ورزشی

چرا تایید صلاحیت شده‌های انتخابات کمیته ملی المپیک معرفی نشدند؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، اهمیت انتخابات کمیته ملی المپیک نه تنها از سوی مسئولان خارج از این کمیته که مسئولیت ایجاد شرایط قانونی برگزاری آن (در زمینه برگزاری انتخابات فدراسیون المپیک) را بر عهده دارند، نادیده گرفته می شود، بلکه یک ورزشگاه ویژه نیز وجود دارد. در خود کمیته تشکیل شده است.

بر اساس دستورالعمل اجرایی کمیته ملی المپیک که به منظور برگزاری انتخابات 6 شهریورماه تدوین و تصویب شد، باید تمامی مراحل قانونی و لازم از مراحل اولیه انتخابات تا روز برگزاری مجمع و تشکیل آن انجام شود. تحت نظارت “ستاد اجرا و بررسی روند انتخابات” (بخش دوم دستورالعمل)

برای آن ستاد، وظایف و اختیارات مشخص می شود که در رستای حکتای بدون اینکه کلی باشد. تا امروز برخی از این وظایف مغفول مانده و از جمله فرصت برای اعلام عمومی فهرست نامزدها مغفول مانده است.

با توجه به ماده 15 بند سوم دستورالعمل اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک که مربوط به شرح وظایف اجرا و بررسی روند انتخابات است، این ورزشگاه موظف است «حداقل یک هفته» قبل از تاریخ از انتخابات، فهرست نهایی نامزدهای عضویت در کمیته اجرایی به یسائن هر سمت همر با بیوغرافی عنا كردة كردة و بریا بریا بریا جمعة كند كند. این در حالی است که یک هفته تا زمان تعیین شده برای برگزاری انتخابات باقی مانده است که هنوز این مهم انجام نشده است.

بدیهی است دانشگاه موظف است درخواست های تایید شده برای ثبت نام را به مراجع ذیربط ارسال و پیگیری کند (ماده 14 بند سوم کتابچه راهنمای) دریافت این مهم باعث شد تا ظرف یک هفته از تاریخ اعلام شده لیست داوطلبان نهایی نشود. انتخابات

البته بررسی و پیگیری پرونده کاندیداها در فرآیند انتخابات معمولاً زمان بر است، اما دستورالعمل «سه روز» و «یک هفته» برای پیگیری تایید نامزدها و اعلام عمومی لیست اسامی آنها توسط مدیران داخلی کمیته ملی المپیک تعیین می شود. این موضوع ایجاب می کند که نگاه ویژه ای به قانون خودنویس داشته باشند.

البته شرایط این روزهای اجرا و بررسی روند انتخابات کوتاه مدت نیست. اما پس از استعفای کیکاوس سعیدی و بدون اینکه سرپرستی ورزشگاه شود، تصمیمی در این خصوص برای مشخص شدن مشکلات مدیریت ورزشگاه گرفته نشد زیرا در دستورالعمل راه حلی برای آن تعریف نشده بود.

ستاد رياس (كيكاوس سعيدي) در روز اختر نام نويسنده از كنديداها كوگا به بيتزنام كرد; اقدامی که دستورالعمل اجرایی انتخابات آن را ممنوع کرده بود، اما رئیس دبیرکل کمیته که در تمامی جلسات بررسی پرونده نامزد انتخاباتی حضور داشت، به آن توجهی نکرد و با انصراف لحظه آخری، تصمیم خود را برای ورود گرفت. مردم انتخابات البته بازنشستگی مانع حضور او در انتخابات شد.

دکمه بازگشت به بالا