اقتصادی

چرا دانشمند هسته‌ای ایران در این برهه از زمان ترور شد؟/ منافع شخصی نتانیاهو از شهادت فخری‌زاده

به گزارش خبرگزاری بین المللی آنا ، سایت خبری تحلیلی آنتیوار دلایلی را بررسی کرده است که باعث شده مقامات رژیم صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به این نتیجه برسند که محسن فخری زاده باید در این زمان به شهادت برسد.

در همین راستا ، پاتریک بوکانان ، نویسنده ، سیاستمدار و مشاور سه رئیس جمهور سابق آمریکا ، در مقاله ای دقیقاً این دو س raال را مطرح می کند ، سپس به تاریخ فعالیت های مسالمت آمیز ایران ، نقش فخری زاده در برنامه ، توافق هسته ای سال 2015 و بازرسی آژانس انرژی هسته ای آژانس انرژی هسته ای می پردازد. توطئه های اتمی ، اسرائیلی و غربی برای جلوگیری از دستیابی ایران به یک صنعت هسته ای مستقل صلح آمیز به یک نتیجه منطقی رسیده است.

در سال 2007 ، 17 آژانس اطلاعاتی ایالات متحده تأیید کردند که برنامه هسته ای ایران یک برنامه غیرنظامی است

بوکان می گوید اگر اسرائیل ، همانطور که در سراسر جهان متهم می شود و انکار نمی کند ، پشت ترور دانشمند هسته ای ایران بوده است ، باید دید چرا این کار را کرد و چرا اکنون. محسن فخری زاده سالها به عنوان محقق در برنامه هسته ای ایران شرکت کرده است. در سال 2007 ، هر 17 آژانس اطلاعاتی آمریكا با اطمینان اعتراف كردند كه ایران برنامه ای برای ساخت بمب اتمی ندارد. چهار سال بعد ، در سال 2011 ، همان آژانس های اطلاعاتی سخنان خود را تکرار کردند.

بن سلمان نتانیاهو

وی در ادامه گفت: از سال 2015 که ایران و 5 عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد علاوه بر آلمان به توافق هسته ای دست یافتند ، تأسیسات هسته ای ایران تحت نظارت و بازرسی مستمر بازرسان سازمان ملل بوده است. ایران پلوتونیوم تولید نکرده و سطح غنی سازی اورانیوم را به 90٪ مورد نیاز بمب نرساند. با این حال ، اسرائیل همیشه ادعا کرده است که تهران هرگز برنامه ساخت بمب را متوقف نکرده است.

حسن! پس چرا بنیامین نتانیاهو جاسوسانی را برای ترور دانشمند هسته ای ایران به موساد فرستاد و چرا تصمیم خود را در این زمان اجرا کرد؟ اگر ایران در حال حاضر برنامه ای مخفی برای ساختن بمب دارد ، چرا مکان را پیدا نکنید و از بازرسان سازمان ملل متحد درخواست نکنید که از این سایت بازدید کنند ، ریاکاری ایران را برملا کنند و توافق هسته ای را کنار بگذارند؟ چرا به جای انجام این کارهای قانونی ، یک دانشمند هسته ای ایرانی را ترور می کنید؟


بیشتر بخوانید:

شهید فخری زاده توسط سلاح اسرائیلی و در جهت ماهواره ترور شد


بوکان افزود که از نظر نتانیاهو ، انگیزه های زیادی برای ترور فخری زاده وجود داشت ، از جمله توهین به دولت ایران ، نشان دادن قدرت جاسوسی موساد در مجازات دشمنان اسرائیل و ارسال پیام به دیگر دانشمندان هسته ای ایران که تهران نمی تواند از شما مراقبت کند. از طرف دیگر ، اسرائیل می خواست به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بفهماند که ایران را دشمن می داند و اسرائیل می تواند متحد خوبی در منطقه باشد.

اسرائیل می خواست برای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس روشن کند که ایران دشمن است و اسرائیل می تواند متحد خوبی برای آن در منطقه باشد.

بوکانان ادامه می دهد: به نظر می رسد نتانیاهو می خواست به جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا پیامی بفرستد که وی بر ادعاهای خود علیه ایران اصرار دارد ، که تهران به دنبال ساخت سلاح هسته ای است و دولت جدید کاخ سفید دیر یا زود اسرائیل را می شناسد ، با تهدید ایران روبرو خواهد شد و اگر بایدن بخواهد به توافق نامه برگردد اقدام هسته ای با ایران اگر او به عنوان رئیس جمهور وارد کاخ سفید شود ، اسرائیل خود را مجاز به هیچ اقدامی برای جلوگیری از فعالیت های هسته ای قانونی ایران ، حتی در توافق هسته ای ، نمی داند. . به عبارت دیگر ، ترور فخری زاده یک بازی پر از پیروزی برای نتانیاهو بود. این جنایت همچنین باعث شد رسوایی های شخصی خود را فراموش کند و از او یک قهرمان شجاع برای اسرائیلی ها کند.

با ترور فخری زاده ، نتانیاهو روند حل و فصل را توجیه کرد و خود را به یک قهرمان تبدیل کرد

بوکان افزود که البته دونالد ترامپ مانند نتانیاهو از اقدامات خشونت آمیز خجالتی نیست. سردار قاسم سلیمانی ، فرمانده نیروی قدس ایران به دستور ترامپ ترور شد. لازم به ذکر است که هفته گذشته دو بمب افکن استراتژیک B-52 از داکوتای شمالی به غرب آسیا اعزام شدند و ناو هواپیمابر نیمیتز به سمت خلیج فارس حرکت کرد. از طرف دیگر ، دیدار محرمانه نتانیاهو با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در بندری در ساحل دریای سرخ باید بخشی از هماهنگی توطئه علیه ایران تلقی شود.

فقر ، فساد و تبعیض در اسرائیل.  از فساد سران رژیم سابق رژیم صهیونیستی گرفته تا فساد و رسوایی نتانیاهو و همسرش

به گفته آنا ، مقاله بوکانان و جزئیاتی که وی به آن استناد کرد نشان می دهد که انگیزه های نتانیاهو برای ترور دانشمند ایرانی به هیچ وجه اساس بی قانونی در ایران و نقض قوانین آژانس بین المللی انرژی هسته ای یا توافق هسته ای نبوده است. زیرا در حقیقت ، برنامه هسته ای ایران هیچ کشوری را تهدید نمی کند ، فقط جنبه های صلح آمیز دارد و این مورد را 17 آژانس اطلاعاتی ایالات متحده و بازرسان آژانس های نظارتی سازمان ملل از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرده اند.

ترور موساد به فخری زاده نتانیاهو و یارانش می توانست به یک حلقه نجات برای استقرار کشورهای منطقه و همچنین صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی تبدیل شود ، تا حدی رسوائی های نتانیاهو را پنهان کند ، توافق امارات و بحرین را با تل آویو منطقی کند و دولت آمریکا را منطقی جلوه دهد. بازگشت به برگام به حمایت و تأیید رهبران نهاد صهیونیستی بستگی دارد. نتانیاهو در این زمان ، نه دیر یا زود ، به همه این دستاوردها نیاز داشت.

انتهای پیام / 4155 / ص

دکمه بازگشت به بالا