ورزشی

چرا فدراسیون‌ها شفافیت مالی ندارند؟

بسیاری از مشکلات و مشکلات ورزشی باید به دلیل شفافیت مالی برطرف شود. این حاشیه گاه چنان در ورزش ریشه دوانده است که بر زمینه های ورزشی تأثیر می گذارد.

به گزارش اخبار ورزشی ، روزنامه “رسالت” دوباره می نویسد: جابجایی چراغ از سوی مدیران ورزشی باعث شده تا رسانه ها و افراد کمتر از روندهای مالی و مدیریتی خود آگاه شوند. معمولاً اطلاعاتی در مورد چگونگی هزینه فدراسیون در مذاکرات مالی وجود ندارد و رسانه ها می توانند مبلغ دریافتی فدراسیون از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را بدون اطلاع از چگونگی هزینه اعلام کنند. با این وجود ، فساد و شفافیت وارونه به هم مربوط می شوند و با افزایش شفافیت ، فساد کاهش می یابد.

در همین حال ، کمیته ملی المپیک پیشتاز شفافیت است و در وب سایت کمیته پرداختی به فدراسیون های ورزشی پرداخت می کند و امیدوار است که در آینده نزدیک نحوه هزینه بخشی از بودجه کمیته اختصاص داده شده به فدراسیون های ورزشی را توضیح دهد. الگوی سایر فدراسیون های ورزشی باشید. صالحی امیری ، رئیس کمیته ملی المپیک چندی پیش به خبرگزاری اخبار ورزشی گفت: “اساساً ، من معتقدم که در ورزش هیچگونه رازداری نداریم و کلیه قراردادهای داخلی ، خارجی ، دولتی و اسپانسرها باید برای مردم شفاف باشد.” در صورت شفافیت ، امکان نظافت وجود دارد. همه 53 فدراسیون باید تمام منابع ورودی و خروجی خود را شفاف ساخته و مردم و رسانه ها را آگاه کنند ، در غیر این صورت به مردم و رسانه ها حق سردرگمی و ناباوری را می دهند. اگر شفافیت نبینیم ، ورزش و فوتبال ستون فقرات بازرگانان و بازرگانان خواهد بود.

کمیته ملی المپیک نیز در پی پرداخت آخرین قسمت برآورد 99 ساله فدرال ورزشی ، مانند سالهای اخیر ، چند روز پیش لیست حقوق و دستمزد را آزاد کرد. پس از شروع این مسیر توسط کمیته ملی المپیک ، فدراسیون گلف به عنوان اولین فدراسیون منجر به انتشار گزارش مالی خود در وب سایت فدراسیون شد ، اما از آن زمان تاکنون دیگر شاهد چنین اتفاقی توسط سایر فدراسیون ها نبوده ایم و گاهی در برخی از فدراسیون ها شاهد برگزاری تجمعاتی هستیم که ممکن است روزنامه نگاران در آن شرکت نکنند. و ممکن است از گزارش های مالی آگاهی نداشته باشند.

بعضی اوقات مشاهده می شود که اعضای شورای فدرال گزارش های مالی را قبل از خواندن تصویب می کنند و در برخی موارد ، آنها را گزارش های عملی می نامند و این موضوع مهم را می توان به راحتی با سر و صدای مسئولان در این زمینه و جلسات شلوغ نادیده گرفت.

واقعیت این است که هرچه امور شفاف تر باشد ، اعتماد جامعه بیشتر می شود. قدرت فاسد است ، و در صورت عدم شفافیت ، فساد گسترده تر و با لایه های پنهان تر گسترش می یابد. اینکه بگوییم چگونه یک سازمان ، نهاد یا فدراسیون با بودجه مشخص هزینه می کند کمترین و اساسی ترین حق کسانی است که این ورزش را دنبال می کنند. حقی که مردم معمولاً با طرح س questionsالاتی به حاشیه سازی متهم می شوند.

هرچه فدراسیون ها بیشتر به سمت شفافیت مالی گام بردارند ، هزینه های آنها بیشتر شناخته می شود و نظرات آنها بیشتر می شود.

ما امیدواریم که فدراسیون پیشگام توسعه فرهنگ شفافیت باشد و بداند که روابط از دست رفته در ورزش ایران و بسیاری از زمینه ها در همه زمینه ها شفاف است ، از جمله مشکلات مالی.

عدم شفافیت در امور مالی می تواند بیانگر بسیاری از وقایع باشد و نشانگر ترس از فدراسیون یا نهادهای ورزشی از افشای اطلاعات باشد و در اینجا می توان علت این ترس از شفافیت را جستجو کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا