ورزشی

چرا مظاهری باید فرشته نجات استقلال باشد؟

علیرضا جوادی: سیروس تاشتوزر بازیکنی بود که در دهه 70 به استقلال معروف بود. اگرچه امروز طبق معمول در کانادا است ، اما بازی استقلال را به شدت دنبال می کند و تحلیل های خاص خودش را دارد. شاید نظر هافبک سابق استقلال از پیروزی این تیم مقابل گل گهر با نظر بسیاری از کارشناسان متفاوت باشد. وی در مورد چند موضوع از محمود فكری انتقاد كرد.

آقای کوروش تشتوزار ، بیایید با بازی استقلال و گل گهر شروع کنیم. ابتدا می خواهیم تحلیل کلی شما از این مسابقه را بدانیم.

از نظر تصمیم او ، استقلال همچنان برنده شد. تبریک به همه هواداران این تیم. من فکر می کنم این سه مورد بسیار الهام بخش است. من قبل از دربی استقلال را به عنوان نشانه خوبی هدایت کردم. البته استقلال این پیروزی به خاطر شکوه راشد مظاهری است. من فکر می کنم او کار خوبی انجام داد. رشید مظاهری امروز به یکی از شادی های طرفداران تبدیل شده است. در برابر اشتباه بزرگ علیرضا حقیقی دروازه بان ، گل گهر یکی از دلایل اصلی پیروزی استقلال بود.

فکر می کنید چرا برخی از هواداران هنوز از پیروزی استقلال و هدایت تیم ناراضی هستند؟

نمی توان انکار کرد که استقلال در سه مسابقه قبلی هفت امتیاز کسب کرده است که نشان از عملکرد خوب آنها دارد. من همچنین فهمیدم که هواداران از نحوه بازی تیم راضی نیستند. دلیل آن روشن است. آنها می گویند که ما استقلال داریم. من از طرف برخی از طرفداران پیام هایی شنیدم که مشخص بود خسته نشده اند. چرا باید 90 دقیقه تحت فشار باشیم تا اینکه رشید مظاهری فرشته ایمنی تیم ما باشد؟ من نمی توانم در این مورد تصمیم قطعی بگیرم ، اما فکر می کنم هواداران این خواسته را طبیعی بدانند و اگر چیزی بگویند به این دلیل است که آنها می خواهند تیم خود را سخت ببینند.

به نظر شما دلیل خاصی برای این کار وجود دارد؟

نکته ای که در هر بازی استقلال به چشم می خورد رفتن به کلید دفاعی پس از به ثمر رساندن گل است. از طرف دیگر ، به نظر من ، تبادل ذهنی به خاطر بازی بدتر می شود. این هیچ خروجی فنی برای تیم ندارد اما گاهی حریف را تقویت می کند.

بنابراین ، آیا مناسب نیست که تیمی گل بزند و دفاع کند؟ به همین دلیل است که می گوییم طرفداران نتیجه می خواهند.

به نظر من گل گهر برای کسب امتیاز با فشار زیاد و همچنین استرس روانی و تنش بالا وارد زمین شد. اشتباهات این تیم و همچنین اشتباهات واقعی باعث شد تا استقلال یک بازی زمینی و یک حمله خطرناک انجام دهد و در 20 دقیقه اول دو گل به ثمر برساند. یک تیم عالی از بیرون حمله کرد و مقیاس ها بلافاصله به سود استقلال توزین شدند. سرانجام ، می بینیم که تیم برای حفظ نتایج به کلید دفاعی بازگشت. می گویم ، وقتی استقلال می شود و قدرت گلزنی دوباره دارد ، چرا باید به حریف فرصت پیشرفت بدهد و هواداران را اینقدر مضطرب کند؟ استقلال در نیمه دوم تقریباً گل دوم را به ثمر رساند و بازی را مساوی کرد.

آیا نکات فنی دیگری در بازی مشاهده می کنید؟

استفاده از دانشمندان راست پا در پست های خاص Milic عملا چپ استقلال را فلج می کند و به نظر من این کار غیر منطقی است. همچنین ، برای من حضور رضاوند در زمین یک علامت سوال بزرگ ایجاد می کند. به نظر من برخی از بازیکنان به سطح بدنی صحیحی نرسیده اند. من معتقدم که استقلال باید یک بررسی اساسی در مورد بدن سازی خود انجام دهد. زیرا می بینیم که در اواسط نیمه دوم بازی ، مانند این مسابقه ، قدرت بدنی تیم چگونه تمام می شود. آسیب مکرر بازیکن به خوبی گواه است. لیگ فرسایشی را که در انتظار استقلال است فراموش نکنید. من همچنین در مورد تعویض ها صحبت کردم و معتقدم تغییرات ایجاد شده توسط ایده در طول بازی هیچ فلسفه فنی ندارد. ورا غفوری پس از شکستن یک ضربه پنالتی و تجزیه و تحلیل قدرت بدنی خود مجبور به تعویض از زمین شد. دانشگر ، که قبیله ما نامیده می شود ، بزرگراه گل گهر است. فکر می کنم این دو بازیکن باید تعویض شوند.

می توانید تصور کنید که چرا استقلال در نیمه دوم توپ را به گل گهر داد؟

من فکر می کنم این مربوط به همان مشکل جایگزینی باشد. من یک سوال دارم؛ چرا در نیمه دوم ریگی و قائدی تعویض شدند؟ به نظر من استقلال همه چیز را به گوهری که در زمین خوب بازی کرد ، داد. فکر نمی کنم منطقی باشد که آنها هجومی ترین تیم لیگ برتر هستند. به طور کلی ، من قصد تخریب ندارم و فقط می خواهم تحلیل خود را انجام دهم و با هواداران صادق باشم. من می خواهم تیم را همزمان تشویق کنم. حالا استقلال به دربی می رود و مهم این است که آنها را تشویق کنیم. امیدوارم آنالیز خوبی توسط کادر فنی استقلال انجام شود تا انشاالله تیم قویتر شود.

اخبار ورزشی را کلیک کنید:

این احتمال وجود دارد که علی علیپور به پرسپولیس برگشته باشد

اولین قهرمانی استقلال در آسیا AFC بهترین موضوع سال / عکس

شکست استقلال و تراکتور مقابل پرسپولیس / عکس

252 252

دکمه بازگشت به بالا