ورزشی

چرا وزیر و اسبقیان ورود نمی‌کنند/ چرا برگزارکننده انتخابات خودش کاندیداست؟

رییس برکنار شدن هیات ژیمناستیک البرز گفت: از شخص وزیر تقاضا دارم شخصا به موضوع انتخابات ژیمناستیک ورود کند چرا که اتفاقات اخیر شائبه مهندسی انتخابات را شکل می‌دهد.

امیر اعظمی در گفت و گو با اخبار ورزشی، بعد از برکنار شدنش از ریاست هیات البرز ژیمناستیک اظهار کرد: انتخابات این هیات در تیر ۱۴۰۱ برگزار شد. در آن زمان هیات شرایط خوبی به لحاظ مالی و همچنین از لحاظ قهرمانی و همگانی نداشت. این هیات در همه موارد با مشکلاتی مواجه بود. بنده در آن انتخابات ۱۹ رای از مجموع ۲۳ رای را کسب کرده و به عنوان رییس انتخاب شدم. مشکلاتی هم با یکی از رقبا که رای نیاورده بود وجود داشت اما به هر حال توانستم بعد از حضور در هیات شرایط را سامان دهم.

وی گفت: در همه شاخه‌ها قهرمانی‌هایی بدست آوردیم. چندین ورزشکار را در شاخه‌های هنری، ایروبیک و آکروژیم روانه تیم‌های ملی کردم که تاکنون سابقه نداشته است. در لیگ‌های مختلف هم شرکت کردیم و آمار جذب ژیمناست بالایی داشتیم. در بخش زیرساخت نیز چندین سالن اضافه شد و با مجموع عملکردی که داشتم در دوره حقدادی به عنوان مدیر تیم ملی جوانان انتخاب شدم. 

وی افزود: برخی می‌گویند انتخابات این هیات ابطال شده است اما اصلا این موضوع نیست. همان ابتدا یکی از رقبا شکایتی مطرح کرد که ما مستنداتی را ارائه کردیم و دیوان عدالت اداری آن را قبول کرد و رای در مرحله تجدید نظر است. با همه اینها برکنار شدم و آقای پویان همان سرپرست قبلی به عنوان سرپرست این هیات انتخاب شد. این برکنار شدن تنها برای استان البرز نبوده و هیات‌های دیگری نیز با این اتفاق روبرو شدند. 

رئیس برکنار شده هیات ژیمناستیک البرز مدعی شد: این رویکرد کاملا انتخاباتی است. من از شخص وزیر تقاضا دارم که شخصا به این موضوع ورود کند. تا جایی که اطلاع دارم درگاهی از زمانی که به فدراسیون بازگشته حق هیچ عزل و نصبی نداشته است. همه جامعه ژیمناستیک می‌بینند که این موارد شائبه مهندسی انتخابات را شکل می‌دهد.  

رییس سابق هیات ژیمناستیک البرز گفت: می‌دانید که سرپرستان حق رای ندارند. چطور می‌شود ۴۰ روز قبل از انتخابات فدراسیون، روسای هیات‌ها برکنار می‌شوند تا آن استان‌ها در انتخابات حضور نداشته باشند. در ماه گذشته با همین رویکرد چندین رییس هیات برکنار شدند.

وی گفت: انتخابات فدراسیون با همان کاندیداهای ثبت‌نام شده در اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. با این حال درگاهی به عنوان رییس فعالیت دارد و قصد استعفا هم ندارد. سوال است چطور می‌شود که دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، آقای وزیر و آقای اسبقیان نسبت به این موارد ورود نمی‌کنند. چرا باید فردی که انتخابات را برگزار می‌کند خودش هم کاندیدا باشد. انتخابات هیچ فدراسیونی با این شرایط برگزار نشده است. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا