ورزشی

چربی‌سوزی فوق‌العاده با ورزش در سرما!

: فتاب‌‌نیوز:

یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش در سرما می تواند راهی عالی برای سوزاندن چربی بدن باشد. تعداد نمونه های مورد مطالعه در این مطالعه ممکن است کم باشد ، اما تحقیقات نشان می دهد دمای محیط در هنگام ورزش می تواند بر متابولیسم چربی تأثیر بگذارد.

طبق گزارش New Atlas ، این مطالعه توسط دانشمندان دانشگاه Laurentian در کانادا انجام شد و تمرکز آن بر ورزش با شدت بالا (HIIT) بود. در جاهایی که ورزش با شدت کم و زیاد با دوره نقاهت انجام می شود (ورزش با سرعت و نیروی کمتر) این چاپ از مدت ها قبل به دلیل مزایای چربی سوزی مشهور بوده است و تیم تحقیقاتی چگونگی تأثیر دمای محیط بر اثرات آن را بررسی کرده اند.

این تیم به طور خاص به تحقیقات قبلی در مورد چگونگی آموزش HIIT برای متابولیسم چربی ، تجزیه و ذخیره چربی و این واقعیت که دمای محیط عاملی برای افزایش متابولیسم در هنگام ورزش و استراحت است ، اشاره می کنند. این امر آنها را بر آن داشت تا مطالعه کنند که چگونه آموزش با شدت بالا با متابولیسم و ​​دمای محیط ارتباط دارد.

این مطالعه شامل 11 بزرگسال با فعالیت های تفریحی اما دارای اضافه وزن بود که در دو جلسه یک هفته ای HIIT شرکت کردند. یکی از این گروه ها در محیطی با دمای خنثی حدود 21 درجه سانتیگراد و دیگری در صفر درجه سانتیگراد تمرین می کنند.

این جلسه تمرینی شامل یک دوچرخه سرعت با قدرت 90٪ به مدت یک دقیقه و سپس 90 ثانیه استراحت و ریکاوری با رکاب زدن با قدرت 30٪ است.

بعد از هر جلسه ، شرکت کنندگان با دوچرخه سواری یا پیاده روی ، با خوردن غذاهای بسیار کوچک اما مقوی قبل از خواب ، و روز بعد صبحانه با چربی بالا خنک می شوند.

در طول جلسه آموزشی ، دانشمندان درجه حرارت پوست ، دمای هسته بدن ، ضربان قلب و میزان اکسیژن تحویل به ران ها ، همراه با سطح گلوکز ، اکسیژن کل ، میزان دی اکسید کربن و نرخ تبادل گاز را کنترل می کنند. برای کمک به محاسبه میزان اکسیداسیون لیپید یا چربی سوزی ، از خون افراد بعد از صبحانه روز بعد نمونه خون گرفته شد.

محققان می گویند این مطالعه نشان می دهد که ورزش با فشار زیاد در سرما باعث افزایش اکسیداسیون چربی در مقایسه با همان نوع تمرین در دمای طبیعی 358 درصد می شود!

نویسندگان خاطرنشان کردند که آنفولانزا تأثیر مهمی در پاسخ های متابولیکی طولانی مدت ، از جمله تنظیم قند خون ، چربی سوزی و سطح تری گلیسیرید پس از یک رژیم غذایی پرچرب در روز بعد دارد.

البته ، با توجه به تعداد كم شركت كنندگان و داده های حاصل از فقط دو تمرین HIIT ، این ایده كه هوای سرد به ما كمك می كند تا در حین آموزش چربی بیشتری بسوزانیم ، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد ، هرچند این مطالعه نشان می دهد كه باید این ایده دنبال شود

این مطالعه در مجله Applied Physiology منتشر شده است.

دکمه بازگشت به بالا