اقتصادی

چهار چالش مهم استقلال در فصل نقل و انتقالات

با ساپینتو یا حتی بدون مرد پرتغالی باید پشت سر گذاشته شود

استقلالی‌ها در فصل نقل و انتقالات و حتی قبل از شروع رسمی این فصل با چهار چالش جدی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، استقلال قبل از هر چیز باید تکلیف ساپینتو را روشن کند تا در صورت ماندن او بر خلاف فصل گذشته خودش تیم را ببندد. در استقلال دو نظریه در مورد مرد پرتغالی وجود دارد. یکی اینکه می‌گویند تا پایان جام حذفی صبر کنیم و ببینیم آیا مرد پرتغالی جام می‌گیرد یا نه و دیگر اینکه بعضی از مدیران می‌گویند همین امروز باید قرارداد سرمربی تیم تمدید شود. چالش دوم استقلال مربوط به یامگا است که تردید‌هایی در مورد حضور او در فصل آینده وجود دارد. نسبت به پارسال قیمت دلار و یورو واقعاً بالاتر رفته و ماندن بازیکنی مثل یامگا دو برابر سال گذشته برای استقلال آب می‌خورد. البته طبق گفته مسئولان وقت استقلال قرارداد اینبازیکن تمدید شده ولی شروطی در قرارداد وی وجود دارد.

 آبی پوشان باید در عین حال تکلیف محمد محبی و مهدی قایدی را هم روشن کنند. طبق گفته حجت کریمی یکی دو تیم اماراتی دیگر مهدی قایدی را می‌خواهند و قطعا پیشنهادات سنگینی خواهند داد. باشگاه  شباب الاهلی امارات هم به طور طبیعی قائدی را به باشگاهی می‌دهد که پول بیشتری را پرداخت کند و به همین خاطر هیچ بعید نیست که فصل آینده قایدی را با پیراهن استقلال نبینیم.

ماجرای محمد محبی هم به نوعی شبیه مهدی قایدی است. در مورد او هم استقلال باید دلاری هزینه کند و همین مسئله کار را سخت کرده است. محبی جزو بازیکنان محبوب ساپینتو است و اگر مرد پرتغالی در استقلال بماند قطعاً تاکید خاصی روی حفظ این بازیکن بوشهری خواهد داشت. استقلال علاوه بر همه این موارد در چند پست دیگر هم باید تقویت شود چون فصل آینده هواداران فقط از این تیم قهرمانی می‌خواهند و آبی‌پوشان باید نقاط ضعف خود را از درون دروازه گرفته تا خط حمله برطرف کنند.

بسیاری از هواداران استقلال معتقدند این تیم نیاز به یک دروازه بان دیگر و البته یک هافبک بزرگ دارد که در روز‌های حساس و بازی‌های شش امتیازی به فریاد آبی‌پوشان برسند. استقلال در دربی و بازی هایی، چون سپاهان و تراکتور فاقد چین هافبکی بود. هافبکی مثل مجتبی جباری که بتواند در حساس‌ترین لحظات بازی پاس گل بدهد.

ختم کلام اینکه استقلال با توجه به شرایط مالی خاصی که دارد و البته با توجه به بالا رفتن قیمت قرارداد‌ها در ابتدای این فصل، یک نقل و انتقالات بسیار سخت و خاص را در پیش دارد این تیم اگر تقویت نشود قطعاً فصل آینده هم به جام نمی‌رسد هر چند که در شرایط فعلی تمام امید استقلالی‌ها به جام حذفی است و امیدوارند آنجا با رسیدن به فینال و در نهایت شکست دادن پرسپولیس یا هوادار هشتمین جام خود در این تورنمنت را بالای سر ببرند.

دکمه بازگشت به بالا