فعالان کسب و کار

چه رنگی برای کافی شاپ مناسب است؟

مردم اغلب از خود می پرسند بهترین رنگ برای کافی شاپ چیست؟ بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای طراحی داخلی کافه ها و رستوران ها یکی از اولین انتخاب هاست. مطمئناً برنامه رنگ می تواند هویت برند افراد را منعکس کند، علاوه بر این، تأثیر مستقیمی بر روحیه مشتریان خواهد داشت. رنگ ها می توانند به مشتریان انرژی بدهند و اشتهای آنها را تحریک کنند و استفاده صحیح از آنها می تواند فضاهای کوچک را بزرگتر کند. اما اگر به درستی استفاده نشود، می تواند تأثیر منفی بر روی مشتریان بگذارد. اما بد نیست بدانید بهترین کافه شیراز کجاست.

بنابراین درک تاثیر انتخاب رنگ داخلی کافی شاپ بر کل محوطه بسیار مهم است. اکنون که می دانید رنگ تأثیر مستقیمی روی مشتری دارد، باید بدانید که چگونه رنگ ها را ترکیب کنید و ایده هایی خلق کنید که رنگ بندی جالبی دارند. برای این کار ابتدا باید با روانشناسی رنگ ها آشنا شوید و سپس یاد بگیرید که چگونه رنگ ها را در کنار یکدیگر قرار دهید. در مرحله بعد، معمار ایده هایی برای انتخاب رنگ مناسب برای فضای داخلی کافی شاپ ارائه می دهد.

تم رنگی روشن

رنگ های عاجی، بژ، سفید، زرد روشن و خاکستری روشن از جمله رنگ های روشنی هستند که مناسب چنین فضایی هستند. از رنگ های روشن اغلب برای طراحی فضاهای کوچک استفاده می شود تا بزرگتر به نظر برسند. رنگ های روشن نیز افراد را آرام می کند و به عنوان یکی از بهترین طیف های رنگی برای دکوراسیون کافی شاپ و رستوران انتخاب شده است. با این حال، به دلیل طیف رنگی سرد، برای فضاهای پر گردش مناسب نیست.

الگوهای رنگ تیره

رنگ های زرشکی، قهوه ای، بنفش، آبی و تیره را در بین رنگ های تیره برای طراحی کافی شاپ قرار می دهیم. استفاده از این رنگ بهترین انتخاب برای ایجاد فضایی گرم و رمانتیک است. اما اگر از تناژهای تیره این طیف رنگی زیاد استفاده کنید، می تواند فضای شما را اشغال کند و آن را جذاب کند.

طیف رنگ های گرم

رنگ های گرم شامل زرد، قهوه ای، نارنجی، قرمز و طلایی است. بنابراین رنگ‌های گرم هیجان‌انگیز و روشن و درخشان هستند که در فضای داخلی استفاده می‌شوند، باعث تحریک بصری و جلب توجه مشتریان می‌شوند و آنها را خوشحال می‌کنند. با این حال، از آنجایی که این رنگ ها بسیار روشن هستند، می تواند برای مدت طولانی حواس را پرت کند. این بهترین گزینه برای رستوران های با ترافیک بالا است. زیرا افراد به سرعت جذب فضای درونی می شوند و به سرعت فضا را ترک می کنند. رنگ های گرم به خصوص قرمز و نارنجی سیستم عصبی را تحریک می کنند و انرژی مثبت را به افراد منتقل می کنند. علاوه بر این استفاده از این رنگ ها در اتاق باعث افزایش اشتهای افراد نیز می شود. به طور کلی می توان گفت رنگ های گرم گزینه مناسبی برای دکوراسیون کافه هستند. در کنار استفاده از رنگ های مناسب، نورپردازی مناسب یکی از بهترین راه ها برای ایجاد فضایی جذاب است. نورهای گرم و همچنین رنگ های گرم می توانند اشتها را تحریک کنند. بنابراین توصیه می شود علاوه بر رنگ، به نورپردازی نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

طیف زمین

ما قهوه ای، سبز زیتونی، بژ، قهوه ای زرد و نارنجی تیره را در این دسته قرار می دهیم. این طیف رنگی معمولاً مربوط به طبیعت است و طبیعت را در فضای داخلی منعکس می کند. این دسته رنگی بهترین انتخاب برای طراحی کافه است که هدف نهایی طراح ایجاد فضایی آرام است. این طرح رنگ اخیراً نیز رایج شده است، بنابراین می توانید آن را در بسیاری از کافه ها و رستوران های مد روز نیز پیدا کنید.

رنگهای پاستل

آبی آسمانی، صورتی، زرد روشن، بنفش روشن و سبز روشن نیز رنگ های پاستلی هستند. این طیف رنگی بسیار روشن و روشن است و معمولا در کافه هایی که فضاهای غیررسمی هستند استفاده می شود. رنگ های پاستلی به دلیل روشن و شفاف بودن با انواع دکوراسیون ها سازگاری دارند. این دسته رنگ به عنوان پرکاربردترین رنگ در دهه 80 انتخاب شد و در سال های اخیر نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

علاوه بر نکات فوق، نکته مهم در انتخاب رنگ طراحی داخلی کافی شاپ، توجه به استفاده از رنگ ها در کنار رنگ صحیح است. به عنوان مثال، برای متعادل کردن طیف رنگی رنگ های مکمل، آن رنگ را با سیاه و سفید جفت کنید. بسته به اندازه و فضای کافه تریا، ممکن است بخواهید از رنگ های روشن برای سقف و رنگ های تیره برای کف و مبلمان استفاده کنید. این هک با الهام از طبیعت به ایجاد فضایی راحت، جادار و آرامش بخش کمک می کند.

اما پس از آن باید بگوییم که در طراحی کافی شاپ از کدام رنگ ها نباید استفاده کرد. از میان این رنگ ها می توان به رنگ آبی اشاره کرد. آبی یکی از رنگ هایی است که برای استفاده در کافه ها و رستوران ها توصیه نمی شود. یکی از دلایل عدم استفاده از این رنگ این است که عدم وجود رنگ آبی در هر ماده غذایی ممکن است باعث کاهش اشتهای مصرف کنندگان شود. رنگ سفید نیز یکی از این رنگ هاست. شاید وجود مقدار کمی رنگ سفید در فضای داخلی کد جذابی ایجاد کند، اما به عنوان رنگ بندی اصلی برای دکوراسیون کافه توصیه نمی شود. سیاه و سفید مفید است. طراحان می توانند از این رنگ در فضاهای کافه ای برای ایجاد جذابیت کم استفاده کنند، اما در طیف گسترده ای نه تنها ناخوشایند، بلکه کسل کننده است.

 

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا