چه مکمل های را نباید با هم مصرف کرد؟

مکمل های ورزشی نقش مهمی در رشد ماهیچه های بدن در ورزشکاران و همچنین ساخت بدنی ورزیده دارند. این مکمل ها در اشکال مختلف و با عملکردهای متفاوت به بازار عرضه می شوند. این مکمل ها برای کمک به عضله سازی، سوزاندن چربی، تقویت بدن و جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات استفاده می شوند. نکته مهم در مورد مکمل ها نحوه مصرف آنهاست. برای گرفتن نتیجه مثبت از مکمل‌های غذایی، باید آن‌هایی را که در عملکرد ورزشی شما مشکل ایجاد می‌کنند، بشناسید و از مصرف آن اجتناب کنید. در مقاله (این مکمل های ورزشی را همزمان مصرف نکنید) به مکمل هایی می پردازیم که نباید با هم مصرف شوند. به همین دلیل از شما دعوت می کنیم با داروخانه آنلاین صبا ادامه دهید.

چه مکمل هایی را نباید با هم مصرف کرد؟

مکمل های ورزشی مختلفی وجود دارد و هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. به همین دلیل باید در مصرف آن ها دقت کنید تا تاثیر یکدیگر را زیاد نکنند. برخی از مکمل ها به آرامی جذب می شوند و اگر با قرص یا مکمل دیگری ترکیب شوند، کاملاً خواص خود را از دست می دهند. بنابراین اگر به بدن ورزشی خود اهمیت می دهید و می خواهید چربی بدن خود را افزایش دهید، باید بدانید که کدام مکمل ها را نباید با هم مصرف کنید. البته باید دقت کنید که این موضوع به دو دسته مختلف تقسیم می شود. موضوع اول مکمل هایی است که نباید با هم مصرف شوند و موضوع دوم مکمل هایی است که نباید در یک چرخه مصرف شوند. در ادامه هر یک از این موارد را جداگانه بررسی می کنیم:

1- مکمل های غذایی که نباید با هم مصرف شوند

در گام اول به شما در مورد مکمل هایی می گوییم که نباید با هم مصرف شوند. زیرا در صورت استفاده هر از چندگاهی اثربخشی خود را از دست می دهند. این اضافات عبارتند از:

کراتین و گلوتامین

کراتین و گلوتامین دو نمونه از مکمل های ورزشی محبوب و موثر هستند که نباید با هم مصرف شوند. این دو دستگاه ویژگی های یکسانی دارند و به یک شکل کار می کنند. بنابراین اگر گلوتامین و کراتین به طور همزمان مصرف شوند، شروع به رقابت می کنند و سعی می کنند بر یکدیگر غلبه کنند. در واقع استفاده همزمان از این دو باعث می شود که فقط یکی از آنها به طور کامل جذب بدن شود و دیگری کاملاً اثر خود را از دست بدهد.

نکته: برای حل این مشکل می توانید کراتین و گلوتامین را با فاصله 2 ساعت مصرف کنید. به عنوان مثال، می توانید قبل از ورزش و قبل از خواب گلوتامین مصرف کنید و مصرف کراتین خود را هنگام بیدار شدن و بعد از ورزش تنظیم کنید. این به بدن شما فرصتی برای جذب مکمل های فوق می دهد و هیچ تداخلی بین آنها وجود نخواهد داشت.
برای خرید پودر اولترا وی پرو یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.

کلسیم، روی و منیزیم

کلسیم، روی و منیزیم از دیگر مکمل هایی هستند که نباید با هم مصرف شوند. این سه ماده در تقابل با یکدیگر هستند و در صورت مصرف همزمان، در عملکرد دیگری مشکل ایجاد می شود. در واقع اگر کلسیم بخورید، روی و منیزیم جذب بدن نمی شود. به طور متوسط، تمام محتوای پروتئین حاوی کلسیم است که ورزشکار روزانه آن را مصرف می کند.

اگر می خواهید از خوردن همزمان کلسیم، روی و منیزیم خودداری کنید، بهتر است وعده غذایی پروتئینی را به یک یا دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب منتقل کنید. یا اگر بر رژیم غذایی شما تأثیر می گذارد، می توانید از مکمل سفیده تخم مرغ استفاده کنید و هر 20 دقیقه روی و منیزیم مصرف کنید.

کراتین از کافئین

کراتین و کافئین در لیست مکمل هایی هستند که نباید با هم مصرف شوند. هر دوی این مواد نقش مهمی در عضله سازی در ورزشکاران دارند و اصولا باید از آنها استفاده شود. استفاده همزمان از این دو چیز هیچ سودی برای شما نخواهد داشت زیرا آنها یکدیگر را خنثی می کنند. برای بهترین نتیجه مهم است که بین مصرف کافئین و کراتین حدود 4 ساعت فاصله داشته باشید. علاوه بر این، بهتر است از مکمل های کافئین در مرحله بارگیری کراتین استفاده نکنید.

کراتین و چربی سوز

کراتین و چربی سوزها نیز جزو دسته مکمل هایی هستند که نباید با هم مصرف شوند. کراتین یکی از مواد موجود در بدن است و مصرف آن باعث افزایش میزان آب در سلول ها و ماهیچه های بدن می شود. علاوه بر این، چربی سوزها کاملاً متفاوت از کراتین عمل می کنند و با هدف قرار دادن چربی و آب اضافی بدن به کاهش وزن کمک می کنند. بنابراین نباید این دو مکمل را با هم مصرف کنید زیرا اثربخشی یکدیگر را از بین می برند.

مس و روی

مس و روی از دیگر موادی هستند که در صورت مصرف همزمان یکدیگر را خنثی می کنند. ترکیب جدیدی از این دو ماده خواص خود را از دست داده و روی با مس رقابت خواهد کرد. بنابراین، بهتر است هر دو این مکمل ها را در فواصل طولانی مصرف کنید.

ویتامین E و آهن

ویتامین E و آهن از دیگر موادی هستند که برهمکنش خوبی با یکدیگر ندارند. اغلب دیده می شود که ورزشکاران ویتامین E و آهن را به طور همزمان مصرف می کنند بدون اینکه متوجه اثر آن باشند. مصرف همزمان آهن و E هیچ فایده ای برای بدن شما ندارد زیرا این دو اثر یکدیگر را خنثی می کنند. بنابراین بهتر است از مصرف همزمان این دو مکمل خودداری کنید.

2- در دوران قاعدگی از مکمل ها استفاده نکنید

در این قسمت مکمل هایی را به شما معرفی می کنیم که نباید در دوره پریود مصرف شوند. مصرف این مکمل ها به بدن شما آسیب می رساند. بنابراین، هرگز نباید آنها را همزمان مصرف کنید.

ECA و ال کارنیتین

ECA حاوی سه ماده افدرین، کافئین و آسپرین است که به عنوان مقوی بدن و با هدف کمک به کاهش وزن استفاده می شود. هنگامی که از ECA استفاده می کنید، چربی خون شما کاهش می یابد و به کاهش وزن کمک می کند. در عین حال، مصرف ال کارنیتین باعث افزایش سطح آدرنالین خون و ضربان قلب می شود. بنابراین اگر این دو مکمل را همزمان استفاده کنید، احتمال حمله قلبی را افزایش می دهد; بنابراین از مصرف همزمان هر دو بپرهیزید.

کراتین و چربی سوز

مصرف همزمان و همزمان این دو مکمل مجاز نمی باشد. کراتین هیدراتاسیون بدن را افزایش می دهد و شما را مجبور می کند آب بیشتری بنوشید. اما چربی سوزها باعث افزایش ادرار می شوند. این دو مورد کاملاً متضاد یکدیگر هستند زیرا نمی توان زیاد ادرار کرد و آب زیاد نوشید. در نهایت مصرف همزمان کراتین و چربی سوزها منجر به کم آبی بدن و در نهایت گرفتگی عضلات می شود.

سایر مکمل هایی که نباید در طول دوره قاعدگی مصرف شوند عبارتند از E/C/A + Yohimbe، L-Carnitine و Yohimbe و Prohormone + E/C/A (هر نوع محصول چربی سوز).

خروج از نسخه موبایل