اقتصادی

چگونه ارز‌های دیجیتال به حذف دلار از مبادلات جهانی کمک می‌کند

چگونه ارز‌های دیجیتال به حذف دلار از مبادلات جهانی کمک می‌کند

یک وب سایت اقتصادی در گزارشی تاثیر ارز‌های دیجیتال بر سرکوب دلار توسط بریکس را بررسی کرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، وب سایت Watcher.Guru در گزارشی نوشت: با تغییرات چشم‌اندازهای ژئوپولیتیکی در سال 2023، ارزهای دیجیتال نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. با هدف گذاری کشورهای عضو بریکس برای سرکوب دلار، حالا می‌توانیم به بررسی نقش بیتکوین در تحقق این هدف بپردازیم. اتحاد بریکس به وضوح از تغییر در نظم جهانی صحبت می‌کند و از هیچ تلاشی برای سرکوب سلطه دلار بر بازارهای جهانی خودداری نمی‌کند.

هم اکنون با حمایت برزیل از یک انقلاب دیجیتال برای از بین بردن نابرابری اقتصادی، بیت کوین می‌تواند جایگاه بزرگی در مبادلات داشته باشد. در چند روز گذشته، اتحاد بریکس از نظم کنونی جهانی صحبت کرده است. به طور خاص، خواستار تغییرات گسترده جهانی شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تمایل این ائتلاف برای پایان دادن به سلطه غرب در سطح بین المللی اشاره کرد. همزمان با طرح‌های قبلی بریکس، به نظر می‌رسد ارز، هدفی با ارزش برای این تغییرات باشد.

به همین جهت، بیت کوین می‌تواند به تحقق اهداف اتحاد بریکس کمک کند، به طور خاص، این دارایی‌های دیجیتال یک ابزار کلیدی برای کشور‌های در حال توسعه است. در واقع، آن‌ها می‌توانند از این ارز‌ها برای رقابت بهتر در تجارت بین المللی استفاده کنند.

حذف دلار

اگرچه ممکن است به طور خاص بیت کوین ارز مورد استفاده نباشد، اما بریکس تمایل زیادی به استفاده از ارز‌های دیجیتال نشان داده است. در طول سال جاری، چین با یوان دیجیتال خود موفقیت چشمگیری داشته است. علاوه بر این، روسیه به طور مداوم در حال توسعه یک پروژه ارز دیجیتال برای بانک مرکزی خود بوده است. همه این موارد به تمرکز بلوک بر روی یک دارایی دیجیتال در آینده اشاره دارد.

شایان ذکر است که ممکن است هر لحظه شایعات ایجاد یک ارز مختص بریکس به حقیقت بپیوندد. این ارز که آماده عرضه در سال ۲۰۲۴ است، بیش از یک سال است که در حال توسعه است. تبدیل چنین ارزی به یک دارایی دیجیتال می‌تواند تمام مزایای چیزی مانند بیت کوین را فراهم کند و از طریق آن می‌توان مستقیما به بازار کشور‌های بریکس دسترسی مالی یافت.

دکمه بازگشت به بالا