چگونه اسکیت برد خوب بخریم؟

اگر تازه وارد دنیای اسکیت برد شده اید و قصد خرید اسکیت برد برای خود یا فرزندانتان را دارید، ممکن است کمی دچار مشکل شوید. با وجود برندها، اندازه‌ها، رنگ‌ها، گزینه‌های چرخ‌ها و ترکیب‌های چوبی بسیار زیاد، دانستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است. با این حال، با توجه به چند نکته به راحتی می توانید اسکیت برد مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنید و شروع به لذت بردن از این ورزش هیجان انگیز نمایید.

ورزش

به عنوان یک اسکیت برد سوار مبتدی، ممکن است وسوسه انگیز باشد که اولین اسکیت برد ارزانی را که در یک فروشگاه بزرگ می بینید، بخرید. با این حال، این روش ممکن است بهترین ایده نباشد. چرخ‌های ارزان‌قیمتی که خوب نمی‌چرخند یا سایر اجزای بی‌کیفیت ممکن است به سرعت بشکنند و شما را مجبور به خرید اسکیت‌برد دیگری زودتر از آنچه می‌خواهید کنید. در عوض، از همان ابتدا روی یک اسکیت برد با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید. شما مجبور نیستید به سراغ گران ترین گزینه بروید، زیرا بردهای میان رده زیادی وجود دارند که عالی هستند و می توانند مدت زیادی دوام بیاورند. در ادامه 4 روش انتخاب یک اسکیت برد مناسب برای شروع این رشته جذاب را برای شما آماده کرده ایم.

1-کیفیت چرخ و تراک اولویت اول شما باشد

هنگامی که به دنبال یک اسکیت برد هستید، روی پیدا کردن مدلی تمرکز کنید که دارای چرخ ها و تراک های خوش ساخت باشد که به راحتی بچرخند. اسکیت‌بردهایی که بین 2.5 تا 4 میلیون تومان( فعلا در سال 1403 و با توجه به قیمت دلار 60000 تومانی) قرار دارند اغلب گزینه‌های خوبی برای مبتدیان هستند. با یک تخته با کیفیت در مقایسه با یک تخته ارزان تفاوت زیادی در تجربه سواری خود احساس خواهید کرد. 

2- حتما به سایز اسکیت برد توجه کنید

یکی دیگر از عواملی که در هنگام خرید اسکیت برد باید در نظر گرفت اندازه است. اندازه اسکیت برد باید با توجه به سایز پای سوارکار تعیین شود. اگر برای یک کودک اسکیت برد می‌خرید، به دنبال تخته کوچک‌تری باشید که کنترل آن برای آنها راحت‌تر باشد. برای سوارکاران بزرگسال، تخته بزرگتر ثبات بیشتر و تجربه سواری بهتری را فراهم می کند. همچنین در نظر گرفتن محدودیت وزن اسکیت برد برای اطمینان از اینکه می تواند وزن سوارکار را تحمل کند ضروری است. برند های معتبر اسکیت برد معمولا بردهای خود را در دو سایز 7.5 و 8.25 تولید می کند که این سایز عرض اسکیت برد به اینچ می باشد. برای افراد با سایز کفش زیر 40 معمولا سایز 7.5 و برای بالای سایز 40 خرید اسکیت برد با سایز 8.25 توصیه می گردد.

3- از برندهای معتبر اسکیت برد را تهیه نمایید

بازار ایران پر از اسکیت بردهای بی نام نشان چینی است که با استفاده از ضایعات چوب و با چسب کردن این خرده ریزهای چوب به هم اقدام به تولید اسکیت برد بدون رعایت قوس های لازم برای تخته آن کرده اند. اسکیت برد های تولید شده از برندهای معتبر از چوب درخت افرا و در هفت لایه تهیه می شود که با تکنولوژی خاصی به هم چسب شده اند تا سال های سال دوام داشته باشند. همچنین برندهای معتبر برای مبتدیان اسکیت بردهای کامل تولید می کنند. اسکیت برد کامل اسکیت بردی است که تخته، چرخ و تراک و گریپ در کارخانه و براساس نیازهای مبتدیان سرهم شده است تا حداکثر کارابی را داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با کمپانی های معتبر مقاله بهترین برندهای اسکیت برد را در سایت معتبر برد بلیز مطالعه کنید.

4- از فروشگاه های معتبر و تخصصی خرید کنید

در ایران و با مراجعه به منیریه فروشگاه های زیادی را مشاهده می کنید که به فروش اسکیت برد مشغول هستند که هیچ سر رشته ای در این زمینه ندارند و حتی شناختی هم از این رشته ندارند. ما به شما توصیه می کنیم که چه به صورت حضوری و چه آنلاین از فروشگاه های تخصصی خرید کنید. فروشگاه های آنلاین مانند وان اسپورت، کربی شاپ و تی سیکستی حرفه ای ترین ها در فروش آنلاین اسکیت برد هستند و بقیه فروشگاه فقط به کپی برداری از این فروشگاه های می پردازند. در منیریه و به صورت حضوری در پاساژ کاوه فروشنده های معتبر تجهیزات رشته اسکیت و اسکیت برد حضور دارند.

تبریک! اسکیت بردی را که می خواهید تهیه کردید

اگر به دنبال خرید یک اسکیت برد هستید، مهم است که درک اولیه ای از قسمت های مختلف آن داشته باشید. دانستن قطعات می تواند به شما در انتخاب اسکیت برد مناسب برای نیازهای تان و انجام هرگونه تعمیرات یا ارتقاء لازم در آینده کمک کند. برای مبتدیان  شروع یادگیری ترفندهای اسکیت برد می تواند یک چالش باشد. اکثر تخته ها 7 لایه هستند و برای مبتدیان مناسب هستند. زمانی که مبتدی هستید و نیاز به انتخاب یک اسکیت برد دارید، بهتر است یک اسکیت برد کامل بخرید. این نکاتی است که برای مبتدیان بسیار مناسب می باشد.

خروج از نسخه موبایل