اقتصادیفعالان کسب و کار

چگونه سیم شارژر خراب را درست کنیم

همه ما این تجربه را داشتیم که به صورت ناگهانی کابل شارژر معیوب می شود و یا می بینیم که کابل شارژر مورد استفاده در حال خراب شدن است. همه ما بدون استثنا از این وضعیت ناراحت و یا عصبانی می شویم. ولی نگران نباشید داتیس مارت در این مقاله 3 روش تعمیر کابل شارژرهای معیوب را به شما آموزش می دهد. پس تا آخرین مقاله با ما همراه باشید .

زندگی امروزی وابستگی شدید انسان به گوشی های همراه را به ارمغان آورده است. چه در محل کار و چه در هنگام رانندگی، یا حتی در مواقع استراحت در کنار ساحل دریا شما نیاز شدید به موبایل دارید. از طرفی تمام موبایل های دنیا نیاز به و در کنار آن نیاز به کابل شارژر موبایل دارند. حال شما در حال استفاده از بهترین مارک کابل شارژر موبایل متوجه خرابی می شوید. در این حالت زیاد ناامید نشوید به وسیله روشهایی که در ادامه اعلام می کنیم به راحتی می توانید از کابل شارژر تاپ سی یا کابل شارژر میکرو مجدد استفاده کنید و نیازی به خرید کابل شارژر نخواهید داشت.

سریع ترین روش تعمیر کابل شارژ اورجینال

1- استفاده از نوار چسب برق

نوار چسب برق همیشه همه جا در دسترس است از کشوی میز تا جعبه آچار خودرو. در بسیاری از موارد تعمیر سیم شارژر پاره شده سامسونگ فقط با نوار چسب برق معمولی امکان پذیر است. در این حالت عموما نیازی به خرید کابل شارژ ندارید فقط کافی است چسب برق را در محیطی که آسیب دیده بپیچانید. برای استحکام بیشتر می توانید نوار چسب برق را به دو پورت یا بدنه کابل شارژر هم بچسبانید. همانطور که در ویدئو نشان داده شده است برای ماندگاری بالا می توانید از یک فنر در قسمت فرسوده کابل استفاده کنید و با شیرینگ حرارتی  فنر را بپوشانید. به این صورت استحکام بالایی به تعمیر کابل شارژر می دهید.

2- استفاده از سوگرو بهترین ایده است

چسب حالت پذیر سوگرو (SUGRU) یکی از بهترین روش های تعمیر سیم شارژر پاره شده سامسونگ است. استفاده از سوگرو یک راه حل سریع، شگفت آور و ماندگار برای تعمیر کابل شارژر است.

سوگرو اولین چسب حالت پذیر در دنیا است که براساس سیلیکون ساخته شده و در صورتی که در معرض هوا قرار گیرد به لاستیک قابل انعطاف و با دوام تبدیل می شود. برای استفاده از سوگرو باید آن را در حالت اولیه به دور محل آسیب دیده سیم کابل شارژر بچسبانید. بهتر است برای طول عمر بالاتر کابل شارژر تعمیر شده، سوگرو را در محل بدنه کابل شارژر و یا سرپورت کابل شارژر هم بچسبانید.  بعد از 24 ساعت شما می توانید یک کابل شارژر سالم داشته باشید

نکته: سوگرو به اندازه ای قوی است که می تواند برای تعمیر کابل های برق لپ تاپ استفاده شود.

تعمیرات فنی و تکنیکی کابل شارژ خراب

توضیحات بالا بسیار عالی هستند، ولی آیا می خواهید کابل شارژرهای پیچیده تری مثل لپ تاپ را تعمیر کنید؟ در ادامه نحوه تعمیر سیم شارژرهایی که شارژ نمی شوند را توضیح می دهیم.

3- شیرینگ حرارتی

استفاده از شیرینگ حرارتی در کابل شارژرها باعث می شود شما همیشه از شر کابل شارژرهای شکسته خلاص شوید. برای این کار شما باید از شیرینگ حرارتی به صورت لوله ای استفاده کنید. شیرینگ حرارتی را به مقدار مورد نیازتان برش بدهید. سعی کنید برای دوام بیشتر کابل شارژر، قسمت شیرینگ برش خورده روی پورت و بدنه کابل شارژر هم بپوشانید و در نهایت با استفاده از گرما، شیرینگ را در محل خود فیکس کنید. شما باید کابل شارژر را سریع به وسیله انبردست بچرخانید تا حرارت را به صورت یکنواخت به همه قسمت های شیرینگ برسد ( فیلم)

ترمیم سیم شارژر با نخ |تعمیر سیم شارژر پاره شده سامسونگ

انواع کابل شارژر اصلی به وسیله استفاده نادرست به راحتی معیوب می شوند و یا روکش آن ها پاره می شوند.

در صورتی که شما عیب اولیه کابل شارژر را حل نکنید باعث خرابی شارژر به صورت کلی می شوید. حال اگر شما کابل شارژ اصلی سامسونگ یا کابل شارژر اصلی شیائومی دارید که به صورت کلی خراب است، نگران نباشید چون می توانید انواع کابل شارژر اصلی را با یک هویه و مقدار سیم لحیم و سیم چین تعمیر کرد. نحوه لحیم کاری رشته های سیم را در این ویدئو می توانید ببینید ( فیلم)

چرا شارژر من کار نمی کند؟

در صورتی که شارژر شما با انجام کارهایی که در بالا گفته شده کار نمی کند اصلا نگران نباشید در ادامه این مقاله نحوه تعمیر شارژری که شارژ نمی شود را توضیح می دهیم

فروشگاه اینترنتی اروس دیجیتال ،عرضه کننده قاب گوشی،گلس گوشی، دسته بازی،اسپیکر، هندزفری، هدقون و هدست با قیمت فوق العاده و فروشگاه اینترنتی پرداخت درب منزل دارد

1- کنترل خروجی شارژر

در صورتی که شارژر شما با تعمیر سیم شارژر پاره شده همچنان کار نمی کند بهتر است از یک پریز برق دیگر استفاده کنید و به داشتن جریان برق در پریز اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل شما حل نشد ابتدا آداپتور موبایل خود را تغییر دهید و کابل شارر تعمیر شده را تست کنید. در صورتی که کابل شارژ تعمیر شده با آداپتور دیگر هم کار نکرد، مشکل از کابل شارژر تعمیری است و نیاز به آداپتور موبایل با شارژر کامل موبایل ندارید. بلکه لازم است فقط خرید کابل شارژر موبایل را در الویت قرار دهید.

2-دستگاهی که می خواهید شارژ کنید را کنترل کنید

زمانی که موبایل یا دیگر دستگاههای شما شارژ نمی شوند اغلب مقصر را شارژر می دانیم. در صورتی که ممکن است شارژر به درستی عمل کند و ایراد از مدار شارژر یا دستگاهی باشد که باید شارژ شود. به عنوان مثال در مدار شارژر موبایل ها ممکن است درگاه شارژر (پورت ورودی موبایل) کثیف باشد و شما نمی توانید شارژر موبایل را انجام دهید، در این حالت پیشنهاد داتیس مارت تمیز کردن پورت ورودی با یک خلال دندان با یک مسواک نرم است. اما ابتدا مطمئن شوید که مشکل عدم شارژ، کثیفی پورت ورودی است.

ازدیگر مواردی که باید انجام دهید اپلیکشن های شارژ گوشی خود را وابسته به برند و مدل موبایل به روز رسانی کنید و مطمئن باشید که عدم شارژ دلایل نرم افزاری ندارد.

بسیاری از موبایل ها و لپ تاپ ها دارای تشخیص میزان رطوبت هستند. در صورتی که رطوبت در دستگاه بیش از حد مجاز باشد به صورت اتوماتیک مدار شارژ قطع می شود و ادامه شارژر موبایل غیر ممکن می گردد.

در صورتی که موبایل شما در مجاورت رطوبت بوده است بهتر است چند ساعتی موبایل را در محیط خشک قرار دهید و سپس برای شارژ امتحان کنید.

3- عمر باتری شما تمام است

اگر موارد بالا را در عملکرد کابل شارژ تست کردید ولی همچنان مشکل شارژ نشدن داشتید احتمالا عمر باتری شما تمام شده است. باتری موبایل عموما به دو دلیل اصلی خراب می شود

  • باتری قدیمی است و تاریخ انقضای آن تمام شده است
  • از باتری به مدت زیادی استفاده نکرده اید

بسیاری از باتری های موبایل معیوب دارای برآمدگی یا اصطلاحا بادکردگی هستند. اگر موبایل شما به صورت ناگهانی شارژ تمام می کند و یا در حالتی که شارژ ندارد درصد شارژ بالایی را نشان می دهد به صورت صد در صد باتری موبایل شما معیوب است.

در این مقاله سعی کردیم انواع روش های ترمیم و تعمیر انواع کابل شارژر اصلی سامسونگ را برای شما توضیح دهیم. اگر در این خصوص سوالی دارید از طریق کامنت در انتهای همین مقاله از ما بپرسید. ضمنا شما می توانید مقاله را برای انتخاب بهترین کابل شارژر مطالعه کنید. ضمنا به عنوان وارد کننده، پخش عمده کابل شارژر را به سراسر ایران انجام می دهد.

 

دکمه بازگشت به بالا