چگونه پکیج را ریست کنیم؟

پکیج یک بخاری است که همه از آن به عنوان یک بخاری چندکاره یاد می کنند. زیرا این دستگاه می تواند آب گرم تولید کند و سیستم گرمایشی ساختمان را گرم کند. اما روند کار پکیج مشکلات زیادی دارد و شاید ساده ترین راه حل، ریست کردن دستگاه باشد.

اگر همچنان از کیت بوتان و کیت ایران رادیاتور استفاده می کنید بهتر است تا پایان این مطلب  برای تعمیر پکیج خود با ما همراه باشید. زیرا با مطالعه این پست یاد خواهید گرفت که چگونه بوتان، ایران رادیاتور، گلدیران و لورچ را شخصی سازی کنید.

دلیل بارگذاری مجدد بسته

به طور کلی، تنظیم مجدد یک بسته به معنای راه اندازی مجدد دستگاه است که می تواند اشکالات جزئی بسته را برطرف کند. در ادامه به بررسی سایر دلایل ریست کردن بسته می پردازیم:

خطا در شروع

یکی از دلایل مهم فشار دادن دکمه ریست این است که دستگاه پس از نصب یا تعمیر به صورت خودکار راه اندازی مجدد نمی شود. در این صورت می توان با ریست کردن بسته مشکل را حل کرد.

نادیده گرفتن اموال

اگر قدرت اشتعال پکیج ضعیف باشد در مشعل مشتعل می شود اما به دلیل ضعیف بودن پکیج مشتعل نمی شود. در چنین مواقعی چراغ قرمز روی دستگاه نیز روشن می شود که نشان دهنده مشکل در عملکرد پکیج است.

در بیشتر موارد با راه اندازی مجدد پکیج مشکل برطرف می شود، در غیر این صورت دستگاه نیاز به عیب یابی دارد، زیرا احتمالاً دلایل دیگری مانند اتصال ضعیف برق دستگاه، خرابی سیم زمین، ترانسفورماتور احتراق معیوب، الکترودهای آسیب دیده و غیره وجود دارد. پکیج باعث احتراق ضعیف شده است که باید توسط متخصص بررسی و رفع شود.

گزینه های بسته ناموفق بود

بسته را باز کنید و آب را گرم کنید. اول، شرایط آن; به این معنا که. فشار گاز و آب و همچنین ولتاژ پکیج باید مشخص شود. اما اگر تنظیمات این فاکتورها نادرست باشد، بسته قابل باز شدن نیست. در این مورد، فشار بار تنظیم مجدد فشار گاز و بررسی برق اغلب مشکل را حل می کند و پس از تنظیم مجدد پک روشن می شود.

چه زمانی می خواهید بسته را رها کنید؟

در قسمت قبل اشاره کردیم که تنظیم مجدد بسته یک عملیات ساده اما مهم برای بازگرداندن دستگاه شما به حالت عادی است.

جالب است بدانید که در بسیاری از مواقع هنگام مواجه شدن با کد خطا روی بسته، می توانید با خاموش و روشن کردن دستگاه با فشردن دکمه ریست روی بسته، کد خطا را حذف کنید. ضمناً پس از تعمیر پکیج لازم است این دستگاه مجدداً راه اندازی شود تا عملکرد پکیج به حالت عادی بازگردد.

به عنوان مثال، پس از تشخیص افت فشار در پک، می توان بار دستگاه را از طریق شیر پرکننده پک تنظیم کرد و در مرحله آخر دکمه ریست پک را فشار داد تا دستگاه دوباره شروع به کار کند. . به عبارت دیگر، ریست پکیج یک روش تعمیر آسان و ارزان برای رفع خطای دستگاه است که حتی در صورت آسیب دیدن پکیج و قبل از نیاز به تعمیر دستگاه قابل انجام است.

پس برای پاسخ به این سوال باید گفت که هر زمان که در عملکرد عادی بسته با وقفه مواجه شدید می توانید آن را ریست کنید. پس از عیب یابی پکیج و رفع اشکالات جزئی و عمده دستگاه، ریست آن کاملا ضروری است.

نحوه تنظیم مجدد بسته بوتان

همه انواع بسته‌ها نیاز به راه‌اندازی مجدد دارند، بنابراین با بسته بوتان، احتمالاً زمان‌هایی را خواهید یافت که برای بازگرداندن دستگاه به حالت عادی نیاز به راه‌اندازی مجدد داشته باشید. برای مثال نمایش کد خطای E1 در بسته های Verona و Perla با ریست کردن دستگاه قابل رفع است. حتماً کلیپ زیر را تماشا کنید تا با سایر کدهای خطای بسته بوتان آشنا شوید. برای تعمیر پکیج خود با نمایندگی بوتان تماس بگیرید.

محل فیلم خطای بسته بوتان

برخی از بسته ها را فقط می توان با جدا کردن دستگاه از پریز بازنشانی کرد. اما این برای بسته های دیجیتال مانند بسته بوتان قابل اجرا نیست. به همین منظور نحوه ریست پکیج بوتان را در مدل های مختلف به شما آموزش می دهیم.

اما قبل از آن باید گفت که پکیج های بوتان دکمه اختصاصی ریست ندارند. یعنی بر خلاف برخی پکیج ها از جمله پکیج ایران هیتر که دکمه اختصاصی روی پنل برای راه اندازی مجدد دستگاه دارد، پکیج بوتان چنین دکمه ای ندارد. اما نگران نباشید به کمک روش زیر می توانید نحوه فلش پکیج بوتان را در مدل های مختلف این دستگاه یاد بگیرید:

بازیابی بسته های بوتان پارما، پرلا و ورونا

همانطور که می دانید انواع پک بوتان در بازار وجود دارد که از جمله جدیدها می توان به پک بوتان در برندهای پارما، پرلا و ورونا اشاره کرد.

برای ریست پکیج بوتان در مدل های پرلا، ورونا و پارما ابتدا باید مشعل کم حجم را تنظیم کرده و دمای گرمایش را به حالت خاموش برسانید و در مرحله بعد روی حالت تابستانی یا زمستانی قرار دهید. پس از این عملیات، بسته بوتان مجددا نصب می شود.

بازنشانی بسته بوتان Calda Venezia و Optima

سری Calda Venezia و Optima دو مدل از محبوب‌ترین مدل‌های سری محصولات بوتان هستند که روش راه‌اندازی مجدد آن‌ها کمی با سری‌های توضیح داده شده در قسمت بالا متفاوت است. برای تنظیم مجدد بسته Calda Venezia و Optima Butan، باید سوئیچ فصل یا حجم بسته را در حالت آماده به کار قرار دهید و آن را به حالت زمستان یا تابستان برگردانید. اندازه تغییر فصل بسته بندی به صورت یک تصویر دایره ای بر روی پنل آن نشان داده شده است.

ریست پکیج ایران رادیاتور

روش ریست کردن پکیج ایران رادیاتور بسیار ساده است زیرا دکمه یا ولوم خاصی روی پنل پکیج ایران رادیاتور برای راه اندازی مجدد این دستگاه وجود دارد.

دکمه ریست پکیج ایران رادیاتور در مدل های آنالوگ این دستگاه مانند مدل پکیج رادیاتور ایران M24FF اغلب با حرف RESET مشخص می شود. این دکمه در سمت چپ دستگاه در کنار چراغ ریست قرار دارد. اما در ست های دیجیتال رادیاتور ایرانی مانند مدل L24FF دکمه ریست دستگاه در ولوم برای تغییر حالت تابستانی و زمستانی ست با R مشخص می شود.

پس برای ریست کردن پک ایران رادیاتور کافیست دکمه ریست را چند ثانیه فشار دهید یا صدا را تنظیم کنید تا حالت تابستانی و زمستانی را به R تغییر دهد یا ریست کنید و دوباره به حالت زمستانی یا تابستانی تغییر دهید. بعد از چند ثانیه پک رادیاتور ایرانی دوباره راه اندازی می شود.

برای ریست کردن پک لورچ و همچنین پک ایران رادیاتور ابتدا دکمه ریست دستگاه را پیدا کرده و چند ثانیه نگه دارید. پس از آن، بسته مجدداً راه اندازی می شود.

دکمه بازگشت به بالا