ورزشی

چیریچ واترپلو ایران را تغییر داد/ انتظار شگفتی برابر غول های دنیا را نباید داشته باشیم

دانیال خاکبان سرمربی تیم ملی واترپلو درباره  عملکرد تیم ملی در قهرمانی آسیا اظهار کرد: تیم ما در آخرین دوره رقابت‌ها عنوان چهارمی را کسب کرده بود. با وجودی که چند بازیکن لژیونر در کنار ما نبودند اما جایگزینان خوبی داشتیم که در داخل ایران خوش درخشیده بودند و به همین دلیل هم آنها را انتخاب کردیم و از این کاری که انجام دادیم خیلی راضی هستیم زیرا واقعأ جانشینان شایسته‌ای بودند.

او درباره سطح مسابقات قهرمانی آسیا گفت: مسابقات سطح بالایی داشت و تمام تیم ها با بهترین آمادگی پا به سنگاپور گذاشته بودند. خیلی خوشحالم که در دور مقدماتی توانستیم در یک بازی سخت و فشرده قزاقستان را که چند ماه پیش به آنها باخته بودیم با جانفشانی، ریاضت و از جان مایه گذاشتن بازیکنان ببریم و از گروه خودمان به عنوان صدرنشین صعود کنیم. در مراحل بعدی هم ازبکستان و تایلند را مقهور قدرتنمایی خودمان کردیم و به فینال رفتیم.

به گزارش شفاف، سرمربی تیم ملی واترپلو درباره بازی با چین در فینال عنوان کرد: در بازی نهایی با اینکه در ۲ کوارتر ابتدایی از چین پیش بودیم اما متاسفانه بازی را باختیم. به اذعان و گواه کارشناسان چین از دوره قبلی مسابقات تیم قوی‌تر شده بود و در کنار آن هم بازیکنان لژیونرش را به همراه داشت. بر عکس آن‌ها که در این چند ماه اردوهای متوالی زیادی را در بهترین کمپ‌های اروپایی برگزار کرده بودند و با آمادگی بالا وارد مسابقات شده بودند ما فرصت کمی برای تمرین داشتیم. تنها تلاشی که کردم این بود تا هم بازیکنان را به آمادگی نسبی برسانم. ضمن اینکه خیلی تلاش کردم تیم همدل و با انگیزه شود که خداراشکر بازیکنان همت و تلاش کردند و ما هم تنها گوشه‌ای از کار را دست گرفتیم تا اتفاقات خوبی بیفتد.

خاکبان گفت: جا دارد از زحمات الکساندر چیریچ تشکر کنیم زیرا شاکله اصلی این تیم به واسطه زحمات فراوان او شکل گرفته و از همه مهم‌تر اینکه تمام تاکتیک‌ها در زمان او پی‌ریزی شده بود و بازیکنان هم در روز مسابقات آنها را اجرا کردند. باید قاطعانه بگویم واقعأ پایه واترپلو ما را شخص چیریچ تغییر داد تا بازیکنان اکنون به این سطح برسند.

او افزود: رئیس فدراسیون برای ما خیلی سنگ تمام گذاشت تا تیم هر طور شده به سنگاپور برود زیرا تا روزهای پایانی شرایط برای حضور ما به دلیل مسائل مالی فراهم نبود اما جناب محسن رضوانی تلاش کرد و توانست با تمام سختی‌ها تیم ما را بفرستد. خداراشکر ما هم جواب اعتماد و زحمات او را تا جایی که از دستمان بر می‌آمد دادیم.

سرمربی تیم ملی واترپلو درباره برنامه‌های این تیم برای حضور در لیگ جهانی تصریح کرد: مسابقات لیگ جهانی ماه آینده در آلمان خواهد بود و باید در اولین فرصت با رییس فدراسیون جلسه بگذاریم تا درباره شرایط اعزام تیم به صحبت بپردازیم تا هر چه سریع‌تر اردوها تشکیل شود تا به این مسابقات برویم. باید ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. نظر من روی این است از بعد تعطیلات اردوها استارت بخورد زیرا زمان کافی برای مسابقات نداریم. مسئله دیگر این است که نمی‌توان انتظار داشت تا برویم مقابل غول‌های واترپلو دنیا سنگ تمام بگذاریم اما تلاش می‌کنیم نتایج قابل قبولی بگیریم. همانطور که قول داده بودیم در سنگاپور بازی‌های هدفمندی داشته باشیم که خداراشکر هم این اتفاق میسر شد.

خاکبان درباره اینکه آیا برای مسابقات لیگ جهانی خود او سرمربی است یا خیر، اظهار کرد: در اولین فرصت بعد از تعطیلات نوروزی در جلسه هیات رییسه نسبت به انتخاب سرمربی تصمیم‌گیری خواهیم کرد. ممکن است با توجه به زمان کوتاه تا آغاز رقابت‌ها همچنان خود من به عنوان سرمربی در کنار ورزشکاران باشم.

او تصریح کرد: واقعأ هزینه‌های اعزام تیم فوق‌العاده بالا است. همین اعزام ما به مسابقات قهرمانی آسیا نیز هزینه بالایی برای فدراسیون داشته است. موضوع دیگر اینکه ما تقریبا ۶ ماه برای بازی‌های آسیایی فرصت پیش‌روی ما است. انتظار داریم با توجه به اتفاقات خوب واترپلو با دید بازتری به این رشته نگاه کنند مانند اینکه نیاز داریم اردوهای منظم و منسجمی داشته باشیم تا ان‌شاالله بتوانیم با دست پُر به بازی‌ها برویم. اکنون کشورهایی مانند قزاقستان، چین و ژاپن اردوهای خودشان را شروع کرده‌اند به طوری که به اردوها و مسابقات تدارکاتی زیادی می‌روند. ما حتی همین اکنون هم اردوهای خودمان را شروع کنیم باز خیلی از آن‌ها عقب‌تر هستیم اما باید باز تلاش کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

دکمه بازگشت به بالا