اقتصادی

کاراکاس: شرکت آمریکایی دخیل در ترور رئیس‌جمهور هائیتی در توطئه علیه مادورو هم دست داشت

رئیس مجمع ملی ونزوئلا گفت: شرکت امنیتی ایالات متحده CTU ، که گفته می شود هفته گذشته در ترور رئیس جمهور هائیتی نقش داشته است ، در یک توطئه علیه مادورو در سال 2018 نیز نقش داشته است.

اسپوتنیک به نقل از اسپوتنیک گفت: “ما اطلاعاتی در دست داریم که این شرکت امنیتی به رهبری آنتونیو ایتریاگو در ترور نیکولاس مادورو در 4 آگوست 2018 دست دارد.”

وی تأکید کرد که این شرکت امنیتی در عملیات گیدئون ، طرحی برای برکناری مادورو از قدرت شرکت داشت که کاراکاس در سال 2020 خنثی کرد.

این عملیات بسته بندی شده ، طبق اطلاعات ارائه شده توسط کاراکاس در آن زمان ، شامل مزدوران و شبه نظامیان ضد دولت بود و توسط یک شرکت امنیتی خصوصی در فلوریدا ، Silvercorp USA اداره می شد. به گفته نیویورک تایمز ، واحد ضد تروریسم نیز در فلوریدا مستقر است.

رودریگز با اشاره به گزارش های قبلی از دیدار خود در سال 2018 ، ایوان دوکو رئیس جمهور کلمبیا را به داشتن ارتباط با اتریاگو متهم کرد. دولت کلمبیا این ادعاها را رد کرد.

روزنامه میامی هرالد گزارش داد كه انترواگو مهاجر ونزوئلایی و از مخالفان رئیس جمهور سابق هوگو چاوز و جانشین وی ، نیكولاس مادورو است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا