اقتصادی

کارشناس اسرائیلی: نصرالله متخصص نقاط ضعف اسرائیل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، ترس مسئولان رژیم موقت صهیونیستی از افزایش قدرت نظامی جنبش حزب الله لبنان، روز به روز، بیشتر می‌شود و از اینکه شاید جنگی آغاز شود که این رژیم به خاطر بحرانهای داخلی خود، در آن شکست بخورد، وحشت آنان را دو چندان کرده است؛ هر چند که حزب الله بارها اعلام کرده است که آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود.

یوسی یهوشع تحلیلگر مسائل نظامی صهیونیستی در روزنامه یدیعوت آحارونوت، به احتمال درگیری تل‌آویو با حزب الله پرداخت و نوشت، با توجه به رخدادهای کنونی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیستی باید طرح موسوم به اصلاحات قضائی را کنار بگذارد «و معترضان نیز اعتراضات خود را متوقف کنند؛ لذا به جای آن، اسرائیلیها باید برای جنگی آماده شوند که جبهه داخلی، مانند آن را به خود ندیده است».

یهوشع با اشاره به اینکه «در حال حاضر، بزرگترین چالش اسرائیل، برخورد با حزب الله و [سید حسن] نصرالله است که در مدت اخیر، اسرائیل را به چالش کشیده است»، گزارش داد: احتمال دارد به سمت جنگ حرکت کنیم. با وجود اینکه بسیاری در ارتش اسرائیل، معتقد هستند حزب الله خواستار جنگ نیست، ولی برای همه روشن است که احتمال این مسئله، از زمان جنگ دوم لبنان، بیش از هر زمان دیگری است».

عاموس یادلین رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی ارتش صهیونیست هم پیش از این گفته بود که «مهمترین تهدید امروز برای اسرائیل، از شمال (لبنان) است. حزب الله در جنگ آینده، ویژگیهای یک ارتش نظامی را دارد. 

وی در گزارش خود می‌افزاید: در این هفته، پنج حوزه [عملیاتی] فعال بود: غزه، سوریه، لبنان، اردوگاه جنین و حملات در تل‌آویو. لبنان اما بیشترین قابلیت را برای انفجار دارد. خطر رو به افزایش است. یک موشک ضد زره روز گذشته از لبنان شلیک و در روستای الغجر اصابت کرد. امکان ندارد که این موشک بدون موافقت حزب الله شلیک شود».

این تحلیلگر اسرائیلی با اذعان به اینکه نصرالله در تشخیص نقاط ضعف اسرائیل، متخصص است، نوشت: بیشتر اسرائیلیها به هیچ وجه درکی از توانمندیهای جدید حزب الله در سالهای اخیر ندارند، از جمله توانمندی سهمگین آتشباری که دهها برابر دوره‌های جنگی مختلف در غزه است. حزب الله آماده جنگ است. این جنگ، برای جبهه داخلی اسرائیل، متفاوت و دراماتیک خواهد بود.

 

دبیر کل حزب الله به مناسبت عید مقاومت، به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در ارزیابیهای خود، اشتباه کند و حماقتهای جدیدی مرتکب شود، باید منتظر «جنگ بزرگ» باشد. وی گفت که «هر کس فکر می‌کند جنگ با دشمن اسرائیلی به پایان رسیده است، در توهم به سر می‌برد».

یهوشع با تأکید بر ایکه مشغول شدن کابینه صهیونیستی به اصلاحات قضایی، «در برابر تحولات میدانی لبنان و افزایش توانمندی حزب الله، به باری بر دوش اسرائیل بدل شده است»، گزارش داد: حتی اگر جنگی آغاز نشود، اسرائیلیها باید برای این مسئله آماده شوند، توانمندی سامانه‌های پدافندی خود را در برابر هزاران حمله راکتی در روز آماده کنند، توانمندی نیروی زمینی ارتش را افزایش دهند، انبارهای اضطراری را تجهیز کنند».

این تحلیگر صهیونیست با اذعان به اینکه نصرالله، آگاهی بالایی از جامعه صهیونیست دارد، پیش‌بینی کرد که «بالاخره وضعیت برای اسرائیل، منفجر خواهد شد».

حزب الله روز گذشته خبر داد که نظامیان صهیونیست به تازگی در شهرک مرزی «الغجر» اقدامات خطرناکی انجام داده‌اند. الغجر در خاک لبنان قرار دارد و سازمان ملل تأکید دارد که حاکمیت لبنان بر این شهرک، جای هیچ شک و تردید ندارد. حزب الله از دولت لبنان خواست که برای آزادسازی این شهرک، دست به کار شود.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا