اقتصادی

کارشناس عراقی: انتخابات ایران رفراندم تایید نظام جمهوری اسلامی بود

هاشم الکندی امروز ، چهارشنبه در مصاحبه ای افزود که مشارکت مردمی در سیزدهمین دوره انتخابات جمهوری اسلامی ایران ، برخلاف همه انتظارات ، بسیار زیاد است و نوعی تأیید مجدد انقلاب و جمهوری اسلامی و یک تجدید میثاق با رهبر.

وی افزود: علی رغم همه تبلیغات و حملات رسانه ای دشمنانی که سعی در منصرف کردن مردم برای شرکت در انتخابات داشتند ، مشارکت در انتخابات ایران در این دوره برخلاف همه انتظارات بسیار زیاد بود.

وی توضیح داد که هیچ مکانی در دنیا وجود ندارد که انتخابات در هر دوره ای با مشارکت بالای مردمی همراه باشد ، اما در جمهوری اسلامی ایران ، طی چهل سال گذشته ، همه انتخابات با مشارکت گسترده و پرشور مردم همراه بوده است.

الکندی افزود: همانطور که انتظار می رفت ملت ایران توانست با پیروی از سیاست امام خمینی ، بنیانگذار انقلاب اسلامی ، حماسه انتخاباتی دیگری خلق کند.

وی با اشاره به برگزاری همزمان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با برخی دیگر از انتخابات از جمله انتخابات شوراها ، افزود: آنچه مهم است این است که ملت ایران در این دوره می خواست پیام وفاداری خود را به جمهوری اسلامی ایران برساند.

وی گفت: “مردم در این دوره بیش از انتخاب فردی که برای آنها مهم بود ، می خواستند حمایت خود را از رژیم نشان دهند تا روند دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران ادامه یابد.”

الکندی گفت: هدف این نسل جدید که در انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت تقویت روند پیشرفته جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس عراقی حضور چشمگیر زنان را از جمله وقایع مهم در این دوره از انتخابات عنوان کرد و افزود: زنان در این دوره از انتخابات برجسته و فعال بودند.

وی همچنین به نکات مهم در انجام این دوره از انتخابات ، امنیت کامل انتخابات و عدم درگیری یا اغتشاش در مراکز رای دهی اشاره کرد.

به گفته وی ، در این انتخابات ، برخلاف بسیاری از انتخابات در جهان ، هیچ اعتراضی و تردیدی درباره نتایج انتخابات وجود نداشت ، چنین رویدادی در جهان نادر است.

الکندی تأکید کرد که این انتخابات نوعی قدردانی از شهدا بود و قبل از آن ژنرال قاسم سلیمانی برگزار شد و بسیاری به نشانه وفاداری به این رهبر شهید در انتخابات شرکت کردند.

وی اخلاق اسلامی نشان داده شده توسط نامزدها را پس از اعلام برنده انتخابات به عنوان یکی از نکات مهم در انتخابات ایران ، افزود و همه نامزدها در همان ساعات اولیه آیت الله سید ابراهیم رئیسی و “رئیس جمهور حسن روحانی” را به همراه آقای تبریک گفتند. رئیس من با جمهوری منتخب دیدار و به او تبریک گفت.

به گفته این کارشناس عراقی ، این دوره از انتخابات ایران تجسم اخلاق پیامبر اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت و سیاست حضرت امام (ره) بود و این چیزی است. برای ما مسلمانان و علاقه مندان به جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار و افتخار است.

الكندی گفت: “انتخابات ایران درسی برای دموكراسی برای همه جهان بود” و افزود كه ما باید انتخابات اخیر آمریكا ، نحوه كودتا “دونالد ترامپ” ، نتایج انتخابات كنگره و جنگ داخلی قریب الوقوع بود. .

این کارشناس سیاسی عراقی افزود: آمریکایی ها اعتقادی به دموکراسی ندارند ، اما آنها خواهان انتخاباتی هستند که از قدرت سوit استفاده کند ، سایر کشورها را تحت فشار قرار داده و کنترل کند و کشورهای دیگر را غارت کند.

وی تأكید كرد كه در جمهوری اسلامی ایران ، هنگامی كه یك مقام به مقام رسمی می رسد ، به شیوه پیامبر صلی الله علیه و آله ، امام علی (علیه السلام) و امام خمینی (ره) به مردم خدمت می كند. باشد که خداوند از او راضی باشد).

الکندی رای مردم به آیت الله ابراهیم رئیسی را برای موفقیت دولت وی بسیار مهم توصیف کرد و افزود رئیس جمهور مردی با تجربه در مبارزه با فساد و جلوگیری از فساد است.

به گفته وی ، آیت الله رئیسی در امور منطقه ای و بین المللی کاملاً مسلط است و تجربه زیادی در کارهای سیاسی و اجرایی دارد ، خصوصاً زمانی که رئیس نهاد بزرگی مانند رئیس جمهور آستان قدس رضوی و بعداً به عنوان رئیس کمیسیون بود . از بین بردن.

وی افزود آیت الله اصلی در مواضع خود فردی پایدار ، شجاع و قاطع است و این ویژگی ها در روند پایان پرونده هسته ای ایران و همچنین مسائل اقتصادی بسیار مهم خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که انتخاب رئیس جمهور پایان تحریم ها و رونق ایران باشد.

311311

دکمه بازگشت به بالا