اقتصادی

کارشناس عراقی: هیچ وزیر کابینه نمی‌تواند خارج از چارچوب قانون رفتار کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی ، پارلمان عراق روز شنبه در نشستی با حضور 247 نماینده ، رأی اعتماد به وزیران باقی مانده در دولت مصطفی آل کاظمی برای تکمیل دولت عراق داد.

صبح روز 7 ماه مه ، جلسه پارلمان عراق برای رای دادن به اعتماد به نفس در برنامه دولت مصطفی ال کاظمی و اعضای دولت وی برگزار شد.

آل کاظمی که به دلیل اختلافات بین احزاب سیاسی در خصوص نامزدی کاندیداها برای پر کردن پست های وزیر امور خارجه و وزرا ، تنها 20 نفر از 22 وزیر در کابینه را نامزد کرده بود ، فقط 15 وزیر خود را به اعتماد به نفس رساندند و وزرای پیشنهادی وی و وزارتخانه های فرهنگ ، کشاورزی ، مهاجرت ، عدالت و تجارت از اخذ رأی منع شدند. با اعتماد به نفس.

سرانجام نمایندگان عراق در جلسه امروز به نفع فواد حسین وزیر امور خارجه رای دادند. احسان عبدالجبار نیز به عنوان وزیر نفت انتخاب شد و وزرای باقی مانده نیز توانستند رای اعتماد به نفس را از مجلس بدست آورند.

دکتر “جابر التمیمیاین کارشناس مسائل سیاسی عراق در مصاحبه با خبرنگار بین المللی خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی از تکمیل دولت عراق و مسیر آینده دولت آل کاظمی صحبت کرد.

وی در مصاحبه گفت: “شکی نیست که تکمیل دولت عراق بسیار مهم است و البته بقیه وزرا با هماهنگی با الکاظمی و با گروه های پارلمان عراق رأی دادند.”

التمیمی گفت: وی معتقد است دولت جدید به دلیل حضور متخصصان مجرب و باتجربه در کابینه با دولت قبلی متفاوت خواهد بود ، اما پارلمان همچنان نقش مهمی در نظارت بر وزرا خواهد داشت به ویژه زمان باقی مانده برای کابینه. فقط دو سال است و ال کاظمی باید شرایط را برای انتخابات آینده و زودهنگام فراهم کند

این کارشناس سیاسی عراق گفت: “با توجه به شیوع ویروس Corona و همچنین افت شدید قیمت نفت و بحران اقتصادی ، قانونگذاران نظارت بر اقدامات و عملکرد وزرا را خواهند داشت و این اولین بار است که دولت عراق کامل و بدون رئیس جمهور است.” وی افزود: همه پست ها با حضور وزیر تکمیل و پر می شوند.

فواد حسین وزیر امور خارجه در میان جنجالی ترین وزرا بود که امروز در مجلس اعتماد به نفس کسب کرد.

وی از نامزد حزب دموکرات KDP ، سارکوت شمس الدین بخاطر انتقاد از نامزد KDP از فواد حسین برای سمت وزیر خارجه ، پشتیبانی از داعش و تلاش برای نابودی عراق انتقاد کرد. متهم را بیاورید. (جزئیات بیشتر)

التمیمی در مصاحبه ای درباره گمانه زنی ها درباره پیش زمینه تحریف شده برخی از وزرای دولت افزود: “مقرر شد كه در تشکیل دولت عراق با گروه های مختلف شركت كنیم ، جایی كه گروه ها و فرقه های مختلف در پارلمان نمایندگی می شوند و این گروه ها و جناح های وزیران مواضعی را برای افراد فرض می كنند.” قبل از اینکه یک وزیر به او اختیار عمل ندهد که خارج از قانون عمل کند. “

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: “سیستم سیاسی در عراق پارلمانی است و مجلس عملکرد وزیران را به طور کامل نظارت می کند. وزیری که به صورت غیرقانونی عمل می کند این قدرت را دارد که از وزیر بخواهد تا به اقدامات و رفتارهای خود پاسخ دهد. و او توانایی عزل وزیر را دارد.” با توجه به اینکه وزرا به حد نصاب رسیده اند. می توان گفت که اراده مجلس این است که به این افراد رأی اعتماد بدهد. “

انتهای پیام.


دکمه بازگشت به بالا