ورزشی

کارگردان فیلم «احمد»: حاج احمد کاظمی مدیر تراز جمهوری اسلامی بود

فجر ۴۲ از نگاه آنا|

کارگردان فیلم «احمد»: حاج احمد کاظمی مدیر تراز جمهوری اسلامی بود

نشست خبری فیلم «احمد» با حضور عوامل این فیلم در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری فیلم سینمایی «احمد» پس از نمایش این فیلم در سانس اول نهمین روز از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران برگزار شد.
این فیلم به جانفشانی سردار احمد کاظمی در جریان امداد و نجات آسیب دیدگان زلزله بم در ساعات ابتدایی این واقعه تلخ می‌پرداخت.

در این نشست امیرعباس ربیعی نویسنده و کارگردان، حبیب والی نژاد تهیه کننده، رضا محبی نوری نویسنده، تینو صالحی، توماج دانش بهزادی، ساره رشیدی بازیگران، حسین قورچیان صداگذار، طاهر پیشوایی صدابردار، نیاز حمیدی طراح لباس، حمید نجفی راد تدوینگر، محمد برادران جلوه های ویژه بصری، مسعود سخاوت دوست آهنگساز و مرتضی کهزادی طراح گریم حضور داشتند.

در ابتدای این نشست حبیب والی نژاد تهیه کننده این فیلم سینمایی گفت: امیدوارم بتوانم پروسه سختی که طی کردیم را کوتاه به شما بگویم. در ابتدا دوستان صحبت کنند.

امیرعباس ربیعی کارگردان «احمد» درباره ساخت این فیلم سینمایی توضیح داد: مدتی پیش، شروع به مطالعه پیرامون شهید احمد کاظمی کردم و در پژوهش‌ها به صفحه‌ای برخوردم که درباره حضور این شهید در بم و فعالیت ایشان نوشته بود. از همان جا قلاب من روی این داستان گیر کرد. زیرا احساس کردم این قصه نیاز امروز ماست. به واقع احمد کاظمی مدیر تراز جمهوری اسلامی است.

رضا محبی‌نوری نویسنده این اثر گفت: آقای ربیعی حدود ۸ ماه پژوهش را انجام داده بود و پس از گفتگوهای بسیار، نوشتن این پروژه نصیب من شد. احمد کاظمی از ۲۱ سالگی لشکر تاسیس کرده و تا پایان عمرش سراسر درخشندگی دیده می‌شود. 

وی افزود: بارها و بارها با کمک بسیاری از عزیزان ازجمله هادی مقدم‌دوست کار را بازنویسی کردیم. پرتره «احمد» داستان واقعی است و حرف‌هایی جدی و قابل تامل در آن زده شده است. تلاش کردیم داستان بگویم و کاراکتری را خلق کنیم که مردم آن را بپذیرند و دوست داشته باشند.

این نویسنده بیان کرد: در فرایند فیلمنامه، باید بیش از ۷۰ درصد به شخصیت‌پردازی تمرکز کنیم. متن ساختار و اسکلتی دارد که اگر به دل نویسنده ننشیند یعنی قوام آن قصه شکل نگرفته است. «احمد» درباره قصه تلخ زلزله بم است و ما باید وجوه شهید کاظمی مانند مردم‌داری، هیبت، مهربانی و… را در این فیلم نشان می‌دادیم. درست است که نمی‌توان تمامی ابعاد شخصیتی این شهید را نشان دهیم؛ اما تلاش کردیم تا حدودی بخش‌هایی از هیبت و عطوفت ایشان را بازنمایی کنیم.

 

توماج دانش‌بهزادی دیگر بازیگر این فیلم سینمایی از تجربه بازی در این فیلم‌ گفت: امیدوارم همیشه آزاد و آباد و شاد باشید. این چند ماهی که در خدمت یک گروه درخشان‌ از کوچک گرفته تا بزرگ بودیم و از همه‌شان تشکر می‌کنم. اگر همدلی و همراهی و تلاش این دوستان نبود، این پروژه سخت به ثمر نمی‌رسید. 

وی اضافه کرد: تینو صالحی را ۲۳ سال است که می‌شناسم و حضورش به عنوان کاراکتر شهید کاظمی دل من را قرص کرد تا بتوانم‌ کار خودم را انجام‌ دهم. حدود ۴ ماه تمرین فشرده داشتیم و این خاصیت آثار امیرعباس ربیعی است. نقشی که در این فیلم بازی کردم، بسیار دشوار بود.

این خبر در حال تکمیل است….

دکمه بازگشت به بالا