ورزشی

کامبک باورنکردنی قزاق‌ها در یک نیمه و پایان رویاهای ایران در جام جهانی

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی ؛ دیدار نهایی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2021 در لیتوانی امروز بین ایران و قزاقستان برگزار شد که با برتری 3 بر 2 قزاقستان به پایان رسید.

در این بازی که ساعت 20:30 در شهر کاواناس قزاقستان برگزار شد ، مسلمانان اولاد قباد (8) و احمد اسماعیل پور (12) برای ایران گلزنی کردند. تورساگولوف (25) ، ناوب (28) و تاینان (38) برای قزاقستان گلزنی کردند.

بدین ترتیب تیم قزاقستان ایران را حذف کرد و به مصاف نیمه نهایی رفت تا در این مدت به مصاف پرتغال برود. ایران در آخرین جام جهانی سوم شد.

این اولین دقیقه نیمه اول تیم قزاقستان بود که موقعیت خوبی برای گلزنی پیدا کرد و دروازه ایران را تهدید کرد ، اما به تدریج ایران به پیشرفت خود ادامه داد و موقعیت های کمی برای گلزنی داشت. مسلم اولاد قباد ، که از ابتدا در ترکیب تیم بود ، در دقیقه 8 با سعید احمد عباسی پاسخ داد و اولین گل ایران به ثمر رسید. پس از این گل ، ایران سعی کرد بازی را کنترل کند و اختلاف گل را افزایش دهد که نتیجه آن 15 دقیقه بود. در حالی که احمد اسماعیل پور پاس مهدی جاوید را به زیبایی پشت مدافع قزاقستانی مهار کرد و با دریبل دروازه بان حریف “هیگویتا” گل دوم را به ثمر رساند.

قزاق ها پس از گل دوم جلو آمدند و با کمک هیگویتا ، ماهر در بازی “پا” ، دروازه بان ایرانی را تحت فشار قرار داد اما درخشش علیرضا صمیمی دروازه بان ایرانی مانع از گلزنی حریف شد. قزاقستان حتی در دقیقه 18 دروازه ایران را تکان داد اما توپ آنها به دروازه نرسید. بنابراین ، نیمه اول با پیروزی دو گل ایران به پایان رسید تا قزاقستان که از مرحله گروهی تا مرحله یک چهارم تنها دو گل دریافت کرده بود ، بتواند با تعداد گلهای خورده در جام ، دروازه خود را باز کند.

در نیمه دوم ، تیم قزاقستان با همان تاکتیک های مورد انتظار شروع کرد ، یعنی هیگوئیتا جلو آمد و فشار را با بازیکن دیگری در سمت حمله افزایش داد. علیرضا صمیمی دروازه بان ایرانی که با واکنش خود بارها دروازه قزاقستان را مهار کرد در دقیقه 23 مصدوم شد و سپهر محمدی جایگزین او شد اما یک دقیقه بعد به زمین برگشت. برنامه هجومی قزاقستان ، با خروج ایران نتیجه ای جز باز کردن درهای تیم ملی کشورمان نداشت و تیم حریف توانست با دو گل در سه دقیقه بازی را مساوی کند.

تیم ایران که نسبت به نیمه اول به میزان قابل توجهی افت کرد ، نتوانست آنطور که باید و می تواند روی دروازه قزاقستان فشار بیاورد. بازی برتر قزاقستان در دقیقه 38 بار دیگر به ثمر رسید تا تیم سوم برزیل به گل سوم برسد. پس از به ثمر رساندن گل سوم ، ایران به بازی پنج نفره رفت اما هیچ کاری نکرد و با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد تا از این جام خداحافظی کند.

258 41

دکمه بازگشت به بالا