اقتصادی

کاهش ۸۰درصدی پرونده‌های معوق قضایی در بشاریات

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی از قزوین؛ علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در این خصوص اظهار کرد: با توجه به گزارش معاونت آمار و فناوری اطلاعات؛ تعداد پرونده‌های مسن و معوق این حوزه قضایی ابتدای سال تعداد ۶۷فقره بوده که به ۱۳فقره کاهش پیدا کرده است که این امر حاکی از کاهش بیش از ۸۰درصدی پرونده‌های مذکور است.

او ضمن تمجید و قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط رییس حوزه قضایی بشاریات، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک‌هزار و ۱۱۰پرونده وارد حوزه قضایی بشاریات شده و تعداد یک‎هزار و ۲۰۲پرونده نیز منتهی به صدور رای شد و عملکرد مثبت۹۲، حائز بیشترین نرخ رسیدگی با ۱/۱درصد رتبه نخست را در کل دادگاه‌های بخش استان به‌دست آورده است.

شعبانی گفت: با اشاره به لزوم توجه مدیران قضایی استان بر کاهش موجودی و افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی ، صدور آرای قضایی متقن را نیز مورد تاکید قرار دادند.

رضا محمدی دستجردکی رئیس حوزه قضایی بشاریات در ادامه اظهارکرد: در ۵ماهه مدت مسئولیت خود از ابتدای سال جاری براساس سیاست‌های ابلاغی رییس کل دادگستری استان مبنی بر کاهش موجودی پرونده‌ها و افزایش سرعت در رسیدگی و افزایش صلح و سازش را در این بخش مورد هدف‌گذاری قرار دادیم.

او افزود: هم‌اکنون تعداد مانده پرونده‌ها ۲۹۱فقره است که این رقم در ابتدای سال؛ ۳۹۵فقره بود، که شاهد کاهش ۲۶درصدی در مانده پرونده‌ها هستیم و همچنین بیش از ۲۳درصد از پرونده‌ها نیز در دادگاه به صلح و سازش ختم شده که در این حوزه بی‌سابقه است.

رئیس حوزه قضایی بشاریات در پایان خاطرنشان کرد: کاهش اطاله دادرسی و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها به خصوص پرونده‌های مسن و معوق و توسعه فرهنگ صلح و سازش از اهداف اصلی این دادگاه در بخش بشاریات است که این روند با جدیت ادامه دارد.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا