اقتصادی

کره‌جنوبی ورود ژاپن به گروه مشورتی هسته‌ای با آمریکا را مردود دانست

کره جنوبی امروز (دوشنبه) با وارد شدن ژاپن به یک گروه مشورتی هسته‌ای که توسط سئول و واشنگتن با هدف تقویت بازدارندگی هسته‌ای علیه “تهدیدات نظامی” کره شمالی تشکیل شد، مخالفت کرد.

به گزارش اخبار ورزشی، بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، شین بئوم چول، معاون وزیر دفاع کره جنوبی در مصاحبه‌ای بیان کرد: “فکر نمی‌کنم در دور بعدی مذاکرات این گروه اقدامی ناگهانی برای شامل کردن ژاپن در گروه مشورتی هسته‌ای صورت بگیرد.”

اظهارات او در حالی مطرح شدند که گمانه‌زنی شد توکیو ممکن است به گروه مشورتی هسته‌ای تاسیس شده توسط سئول و واشنگتن بپیوندد و سئول و واشنگتن در جریان نشست رهبرانشان در ماه گذشته میلادی بر سر این مساله توافق کردند.

هدف از تاسیس این گروه مشورتی هسته‌ای به بالاترین سطح رساندن همکاری بین واشنگتن و سئول در زمینه مفهوم بازدارندگی گسترش‌یافته علیه تهدیدات هسته‌ای کره شمالی است.

توکیو از مدت‌ها قبل مایل به ایجاد یک نهاد مشابه با گروه مشورتی هسته‌ای بوده اما شین بئوم چول گفت، اطلاعی از اینکه در یک چنین مذاکراتی بین ژاپن و آمریکا هیچ گونه پیشرفتی حاصل شده باشد، ندارد.

اظهارات شین یک روز پس از آن بیان شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، در دیداری در حاشیه اجلاس گروه هفت در هیروشیما بر سر افزایش همکاری‌های سه‌جانبه در راستای تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدات کره شمالی توافق کردند.

طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ، معاون وزیر دفاع کره جنوبی گفت که تلاش‌هایی در جریان است تا یک نشست سه‌جانبه وزرای دفاع کشورش با همتایانشان از پکن و توکیو تا پایان سال جاری برگزار شود.

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا