ورزشی

کشتی یک مدال طلا بگیرد هنر کرده/ مگر المپیک مغازه طلافروشی است؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا دبیر در حاشیه افتتاح پایگاه قهرمانی کشتی شهید شاعری در مورد پاداش مدال‌آوران طلا در المپیک پاریس گفت: من به وزیر ورزش و جوانان هم پیشنهاد دادم، ورزشکاری که در المپیک موفق به کسب مدال طلا می‌شود نباید کمتر از ۲۰ یا ۲۵ میلیارد تومان پاداش دریافت کند. این رقم برای ورزشکاری که ۱۰ الی ۱۲ سال زحمت می‌کشد تا به مدال طلا در المپیک برسد رقمی به حساب نمی‌آید. مگر در کاروان ایران سر جمع چند مدال طلا در رشته‌های مختلف به دست می‌آید، این پاداش برای این افراد رقمی نیست و شاید سرجمع ۱۰۰ میلیارد می‌شود اما به ورزشکاران انگیزه زیادی می‌دهد.

وی گفت: امیدوارم پیشنهادی که من به وزیر ورزش و جوانان دادم برای ۲۰ میلیارد پاداش به مدال‌آوران طلایی المپیک مورد قبول واقع شود. ما هم در فدراسیون کشتی با این که وظیفمان نیست اما به دنبال تخصیص پاداش به مدال‌آوران طلا در المپیک هستیم. برخی قهرمانان کشتی گفته بودند کشتی دو تا سه مدال طلا کسب می‌کنند، از این دوستان خواهش می‌کنم حرف‌های غیرکارشناسانه نزنند. کشتی ایران بعد از انقلاب کشتی آزاد تنها چهار مدال طلا گرفته است، چطور ممکن است ما در یک دوره سه مدال طلا کسب کنیم؟

دبیر تأکید کرد: کشتی آزاد و فرنگی در المپیک یک مدال طلا بگیرند هنر کردند. ما مشکلات زیادی داریم، برخی کشتی‌گیران آسیب دیده هستند و خواهش می‌کنم با این حرف‌ها بار کشتی را سنگین نکنید. تیم کشتی تلاش می‌کند و کشتی‌گیران با لذت در المپیک کشتی می‌گیرند. من حتی در کمیته ملی المپیک هم عنوان نکردم چه کسانی شانس کسب مدال طلا دارند.

رییس فدراسیون کشتی عنوان کرد: ما قصدمان این است که کشتی‌گیران با لذت کشتی بگیرند و از اینکه برای ایران افتخارآفرینی می‌کنند خوشحال باشند، بنابراین هیچ بار اضافه‌ای به آن‌ها وارد نخواهیم کرد. از دوستان هم همین خواهش را دارم. من این دوران را خودم گذارندم و می‌دانم بار گذاشتن روی شانه‌های بچه‌ها چقدر سخت است.

دبیر در مورد آخرین شرایط مصدومیت حسن یزدانی اظهارداشت: حسن یزدانی عمل کرده و فعلاً دامنه حرکاتش محدود است، نمی‌دانم اردیبهشت یا اواخر فروردین روی تشک برمی‌گردد یا خیر. من چند وقت پیش اعلام کردم بار روی دوش حسن نگذارید. برخی دوستان اظهارنظرهایی می‌کنند که خنده‌دار است. هر وقت حسن یزدانی با تیلور کشتی دارد، یزدانی باید بار روانی زیادی را تحمل کند، در صورتی که حریف او هم قدرتمند و قهرمان المپیک است. هر دو کشتی‌گیران خوبی هستند.

وی عنوان کرد: تنها تفاوت تیلور و یزدانی این است که به حسن یزدانی فشار زیادی وارد می‌کنیم اما تیلور با خیال راحت و با لذت کشتی می‌گیرد. حسن در حال تمرین است، عملش بسیار سنگین بوده است. من هم اگر صحبتی می‌کنم می‌دانم چه می‌گویم. تنها هدفم این است که بار حسن یزدانی را کم کنم.پیشکسوتان کشتی خودشان در المپیک کشتی گرفتند و می‌دانند چقدر شرایط سخت است، مگر المپیک، مغازه طلافروشی است که به ما سه مدال طلا بدهند.

دکمه بازگشت به بالا