اقتصادی

کشف بیش از ۱۲۰ کیلوگرم تریاک از ۳ موادفروش پایتخت

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۲۰ کیلوگرم مخدر تریاک در جریان انجام سه عملیات جداگانه پلیسی خبر داد.

به گزارش اخبار ورزشی، سرهنگ ضرغام آذین به تشریح سه مورد از ماموریت‌های پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در روزهای اخیر پرداخت و گفت:‌ تمامی این ماموریت‌ها در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ و برخورد ویژه با عوامل و عناصراصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و روان گردان در پایتخت به اجرا درآمده است. یکی از این پرونده‌ها مربوط به کشف بیش از ۵۸ کیلوگرم مواد مخدر است. ماموران پایگاه سوم پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با انجام اقدامات پلیسی گسترده متوجه شدند که یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر که از توزیع کنندگان اصلی و سابقه دار در تهران هست ضمن تهیه و قاچاق محموله مواد مخدر از مرزهای جنوب شرقی کشور اقدام به توزیع گسترده مواد مخدر در مناطق جنوبی تهران کرده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا نیز ماموران با گسترش چتر اطلاعاتی، فعالیت مجرمانه متهم را تحت رصد و پایش قرار دادند، گفت:‌ با رصد لحظه به لحظه فعالیت‌های متهم و با زیر نظر گرفتن محدوده فعالیت وی در نهایت مختصات دقیق و مخفیگاه متهم در یکی از محلات جنوب پایتخت شناسائی شد و در ادامه مامورین با هماهنگی مقام قضائی ضمن رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی موفق شدند در یک عملیات پلیسی متهم را درحالیکه سرگرم بسته بندی مواد روانگردان شیشه برای فروش بود، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند.  

آذین با بیان اینکه در بازرسی از محل دستگیری این فرد مقدار ۵۸ کیلو و ۹۷۸ گرم تریاک کشف و ضبط شد، گفت:‌ متهم پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی‌های فنی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از دستگیری یک قاچاقچی موادمخدر با ۴۳ کیلوگرم تریاک در عملیاتی دیگر خبر داد و گفت:‌ به دنبال اعلام شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان ساکن در یکی از محله‌های جنوب غرب پایتخت مبنی بر فعالیت مشکوک یک باب منزل در زمینه فروش و قاچاق مواد مخدر، پرونده‌ای در این خصوص در پایگاه ششم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب تشکیل و بررسی و تحقیق پیرامون جزییات آن در دستورکار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: پس از شناسایی مخفیگاه متهم موضوع به مقام قضائی منعکس و دستور دستگیری وی صادر شد. در ادامه تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر ضمن هماهنگی قضائی پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت نامحسوس موفق شدند در اقدامی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی دقیق از محل ۴۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و ضبط کنند. متهم نیز به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل شد و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

آذین ماموریت سوم را منجر به کشف ۲۰ کیلوگرم تریاک اعلام کرد و گفت:‌ ماموران پایگاه دوم پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند که یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر که از توزیع‌کنندگان اصلی و سابقه دار در تهران نیز محسوب می‌شود، اقدام به توزیع گسترده مواد مخدر در مناطق مرکزی و جنوبی تهران کرده است. از این‌رو با گسترش چتر اطلاعاتی، فعالیت مجرمانه متهم را تحت رصد و پایش قرار دادند که در جریان آن مخفیگاه متهم در حوالی محله بریانک شناسائی شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی و رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی برای دستگیری این فرد وارد عمل شدند، گفت: این فرد در یک عملیات منسجم و هماهنگ دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. همچنین در بازرسی دقیق از محل اختفای وی، مقدار ۲۰ کیلوگرم تریاک در بسته‌بندی‌های مختلف کشف و ضبط شد.

به گفته وی متهم پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل شد و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی های فنی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا