اقتصادی

کشف ۲ جسد پس از انفجار ساختمان در «مارسیِ» فرانسه/ ۶ نفر هنوز مفقود هستند

پس از حادثه انفجار در یک آپارتمان چهار طبقه در شهر «مارسیِ» فرانسه، تاکنون دو جسد پیدا شده و شش نفر همچنان مفقود هستند.

به گزارش اخبار ورزشی به نقل از بی بی سی، مقامات محلی گفته‌اند که تلاش‌ها برای یافتن و نجات این شش نفر ادامه دارد.

این انفجار در ساعت ۴۹ دقیقه بامداد به وقت محلی روز گذشته (یکشنبه) در محله «لاپلین» رخ داد. علت حادثه هنوز به طور رسمی مشخص نشده و بازرسان در حال بررسی هستند اما احتمال نشت گاز مطرح شده است.

پنج نفر از ساکنان ساختمان‌های مجاور در این انفجار جراحات جزئی دیده و حدود ۲۰۰ نفر در این محله مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند. دو بلوک مجاور آپارتمان منفجر شده چند ساعت پس از حادثه بدون اینکه آسیب بیشتری ایجاد کند، تا حدی فروریخت.

گزارش ها حاکیست، حدود ۱۰۰ آتش‌نشان برای مهار آتش سوزی در محل حاضر شدند.

گمان می‌رود در ساختمان منفجر شده در هر طبقه یک آپارتمان داشته باشد و مقامات شهری پیشتر گفته بودند که یک «زوج جوان» مفقود شده‌اند. عملیات نجات تا ساعات اولیه امروز (دوشنبه) با کمک جرثقیل ادامه یافته است. همچنین سگ‌های زنده یاب برای کمک به جستجو برای یافتن بازماندگان به محل حادثه آورده شده‌اند.

سازمان آتش‌نشانی در بیانیه‌ای کوتاه با اعلام کشف اجساد اعلام کرد که با توجه به دشواری‌هایی که برای خارج کردن آنها از زیر آوار وجود دارد، این مسئله زمان‌بر خواهد بود.

یک سالن ورزشی محلی و دو مدرسه برای اسکان افرادی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند در نظر گرفته شده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در حساب توییترش با آسیب‌دیدگان حادثه ابراز همدردی و از نیروهای اورژانس برای تلاش‌هایشان تشکر کرده است.

در سال ۲۰۱۸ استانداردهای مسکن در مارسی پس از فروریختن دو ساختمان فرسوده در منطقه کارگری «نوآیل» و کشته شدن هشت نفر مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت. به دنبال آن حادثه، موسسات خیریه تخمین زدند که ۴۰ هزار نفر در این شهر در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که به لحاظ استانداردهای ساخت‌وساز و ایمنی در درجه بسیار پایینی قرار دارد. اما به نظر می‌رسد که مقامات محلی، حادثه روز گذشته را مرتبط با مشکلات ساختاری ساخت و ساز ساختمان نمی‌دانند و آن را دلیل بروز حادثه ندانسته‌اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا