اقتصادی

کمک ۴۵ میلیارد تومانی خیرین به بقاع متبرکه گیلان

اخبار ورزشی/گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طی یکسال گذشته واقفین نیک اندیش ۴۵ میلیارد تومان به بقاع متبرکه و امامزادگان سطح استان کمک کردند.

به گزارش اخبار ورزشی حجت الاسلام ستار علیزاده،شامگاه شنبه ۲۲ مهرماه در همایش یاوران وقف که در جوار بقعه آقا سید محمد نجفی بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: وقف آغاز یک حرکت دینی، انقلابی و ماندگار است که سال‌های متمادی برای واقف اجر و خیر دنیوی و اخروی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در راستای بهره‌وری از موقوفات ۴ پروژه عمرانی، تجاری و مسکونی کلنگ زنی شده، افزود: امسال ۱۷ پروژه عمرانی با بیش از ۶۵ میلیارد تومان  افتتاح شد که در کنار این‌ها ۱۵۰ هزار اصله انواع درخت در اراضی موقوفات و بقاع متبرک کاشته شد و کاشت ۵۰ هزار اصله دیگر در دستور کار داریم‌.

علیزاده با بیان اینکه وقف از جمله امور باقیات الصالحات است، تصریح کرد: هرچه در حوزه خیرات و وقف تلاش کنیم کم است. وقف برای بهره‌مندان آثار و برکات مادی و برای جامعه اسلامی و  انسانی آرامبخش است و نشاط اجتماعی در پی دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه در طرح قرار دوازدهم با بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی، دارو، درمان، وسایل سرمایشی و گرمایشی تهیه و توزیع شده است، افزود: طی یکسال گذشته واقفین نیک اندیش ۴۵ میلیارد تومان به بقاع متبرکه و امامزادگان سطح استان گیلان کمک کردند.

علیزاده با اشاره به اینکه وقف سفره پهناور خدمات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی است و یک نهاد کارآمد و اثرگذار و دارای سابقه درخشان در خدمت به مردم و رفع نیازهای مردم جامعه محسوب می‌شود، گفت: وقف حامی کرامت انسانی، ارزش های دینی و فرهنگ، حامی علم و نوآوری است.

علیزاده با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۲۸ وقف جدید در سطح استان ثبت شد، گفت: ارزش وقف‌های جدید بیش از ۸۴ میلیارد تومان است که از سال گذشته تا به امروز با کمک های مردمی و خیرین انجام شد.

کمک ۴۵ میلیارد تومانی خیرین به بقاع متبرکه گیلان

همچنین در این مراسم حجت الاسلام حمید رهبرشاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه خیرین نقش مهمی در پیشبرد اهداف اوقاف و انجام امور خیریه دارند، اظهار کرد: شبستان مسجد بقعه آقا سید محمد نجفی با حدود چهار میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین و نذورات مردمی افتتاح شد.

وی با اشاره به درخشش خوب جامعه قرآنی بندر انزلی در مسابقات قرآنی اوقاف سال جاری گفت: امسال سه نفر از شهرستان بندر انزلی به مرحله استانی راه یافتند.

رهبرشاد تصریح کرد: طاها مرصادی در رشته قرائت نفر اول استان، سید مهدی اتقیا در رشته حفظ کل، همچنین هاجر خورشیدی در رشته دعاخوانی توانستند به مرحله استانی راه یافته و خوش بدرخشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا