اقتصادی

کنایه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به ترامپ

ستاد مشترک ارتش در مراسمی با وزیر دفاع ، مجدداً بر تعهد خود به قانون اساسی تأکید کردند و سخنان کنایه آمیز خود را به دونالد ترامپ دادند.

CNN به نقل از مارک میللی ، رئیس ستاد مشترک ارتش ، گفت: ما به یک پادشاه ، ملکه ، ظالم یا دیکتاتور قسم نمی خوریم. ما به شخصی سوگند یاد نمی کنیم. ما به یک کشور ، قبیله یا دین سوگند یاد نمی کنیم. ما به قانون اساسی قسم می خوریم. هر سربازی پیشنهاد می شود. در این موزه ، هر ملوان ، هر عضو نیروی هوایی ، هر تفنگدار دریایی ، هر گارد ساحلی ، هر یک از ما با هزینه خود از آن سند دفاع خواهیم کرد.

مارک میللی اظهارات خود را پس از یک هفته که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده مارک اسپیر وزیر دفاع را برکنار کرد و همچنین سه وفادار را به چندین سمت سطح بالا در پنتاگون منصوب کرد.

این تغییرات ناگهانی نگرانی هایی را درباره این که دونالد ترامپ ممکن است در دو ماه آخر ریاست جمهوری خود نیز انجام دهد و اینکه آیا ماهیت غیر سیاسی ارتش ممکن است به مرور تغییر کند ایجاد کرده است.

ملی همچنین سخنرانی کرد و وزیر دفاع جدید ایالات متحده کریستوفر میلر را همراهی کرد.

انگیزه های ترامپ برای تغییر در مقامات پنتاگون مشخص نیست ، اما این نگرانی ها را در درون سازمان ایجاد کرده است.

س isال این است که آیا او قصد داشت با اسپار و دیگران که او را به اندازه کافی وفادار نمی دانستند درگیر شود؟ آیا برنامه کلی تری برای تصویب تغییرات سیاسی که ترامپ ممکن است در آخرین روزهای فرماندهی کل پشتیبانی کند ، وجود دارد؟ آیا در شدیدترین سناریو ، آیا ترامپ سعی خواهد کرد ارتش را مجبور کند پس از نصب رئیس جمهور جدید ، به او در ماندن در پست ریاست جمهوری کمک کند؟

میلی قبلاً به احتمال اخیر پاسخ داد و به کنگره گفت: “در صورت اختلاف در مورد برخی جنبه های انتخابات ، این قانون و کنگره ایالات متحده هستند که طبق قانون موظف به حل و فصل هرگونه اختلاف هستند ، نه ارتش آمریکا.”

وی گفت که پرسنل نظامی نباید در انتقال قدرت پس از انتخابات شرکت کنند.

با این وجود تغییرات سریع در 10 هفته گذشته ریاست جمهوری ترامپ در سازمانی که به برنامه ریزی دقیق خود افتخار می کند ، بعید به نظر می رسد. اعضای ستاد مشترک مشاوران قدرتمند ریاست جمهوری با چندین دهه تجربه و مجهز به مستندات پیامدهای بالقوه اقدامات امنیت ملی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا