ورزشی

کنایه سرمربی کنیا به هواداران ایرانی بعد از شکست

آفتاب‌‌نیوز :

انگین فیرات پس از شکست دو بر یک تیمش برابر تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی، اظهار داشت: طبیعی است وقتی که یک سال و نیم مسابقه‌ای را انجام ندادیم شرایط خوبی نداشته باشیم. از طرفی بازیکنان من هم مقابل هواداران بازی نکرده بودند.

وی افزود: مشکلاتی برای این مسابقه داشتیم، اما باید از فدراسیون فوتبال ایران بابت هماهنگی برای انجام این مسابقه تشکر کنم.

سرمربی تیم ملی کنیا اظهار داشت: می‌دانستیم که ایران تیم قدرتمندی است و به همین خاطر سعی کردیم ابتدا جلوی بازی‌سازی آن‌ها را بگیریم و بعد برنامه‌های خودمان را اجرایی کنیم. درست است که بیشتر بازی دست ایران بود، اما بعد از گلی که زدیم شرایط عوض شد. با این حال داور هم روند بازی را تغییر داد و همه چیز را برای ایران رقم زد. روی گل دوم ایران، داور خطایی که برای ما بود را به حریف داد و آن‌ها همان را تبدیل به گل کردند. بعد از آن هم کارت زرد‌های بی‌دلیل به بازیکنان ما نشان داد.

فیرات تاکید کرد: ایران امروز تیم بهتر بود، اما به نظر من عادلانه‌ترین نتیجه تساوی بود. بازیکنان ایران از سطح بالایی برخوردار هستند و بازی مقابل آن‌ها کار آسانی نیست. دوستان زیادی در ایران دارم و به مردم و ورزشکاران کنیا هم گفتم که ایرانیان مردمان بسیار خوبی هستند.

سرمربی تیم ملی کنیا اضافه کرد: برگزاری این مسابقه برای هر دو طرف خیلی خوب بود. با این حال امیدوارم که ایران بتواند در آسیا قهرمان شود.

وی تاکید کرد: بازیکنان من در شرایطی به ایران آمدند که فشار شرایط آن‌ها را اذیت کرد. اصلاً به دنبال اتلاف وقت نبودیم و شما هم من را میشناسید که هیچ وقت دنبال این کار‌ها نیستم.

فیرات اضافه کرد: قبل از بازی هم گفتم که ارزشی یک بازیکن ایران از کل تیم من بیشتر است. شما ببینید مهدی طارمی چقدر ارزش دارد و تیم من کجاست. من این صحبت‌ها را مطرح کردم که مردم کنیا متوجه شوند فوتبال ایران چقدر سطح بالایی دارد.

وی گفت: این برای اولین بار بود که هواداران ما دور هم جمع شدند و برابر تیم قابل احترام ایران به میدان رفتیم. در این بازی بدشانس بودیم، اما معتقدم که مسیر خوبی را در پیش گرفته ایم.

سرمربی تیم ملی کنیا گفت: با وجود اینکه دو بازیکن من به تازگی از اروپا به تیم اضافه شده بودند، اما شما به تعداد بازی‌های ملی بازیکنانی مانند احسان حاج صفی نگاه کنید و متوجه می‌شوید که تنها تعداد بازی‌های ملی او از تمام بازیکنان من بیشتر است. همین مسائل تفاوت‌ها را رقم زد.

وی در مورد اینکه قلعه نویی به تازگی سرمربی تیم ملی ایران شد گفت: او نیاز به تعریف من ندارد چرا که با تجربه است و فدراسیون ایران هم تصمیم درستی گرفت که او را انتخاب کرد. روی صحبت من با هواداران است. قلعه‌نویی نیاز به زمان دارد و می‌دانم که شما در ایران دنبال نتیجه هستید و صبر زیادی ندارید، اما بهتر است به او فرصت بدهید.

دکمه بازگشت به بالا