اقتصادی

کوهن: فعالیت نظامی علیه ایران باید افزایش یابد

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت رئیس موساد یوسی کوهن در یک سخنرانی در دانشگاه بار ایلان گفت: “اسرائیل باید فعالیت های نظامی خود علیه ایران را شدت ببخشد و تا زمانی که ایرانیان متوجه نشوند که هر اشتباهی از جانب آنها با پاسخی دردناک روبرو خواهد شد ، به فعالیت های نظامی خود علیه این کشور ادامه دهد.” “

به گفته این روزنامه ، کوهن قرار است روز سه شنبه دوره ریاست خود را به عنوان رئیس موساد به پایان برساند.

دادستان كل اسرائیل ، آویچای مندلیف اخیراً اعلام كرد كه روند جایگزینی یوسی کوهن به جای معاون رئیس موساد ، دیوید بارنیه را اعلام خواهد كرد.

ماه ها قبل ، مندلیف انتصاب پرنیا را به دلیل عدم وجود دولت جدید در سرزمین های اشغالی به حالت تعلیق درآورد. دسامبر گذشته ، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل ، بارنیا را به جای کوهن معرفی کرد. این انتصاب متعاقباً توسط کمیته مشاوره خدمات شهری تأیید شد. بارنیا طی دو سال گذشته به عنوان رئیس موساد خدمت کرده است.

بارنیا علاوه بر کار در واحد شناسایی نخبگان ارتش اسرائیل ، در بخشهای مختلف موساد نیز کار می کرد. به ویژه ، او مسئول استخدام جاسوسان موساد بود و در رهگیری الکترونیکی نیز فعال بود.

مقامات پیشین سازمان جاسوسی صهیونیستی انتصاب بارنیا به عنوان رئیس جدید موساد را که از وی به عنوان چهره ای قابل احترام در میان سازمان های جاسوسی صهیونیستی یاد می شود ، ستودند.

در عین حال ، این تصور وجود دارد که پارنیا ، مانند کوهن ، به عنوان رئیس موساد ، رویکرد سختگیرانه و خطرپذیری را اتخاذ می کند. این با رویكرد تمیر پاردو رئیس سابق موساد كه تأكید داشت آژانس جاسوسی باید به جمع آوری اطلاعات ، ریسك های عملیاتی كمتر و تلاش برای ماندن در پشت صحنه ادامه دهد ، مغایرت دارد.

دیوید بارنئا قرار است طی چند روز آینده به عنوان رئیس جدید سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی منصوب شود.

311311

دکمه بازگشت به بالا