ورزشی

گاف عجیب روزنامه کیهان در «حرامزاده» خواندن ویلموتس!

در ژوئن سال گذشته و با سوء مدیریت و تصمیم وزارت ورزش و امید ، مارك ویلموتس مربی خارجی تیم ملی ما را در عقد پنهانی با فدراسیون فوتبال ایران هدایت كرد. این مربی بلژیکی که در کشورش به عنوان “حرامزاده دانگلبرگ” مشهور است به ایران آمد تا پس از انجام 6 مسابقه ، او را “سناتور” بنامد!

: کتابخانه:

امروز ، روزنامه کیهان تیترهایی در رابطه با پرداخت غرامت سنگین توسط فدراسیون فوتبال ایران به مارک ویلموتز از بلژیک پرداخت و از مسئولان ورزش ایران شکایت کرد.

در حالی که به نظر می رسد دلیل نوشتن این مقاله که توسط گروه های ورزشی بلکه توسط گروه سیاسی این روزنامه نوشته شده ، شکست دولت حسن روحانی است ، این بدون مشکلات آن نیست. گرچه کل مقاله در انتقاد از سهل انگاری مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش صادق است ، اما در بخشی از این مقاله که به نقل از رسانه های بلژیک است ، عنوانی به مارک ویلموتز داده شده است که اشتباه است.

خطای عجیب روزنامه کیهان در خواندن

کیهان در بخشی از این گزارش نوشت: “در ژوئن سال گذشته با سوء مدیریت و تصمیم وزارت ورزش ورزشی و امید ، مارک ویلموتس مربی خارجی تیم ملی کشورمان را در یک قرارداد پنهانی با فدراسیون فوتبال ایران هدایت کرد. در کشورش به عنوان “حرامزاده دانگلبرگ” به ایران آمد تا پس از طی 6 مسابقه ، وی را “سناتور” بنامد! اگرچه قرارداد ایران با ویلموتز توسط مدیر ورزشی این کشور و در شرایط مبهم ، کمتر از چند ماه پس از عقد قرارداد وی “دشوار” اعلام شد. در دسامبر سال 1998 به طور یک جانبه قرارداد خود را با تیم ملی فوتبال ایران فسخ کرد. کرد! پس از خاتمه قرارداد وی و جدایی وی از تیم ملی ، گمانه زنی ها و تردیدها در مورد جزئیات قرارداد ایران با وی افزایش یافت و وزیر ورزش درگیر شد. وزیر ورزش به منند گفته است کورکورانه با ویلموتس برخورد کن! “

این روزنامه ادعا کرد که سرمربی بلژیکی در کشورش به “حرامزاده دانلوژبرگ” معروف بود ، که به طور واضح در ترجمه این عبارت اشتباه کرد. مارک ویلموتس در فوتبال بلژیک به “تاجی دو دانگلبرگ” لقب گرفت و به معنای “دونگبرگ جنگ گاو” بود. او هنگام بازی از بدنی بسیار خوبی برخوردار بود و رسانه ها به دلیل روحیه جنگیدن او این عنوان را برای او رقم زدند. یک رسانه بلژیکی دلیل این عنوان را اینگونه توصیف کرد: “ویلموت پس از تحمل آسیب های جدی به سرعت بهبود یافت”.

روزنامه کیهان عجیب عجیب در خواندن Wilmots

دکمه بازگشت به بالا