ورزشی

گاف فدراسیون پزشکی- ورزشی یا وزارت ورزش؟!/ تکواندو در شوک

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا ، در حالی که تنها پنج ماه به استادیوم المپیک باقی مانده است ، اما امروز ، هیچ خبر امیدوار کننده ای از وضعیت کاروان ورزشی ایران وجود ندارد. همین چند روز پیش مسابقات ژیمناستیک و جام بوکس که بخشی از مسابقات سهمیه المپیک است لغو شد و مشخص نیست که سهمیه باقی مانده در چه زمانی توزیع می شود. ورزشکاران به امید کسب سهمیه المپیک سخت در بوکس و ژیمناستیک تمرین می کنند اما به دلیل ظهور ویروس کرونا ویرایش مسابقات لغو می شود و زمان آن مشخص نیست.

علاوه بر اخباری که امروزه باعث نگرانی اهالی ورزش به ویژه تکواندوکاران شده است ، موضوع مصدومیت آرمین هادی پور است. تکواندوکار المپیکی کشورمان در اکتبر امسال مصدوم شد و همزمان فدراسیون ورزش اعلام کرد که نیازی به جراحی ندارد. فیزیوتراپی مشکل را برطرف می کند ، اما با بدتر شدن جراحات وی ، پزشکان اعلام کردند که هادی پور به جراحی احتیاج دارد و اگر زیر تیغ باشد ، به احتمال زیاد بازی های المپیک را از دست خواهد داد ، که وی و کادر فنی تیم ملی تکواندو موافقت نکردند در حال حاضر جراحی است.

همه افراد در ورزش بلافاصله می دانند که رسیدن به المپیک کار سختی است. هادی پور دو سال سخت تلاش کرد تا به سهمیه المپیک برسد و اکنون در حالی که مجبور به حضور در تمریناتش بود مصدوم شد و این یک سورپرایز بد برای او بود و فدراسیون تکواندو وارد این رقابت شد. البته در گذشته نیز شاهد اتفاقات مشابهی در زمینه تکواندو بودیم و این مسئله جدیدی برای فریبرز عسگری ، سرمربی تیم ملی تکواندو نیست. هشت ماه قبل از المپیک 2012 لندن ، محمد باقری معتمد دچار پارگی شدید رباط شد و توانست با فیزیوتراپی و آب درمانی بازی کند. به المپیک رسید و اتفاقاً مدال نقره گرفت.

حالا سرمربی تیم ملی تکواندو امیدوار است که هادی پور نیز این روزهای سخت را پشت سر بگذارد. وی در مورد وضعیت آرمین هادی پور گفت: هر روز باید رباط های پاره شده تا حد ممکن با رباط های حمایت کننده و عضلات زانو تقویت شوند و وی به تمرین در همان درمان و بحث های تقویت کننده ادامه خواهد داد. رباط ها و البته کاهش درد ورزشکار) توسط کادر پزشکی به زانو متصل می شود ، و در تمام جلسات تکواندو ، پای آرمین باید نوعی از زانوبند برای خرید رباط صلیبی خریداری شده برای استفاده در آموزش فنی برای افزایش قدرت زانو و دستیابی به شرایط ایده آل باشد در نهایت ، نزدیک به در المپیک ، آموزش او را تحت فشار زیاد خواهیم دید. او به شدت آسیب دیده است ، راه دشواری پیش رو داریم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که هادی پور حداقل خطرناک نیست. ما قطعاً نگران هستیم زیرا او بازیکن المپیک است و او شانس کسب مدال را دارد. من این راه را با Mohamm تجربه کردم باقری معتمد و من می دانم که این یک جاده دشوار است. وی افزود: “علی رغم مواجهه با همه این دشواری ها ، خطر كمتر از عمل جراحی است ، جایی كه بعید است هادی پور به المپیك برسد.”

البته به غیر از محمد باقری معتمد ، تکواندوکاران دیگری از کشورمان نیز در چنین شرایطی قرار دارند.هادی ساعی ، بازیکن ارجمند المپیکی کشورمان در المپیک پکن ، استراحت حرفه ای را تجربه کرد ، اما موفق به کسب مدال طلا شد. تکواندوکاران دیگری مانند علیرضا نصر آزادانی و بهنام اسبقی نیز از همین مصدومیت رنج بردند اما در شرایط مشابه توانستند در مسابقات بین المللی شرکت کنند.

فدراسیون ورزشی-ورزشی گاف یا وزارت ورزش؟!

اما در بحث در مورد آسیب های هادی پور ، چندین زاویه قابل بررسی است که لازم به ذکر است. طبق گفته پزشکان فدراسیون پزشکی-ورزشی ، لباس المپیک کشورمان که در سپتامبر امسال مورد معاینه قرار گرفت ، نیازی به جراحی نداشت و با فیزیوتراپی مشکل برطرف شد ، اما این اتفاق نیفتاد و جدا از مصدومیت های او ، رباط صلیبی پاره شد و حالا طبق گفته پزشکان ، او باید جراحی کند. حال این سوال پیش می آید که اگر هادی پور همزمان تحت عمل جراحی قرار گیرد ، قطعاً پنج ماه قبل از المپیک در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت و غیر از مصدومیت ، هیچ مشکلی و استرسی نخواهد داشت. اما طبق گفته پزشکان ، هادی پور تحت عمل جراحی قرار نگرفت و اکنون وضعیت وی از گذشته بدتر است. در همین حال گفته می شود که آرمین هادی پور در چند روز گذشته به پزشکان زیادی مراجعه کرده و به دنبال مراجعه حضوری به وی است.

در مارس سال گذشته ، حمیده عباسعلی پس از کسب سهمیه المپیک به شدت مصدوم شد و در آن زمان پس از کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی ورزشی ، به آلمان اعزام شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. سهراب مرادی پیش از او وضعیت مشابهی را تجربه کرده بود. و او توسط کمیته ملی المپیک برای معالجه و جراحی به آلمان اعزام شد ، اما اکنون آرمین هادی پور ، لباس المپیک کشورمان ، باید شخصاً درمان او را دنبال کند؟! و چرا به طور کلی ، در سپتامبر سال جاری ، وضعیت مصدومیت او جدی گرفته نشده است ، به طوری که در زمان باقی مانده تا المپیک ، چنین وضعیتی رخ نمی دهد؟!

آیا وزارت ورزش و جوانان درگیر است؟!

اگرچه عملکرد فدراسیون پزشکی-ورزشی در بحث درباره مصدومیت آرمین هادی پور مورد انتقاد قرار گرفته است ، اما قبل از آن باید وضعیت فدراسیون را نیز بررسی کنیم. در نوامبر 1998 ، رئیس جمهور چهار ساله غلامرضا نوروزی پایان یافت و چند روز بعد مهرزاد خلیلیان توسط وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد. ثبت نام خلیلیان در انتخابات فدرال باعث استعفا شد و پس از آن مسجدی به عنوان سرپرست دوم وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد. زمان مسجدی در فدراسیون تا دسامبر امسال ادامه داشت و هیچ کس به طور قطعی نمی داند. وضعیت حساس این است که چرا به فدراسیون های ورزشی-پزشکی ، که بسیار حساس هستند ، وظیفه ای داده نمی شود. البته بحث هایی وجود دارد که وزارت ورزش از این گزینه حمایت می کند و این گزینه به دلیل بازنشستگی قابل تأیید نیست. با تأخیر سرانجام پس از مدت ها کشمکش ، انتخابات فدرال در دسامبر امسال برگزار شد و غلامرضا نوروزی با یک سال مرخصی و چند ماه برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. بنابراین ، به طور معمول ، در این وضعیت ، امتیازات باید به وزارت ورزش و جوانان هدایت شود ، که قبلاً این وظیفه فدرال را تعیین نمی کرد ، زیرا آرمینه هادی پور در ماه اکتبر مجروح شد و دوره جدید نوروز در فدرال پزشکی – ورزشی در دسامبر

البته ، دوره نظارت در یک فدراسیون ورزشی می تواند آسیب جدی به ورزش ایران وارد کند ، موضوعی که وزارت ورزش و جوانان بارها در فدراسیون های مختلف تکرار کرده و حتی در برخی از فدراسیون های ورزشی از جمله فدراسیون پزشکی-ورزشی ، 3 It 6 ماه و منطقی است اگر تصمیم گیری در شرایط موقتی دشوار باشد و شخص حاضر به عنوان سرپرست قادر به تصمیم گیری طولانی مدت نباشد و این مسئله می تواند مشکلات جبران ناپذیری ایجاد کند.

انتهای پیام / 4057 /

دکمه بازگشت به بالا