اقتصادی

گام درخشان دانشگاه آزاد اسلامی در برآورده کردن نیاز صنایع

مشکینی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به گواهی همه افراد شرکت کننده در رویداد عصر امید، دانشگاه آزاد اسلامی این توانایی را دارد که پشتیبان صنعت در برآورده کردن نیازهای صنایع اعم از قطعات و فعالیت های پژوهشی آنها باشد.

مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره رویداد عصر امید که از هشتم تا یازدهم خرداد در دانشگاه آزاد اسلامی در واحد سیرجان برگزار شد، گفت: در برگزاری هر رویداد و فعالیتی سعی داریم با نگاه دینی و خالقمان حرکت کنیم. خداوند بار‌ها فرموده‌اند از تو حرکت، از من برکت؛ بنابراین برای رسیدن به مقصد خود تنها کافی است تمام تلاشمان را به درستی بکار بگیریم و مطمئن باشیم تا به بهترین شکل ممکن بدرخشیم، چرا که وعده خدا تخلف ناپذیر است.

وی افزود: خرداد ماه ۱۴۰۱ اولین رویداد عصر امید در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و امسال سومین رویداد عصر امید استانی هم در استان کرمان به راه خود پایان داد.

مشکینی تصریح کرد: عصر امید ۱۴۰۱ جرقه‌ای بود که دانشگاه آزاد و صنایع هر کدام توانایی‌ها و نیاز‌های منحصر به فرد خود را بشناسند تا بتوانند در ارتباط با یکدیگر به صورت قوی عمل کرده و از یکدیگر کمک بگیرند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی روز اول در برگزاری و رسیدن به اهداف خود در اولین رویداد ملی عصر امید تردید بالای ۹۰ درصدی داشت، اما اکنون با برگزاری ۳ دوره از این رویداد، این تردید جای خود را به امید بالای ۹۰ درصدی داده است.

مشکینی اضافه کرد: در حال حاضر به گواهی همه افراد شرکت کننده که در رویداد عصر امید اظهار نظر کرده اند دانشگاه آزاد اسلامی این توانایی را دارد که محول و پشتیبان صنعت در برآورده کردن نیاز‌های صنایع اعم از قطعات و فعالیت‌های پژوهشی آن‌ها باشد.

وی گفت: امروز بزرگان صنایع استان کرمان دور هم جمع شده اند و در صورت نیاز حتما در رویداد‌های دیگر هم شرکت می‌کنند. در حال حاضر نه تنها صنایع استان در عصر امید شرکت کرده اند بلکه خودشان حامی اصلی بوده اند و این موضوع نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد با حرکت خود می‌تواند لطف و برکت خداوند عزیز را جلب کند و صنایع را پای کار بیاورد تا آن‌ها هم شریک و حامی این حرکت جمعی و تیمی شوند.  

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اعتبار خود را در برگزاری رویداد‌ها به عنوان مثال عصر امید می‌گذارد و تنها یک فراخوان منتشر می‌کند و صنایع حمایت‌ها مالی را انجام می‌دهند.

مشکینی ادامه داد: رویداد عصر امید حرکتی بود که سال گذشته تنها در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اما در حال حاضر این حرکت اولیه تبدیل به نهضتی در استان‌ها شده و پیش بینی می‌کنم زمانی که این نهضت منطقه‌ای تکثیر شود و حالت تجمعی به خود بگیرد تمام دانشگاه‌های دولتی و صنایع کشور ترغیب به انجام این کار به صورت جدی می‌شوند و روحیه خودباوری آن‌ها بشدت تقویت می‌شود تا به نهضت ملی تبدیل شود، نهضتی که دانشگاه آزاد جرقه این حرکت را زده است.

وی در پایان گفت: در این مسیر افراد جوان، علاقمند و باشور و نشاط، حتی با تجربه کم، در کنار تجربه و پختگی اساتید و صاحبان صنایع موفق با حرکت هم افزا و در راستای همدیگر می‌توانند پیشرفت و رشد کشور را رقم بزنند که این موضوع از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

دکمه بازگشت به بالا