اقتصادی

گروه خونی AB منفی؛ بیشترین نیازمندی در قم

اخبار ورزشی/قم مدیر کل انتقال خون استان قم از آمادگی انتقال خون استان برای استقبال از اهدای تمام گروه های خونی در هفته دفاع مقدس به یاد و نیابت از شهیدان خبرداد.

دکتر مهدی پهلوانی ستوده از آمادگی دریافت خون به نیت شهدا در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: به تمام گروه‌های خونی علی الخصوص ‌گروه خونی AB منفی نیاز داریم.

به گزارش اخبار ورزشی، مدیر کل انتقال خون استان قم با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره خون AB منفی در  استان کم است، گفت: جهت حفظ ذخایر مطلوب استان به همه گروه‌های خونی به خصوص AB منفی نیازمندیم.

وی افزود: به‌ طور کلی بستگی به موقیت جغرافیایی ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم گروه خون مثبت دارند و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم گروه خون منفی دارند، ضمن اینکه برخی گروه‌های خونی کمتر از سایر گروه‌های خونی است؛ به همین دلیل و با توجه به کاهش مراجعین گروه خونی مذکور در حال حاضر به گروه خونی AB منفی در قم نیاز بیشتری داریم.

مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس از مردم شهید پرور استان قم خواست تا بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند و با اهدای خون خود این کار نوع دوستانه را انجام دهند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا