ورزشی

گزارش این روزها از دلهره پرسپولیس / هیچ مدیرعامل با یک سری بدهی و بحران


طبق این گزارش شفافاوضاع فعلی پرسپولیس مدتهاست که تصور می شود ، روزهایی که شاید برای برانکو ایوانکوویچ پیش بینی شود ، که پس از چهار سال افتخار تصمیم گرفت در بهترین زمان ممکن باشگاه را ترک کند. وقتی باشگاه پرسپولیس نیاز داشت که به دست مدیران ناکارآمد بیفتد و روز به روز بدهی های کلوپ را جمع کند ، تصور می شد که این اتفاقات باعث شود این باشگاه محبوب در پایتخت در آینده ای نه چندان دور دچار تردید شود.

اوضاع فعلی باشگاه پرسپولیس به گونه ای است که کل پرونده با شماره های عظیمی جمع آوری شده است و دیر یا زود این امر منجر به مجازات های سنگین و خطرناک این باشگاه خواهد شد. از طرف دیگر بسیاری از مشاغل محلی وجود دارند که تقاضای بالایی از این باشگاه دارند و برخی از آنها حتی محکوم به محکومیت هستند. از طرف دیگر قراردادهای دشوار بازیکنان و مربیان خود بودجه سنگینی را می طلبد و کاملاً مشخص است که مدیران آن زمان باشگاه پرسپولیس در زمان امضای این قراردادها کوچکترین انتظاری نداشتند. به همین دلیل کارکنان پرسپولیس در این فصل بیش از 22 میلیارد دلار برای این باشگاه هزینه کرده اند. در همین حال پرسپولیس بیش از 1.5 میلیون یورو به برانکا و دستیارانش بدهکار است.

انصاری فرد در بهترین زمان ها گذشت!
سرمربی که برای ایجاد درآمد باید مدعی شود پرسپولیس را در موقعیتی قرار داده است که ادعا می شود بیش از 150 میلیارد دلار در سال دارد ، تصمیم گرفته است در سخت ترین روزهای این باشگاه استعفا دهد. البته او بدیهی است که تصمیم منطقی گرفته است زیرا وی توانایی حل مشکلات باشگاه خود را به تنهایی نمی بیند. ریاست این باشگاه توسط مردی است که با اصول اولیه فوتبال و مدیریت باشگاه ناآشنا نیست و برخی از اعضا از جمله مهرداد هاشمی چندین هفته با عصبانیت در جلسات شرکت نمی کنند. اعضای تیم همچنین هفته ای یکبار باشگاه را به دلیل تاخیر در درخواست تهدید می کردند.

با انتخاب جانشین انصاری فرد تأخیر کنید
قرار بود وزارت ورزش پیش از پایان سال 1998 مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس را معرفی کند اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. مهدی رسولپناه که حضور وی در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به ده‌ها سؤال پاسخ داده بود ، برای یک ماه مسئولیت امور اجرایی این باشگاه به مهرداد هاشمی وظیفه داشت ، اما آنها نتوانستند کاری انجام دهند. البته طبیعی است که تا زمان ایجاد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ، حضور سه عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در ساختمان این باشگاه بی اثر باشد.

گزینه هایی برای وزیر
برای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درمورد هر عضو هیئت مدیره این باشگاه به همراه علی اکبر طاهری و رضا درویس صحبت می کنیم. در همین حال ، علاقه اعضای فعلی هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس ، غیر از تمایل به جایگزینی انصاری فرد ، به راحتی قابل چشم پوشی نیست. تصور اینکه مشکلات مدیریتی باشگاه پرسپولیس با مدیریت احتمالی رسول پناه حل شود ، تا حدودی غیرممکن است. هاشمی مدیرعامل سابق سایپس اگرچه در مارس 1997 به عضویت هیئت مدیره پرسپولیس درآمد اما در این دوره درگیر مشکلات این باشگاه بود زیرا در ایرج عربی و محمدحسن انصاری فرد با مشکلاتی روبرو بود و سعی داشت در تصمیمات مهم باشگاه دخالت نکند. . بنابراین به گفته وی (در بازی مقابل بازیکنان) او فقط در چند هفته کار در پرسپولیس دارد. حال این سؤال پیش می آید که در شرایطی که مهرداد هاشمی در بعضی از دوره ها و در روزهای سخت باشگاه پرسپولیس به نوعی عصبانی بود ، آیا اگر مدیرعامل بود ، می توانست شرایط سخت فعلی این باشگاه را تحمل کند؟

اما اکبر طاهری که سابقه موفقی در پرسپولیس داشت قبل از پایان سال 1998 در وزارت ورزش مورد توجه قرار گرفت اما نباید فراموش کرد که وی دقیقا به دلیل بازنشستگی از سمت مدیرعامل این باشگاه اخراج شد. بنابراین ، هنوز مشخص است که آیا او فرصتی برای بازگشت به پرسپولیس دارد یا خیر. رضا درویش مدیرعامل سابق باشگاه سایپا مدتها است که برای پرسپولیس آماده می شود و افرادی مانند علی پروین را هوادار خود می داند ، گزینه ای که نمی توان امیدوار بود در این شرایط بحرانی باشگاه پرسپولیس موفق شود. در هر صورت ، هنوز مشخص است که وزیر ورزش چه تصمیمی را برای آینده مدیریت این باشگاه خواهد گرفت تا پرسپولیس را از این وضعیت نجات دهد. آنچه مسلم است اینست که هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس باید تا پنج نفر برسد تا آخرین رأی برای انتخاب رئیس هیئت مدیره طبق قانون انتخاب شود.


نوشته های سایت بر پایه استخراج اخبار روز، اقدام به خبررسانی می نماید، در نتیجه مسوولیت تمام مقالات سایت بر عهده سایت های منبع بوده و سامانه آنلاین اخبار ورزشی هیچ مسوولیتی در قبال این مقاله ندارد.

دکمه بازگشت به بالا