اقتصادی

گزارش فنی ساخت تونل متوسلیان روی میز شهردار تهران/عبور تونل از بازار و شوش 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از مشخص شدن سرانجام ساخت تونل شهید متوسلیان تا پایان اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

عباس شعبانی در گفت‌وگو با اخبار ورزشی، در مورد سرانجام ساخت پروژه تونل متوسلیان با بیان اینکه گزارش فنی احداث تونل شهید متوسلیان تا نیمه اردیبهشت ماه از سوی معاونت فنی و عمرانی به آقای زاکانی شهردار تهران تحویل داده می شود، گفت: شهردار تهران نیز بعد از بررسی و برگزاری جلسات متعدد نظر نهایی را در مورد نحوه اجرای تونل متوسلیان اعلام خواهد کرد که به نظر می رسد تا آخر اردیبهشت ماه این مهم تعیین تکلیف شود.

وی در مورد گزارش فنی ساخت تونل شهید متوسلیان گفت: در این گزارش تمام مسائل فنی پیرامون ساخت این تونل همچون نحوه کار که به صورت TBM باشد یا حفاری دستی، مدت زمان اجرا و… بیان شده است که بر اساس برنامه ریزی ها تا نیمه اردیبهشت ماه این گزارش تحویل شهردار تهران می شود.

عبور تونل متوسلیان از بازار و شوش 

شعبانی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد تونل شهید متوسلیان گفت: این تونل ۹ کیلومتر از میدان سپاه تا بزرگراه بعثت در دوطبقه خواهد بود و از مناطق حساس و اقتصادی تهران همچون بازار، مولوی و شوش عبور می‌کند.

نیاز ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای ساخت تونل متوسلیان 

وی با بیان اینکه برای ساخت این تونل به قیمت امروز به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: البته شورای شهر تهران در بودجه سال‌جاری مجددا تاکید کرده است که ساخت این تونل ۹ کیلومتری تنها باید براساس توان بخش خصوصی باشد و شهرداری تهران اجازه ورود به ساخت این تونل را ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: تاکنون ۳ گروه برای ساخت تونل شهید متوسلیان اعلام آمادگی کردند، اما هنوز در مورد پیوست مالی اجرای پروژه به توافق نرسیدیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا