اقتصادی

گفت‌وگوی نماینده آمریکا در امور ایران با وزیر خارجه سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی ، حساب وزارت امور خارجه عربستان در توئیتر تصاویری از دیدار شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر خارجه آمریکا و روبرت مالی نماینده ویژه آمریکا در ایران در روز حاشیه سازمان ملل متحد مجمع عمومی نیویورک به مذاکرات این دو اشاره ای نکرد.

به گزارش نشنال ، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده ، روز پنجشنبه جلسه ای 90 دقیقه ای در نیویورک با همتایان خود در خلیج فارس برگزار کرد و ایران و برنامه هسته ای آن در مرکز مذاکرات آنها قرار گرفت.

به نوشته روزنامه “نشنال” ، بلینکن پس از ملاقات در جمع خبرنگاران مدعی شد که پنجره مذاکرات به زودی بسته می شود و افزود: “هر روز ایران به اقدامات خود ادامه می دهد که مطابق توافق نباشد … ما به نقطه ای می رسیم جایی که بازگشت به منافع این قرارداد را باطل نمی کند.

بر اساس این گزارش ، این نشست که در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد ، اولین باری بود که نمایندگان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با بلینکن ، که به عنوان وزیر خارجه ایالات متحده در این سمت منصوب شد ، ملاقات کردند. فوریه.

در این دیدار وزرای خارجه عربستان سعودی ، بحرین ، کویت و قطر و مشاور وزیر خارجه امارات متحده عربی یوسف العتیبه حضور داشتند.

یک منبع گفت که شاهزاده فیصل بن فرحان ، وزیر خارجه عربستان از بلینکن پرسید: “اگر تلاش ها برای بازگرداندن دو طرف به شورای امنیت سازمان ملل متزلزل شود و اگر رفتار منطقه ای ایران بدتر شود ، چه اتفاقی می افتد؟” این منبع گفت بلینکن به وزرای خارجه این کشورها اطمینان داد که ایالات متحده به امنیت خلیج فارس متعهد است ، اما پاسخ روشنی نداد.

شورای همکاری خلیج فارس اخیراً در صد و چهارمین نشست وزرای خارجه خود بیانیه پایانی را منتشر کرد که ایران را متهم به مذاکره درباره احیای شورای امنیت سازمان ملل کرد. »شبه نظامیان فرقه ای باید برنامه موشکی ایران ، امنیت بین المللی دریایی و تأسیسات نفتی را منحل کنند و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باید در همه این مذاکرات و دیگر جلسات بین المللی و منطقه ای حضور دارد ، زیرا این موضوع به امنیت و ثبات منطقه مربوط می شود. “

این شورای امنیت علاوه بر بازرسی های جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران ، از پایبندی ایران به “مراحل درخواست شده توسط شورای آژانس بین المللی انرژی اتمی” نیز نظارت کرد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا