ورزشی

گفت‌وگو با خبرنگاری که آخرین مصاحبه مهم زندگی مارادونا را انجام داد

مرگ ناگهانی دیگو مارادونا فوتبال جهان را تحت تأثیر قرار داده است و این حاشیه اخبار تلخ همچنان در خط مقدم ورزش های جهانی و همچنین اخبار غیرورزشی است. مجله معتبر فوتبال فرانسه که هر سال مراسم توپ طلائی ویژه ای برگزار می کند ، ماه گذشته همزمان با 60 سالگی مارادونا با افسانه آرژانتین مصاحبه اختصاصی کرد و شماره کامل آن را به مارادونا و زندگی او اختصاص داد. فلورنت توجو روزنامه نگار فرانسوی است که این مصاحبه ویدیویی را با مارادونا که در خانه است انجام داده است. او مصاحبه های اختصاصی با ستاره های دیگر فوتبال جهان داشته است. ما به عنوان فردی که آخرین مصاحبه را با دیگو مارادونا انجام داد ، برای بحث در مورد افسانه فوتبال جهان به فلوران رفتیم.

فلوران ، ابتدا خود را معرفی کنید و از تجربه کاری خود بگویید و چند بار مارادونا را دیده اید؟
من از سال 2009 تا 2016 در آرژانتین به عنوان خبرنگار روزنامه اکیپ و مجله فرانس فوتبال زندگی و کار کردم. اکیپ بزرگترین روزنامه ورزشی فرانسه است و فرانس فوتبال یک مجله هفتگی است که هر سه شنبه منتشر می شود و همچنین مجله توپ طلا. من در بوینس آیرس هستم. من بیش از 10 بار دیگو مارادونا را در یک کنفرانس مطبوعاتی در زمان سرمربیگری تیم ملی آرژانتین دیدم ، اما من هرگز مستقیماً با او صحبت نکردم زیرا وقتی آرژانتینی نیستی ، مصاحبه اختصاصی با مربی تیم ملی یا شخصی مانند مارادونا بسیار دشوار است. بودن. دیگو را نیز بارها در تمرین تیم ملی دیدم. در آن زمان ، من مسئول نوشتن اخبار و مقالات در مورد آرژانتین و بازیکنان آن بودم. بازیکنانی که در تیم های فرانسوی مانند پاری سن ژرمن ، مارسی ، لیون و غیره بازی می کنند. من تجربه فوق العاده ای از زندگی در آنجا داشتم و آرژانتینی ها واقعاً دوستانه هستند.

چه چیزی شما را به فکر مصاحبه با مارادونا در فرانس فوتبال می اندازد و تکمیل این مصاحبه چه مشکلاتی دارد؟
من فکر می کنم مارادونا بهترین بازیکن تاریخ است و من همیشه آرزو داشتم با او مصاحبه کنم. از سال اول حضورم در آرژانتین ، سعی کردم از راه های مختلف و از طریق افراد نزدیک به او با مارادونا ارتباط برقرار کنم ، اما این غیرممکن بود زیرا او همیشه برای مصاحبه با رسانه های خارجی پول زیادی می خواست ، اما من استقامت کردم. دیگو به دبی و سپس به مکزیک رفت ، جایی که تماس با او تقریباً غیرممکن بود.

فلورنت توجو (روزنامه نگار فوتبال فرانسه) و دیگو مارادونا

خوب شما چکار می کنید؟
من در سال 2016 به بارسلونا آمدم و از آن زمان در اینجا مانده ام. تقریباً فراموش نکردم که با مارادونا مصاحبه کنم ، اما سال گذشته ، وقتی مارادونا مربی خیمنزیا بود ، با وکیل او تماس گرفتم تا هنگام مصاحبه با دیگو ، شانس خود را امتحان کنم. دیگو آنجا بسیار خوشحال بود زیرا به او دستور داده شد به خانه برود و حال او خوب بود. من به وكیل او كه زن است پیشنهاد كردم كه وكیل او بگوید خوب است ، اما او گفت كه این كار زمان بر است. در اوایل سال 2020 فهمیدم که مارادونا 60 ساله خواهد بود. من به سردبیرم در France Football گفتم که می خواهم برای 60 سالگی مارادونا مصاحبه کنم. سردبیر به گرمی از او استقبال کرد و گفت اگر می توانی با مارادونا صحبت کنی ، ما نسخه ویژه ای از فوتبال فرانسه را به او می دهیم. این فرصت خوبی است تا در نهایت با دیگو صحبت کنم. من دوباره با وکیل او صحبت کردم. ما می گوییم که ما فقط یک شماره ویژه را به مارادونا اختصاص خواهیم داد ، که یک واقعه واقعا تاریخی خواهد بود. وكیل او كه یك زن است با سلام و احوالپرسی گفت كه ما سعی خواهیم كرد. من واقعاً هر روز در ماه های آگوست ، سپتامبر و اکتبر با آنها صحبت می کنم. آنها امروز و فردا نیز به کار خود ادامه می دهند. پس از دردسرهای فراوان ، حادثه کرونا اتفاق افتاد و گفته شد که مارادونا از بیماری بسیار ترسیده بود و برای مصاحبه به جایی نرفته بود و او به غیر از وکیل و مدیر برنامه اش اجازه ورود شخص دیگری را به خانه او نداد. من واقعاً ناامید شدم ، اما وكیل وی گفت كه من به شما همسر سابق مارادونا ، ورونیكا اوخدا را می دهم تا از این طریق به نتیجه برسید. من با ورونیکا صحبت کردم و او گفت خوب. من 10 روز کامل در خانه قرنطینه شدم ، نه به دلیل کرونا ، بلکه به این دلیل که 24 ساعت منتظر ماندم تا اینکه ورونیکا از آرژانتین تماس گرفت و به دلیل اختلاف زمان مجبور شدم بیدار بمانم. امروز و فردا ادامه دهید. سرانجام روز دهم ورونیکا می گوید که حال او خوب است و طی دو دقیقه یک تماس ویدیویی برقرار می شود. کامپیوترم را تنظیم کردم و منتظر تماس شدم. دو دقیقه بعد ، تصویری از دیگو روی صفحه تلفن همراه من قرار گرفت و سرانجام این مصاحبه به صورت تماس تصویری انجام شد.

فلورنت توجو (خبرنگار فوتبال فرانسه) و سرخیو آگوئرو

منظور من از تأثیری که دیگو در هنگام مصاحبه با وی داشتید ، از چه شخصیتی برخوردار است.
مردم خوب و دلپذیر. روز خیلی خوبی بود و حالش خوب بود. فکر نمی کردم با من خوب و صادقانه رفتار کند. من در مورد همه چیز با او صحبت کردم ، ما در مورد روزهای خوب و بد او صحبت کردیم. واقعیت این که او تقریباً در سال 1990 به مارسی آمده بود در مورد مسی ، رونالدو ، امباپه ، سختی هایی بود که در کودکی متحمل شد و او با صبر و حوصله به همه آنها پاسخ داد. او بسیار روشنفکر است. فکر می کنم او نه تنها یک فوتبالیست بزرگ بلکه یک بازیگر بزرگ زندگی است. من پرسیدم: “رویای تو در سن 60 سالگی چیست؟” وی گفت که می خواهد گل دیگری برای انگلیس به ثمر برساند ، اما این بار نه با دست چپ بلکه با دست راست. بعد کلی خندید. فکر می کنم این آخرین جمله بزرگ و بزرگ در زندگی مارادونا بود. در آرژانتین ، بسیاری از مردم او را به عنوان خدا دوست دارند و وقتی با او صحبت می کنم ، او فضای خاصی دارد که نمی توانم توصیفش کنم ، اما احساس می کنم. در حالی که من در آرژانتین بودم ، وقتی برای اولین بار او را در یک کنفرانس مطبوعاتی دیدم ، احساس کردم که او یک فرد فوق العاده است و با دیگران متفاوت است. همه خبرنگاران حاضر در اتاق کنفرانس تحت تأثیر او قرار گرفتند و با تعجب به او نگاه کردند. من هرگز چنین چیزی را در مصاحبه یا کنفرانس مطبوعاتی ندیده ام. او واقعاً چیزی فراتر از یک انسان عادی است.

حال او چطور است ، آیا شما بیمار به نظر می آیید یا انرژی ندارید؟
نمی توانم بگویم بیمار بود ، اما همانطور که گفتید ، بسیار ضعیف و خسته به نظر می رسید. همانطور که با او صحبت کردم ، او در مورد سختی هایی که در نوجوانی و حتی به عنوان یک ستاره متحمل شده صحبت کرد و شاید به همین دلیل بسیار خسته بود. در ناپل او نه تنها بازیکن فوتبال است ، بلکه مهمانی و زندگی شبانه را نیز دوست دارد و به همین دلیل است که در 60 سالگی از همه چیز خسته به نظر می رسد و همه چیز را تجربه کرده است. اما جدای از این شرایط جسمی ، او واقعاً مشتاق گفتگو با من بود و برای من بسیار خوشحال کننده بود که عکس او را مقابلم می بینم و با او صحبت می کنم زیرا او فرد بسیار خاصی است.

فلورنت توجو (خبرنگار فوتبال فرانسه) و آنخل دی ماریا

شما با ستارگان مختلف جهان مانند مسی ، آگوئرو ، دی ماریا و بسیاری دیگر مصاحبه کرده اید. تفاوت مارادونا با دیگران چیست؟
از نظر من ، مارادونا با سایر بازیکنان و ستاره ها متفاوت است زیرا او چیزی فراتر از یک بازیکن است. در بارسلونا (جایی که اکنون سالها در آن زندگی می کنم) مردم می گویند بارسا چیزی فراتر از یک باشگاه است ، من فکر می کنم مارادونا چیزی فراتر از یک بازیکن است. او نه تنها در زمین فوتبال یک ستاره بزرگ بود بلکه مارادونا واقعاً مانند یک ستاره راک و یک شخصیت بزرگ در قرن بیستم بود. برای او ، مصاحبه بسیار ویژه بود زیرا مثل صحبت با رئیس جمهور بود. از نظر من ، مارادونا شخصیتی مانند مایکل جکسون یا فردی مرکوری یا گروه بیلتز یا شاید مانند باراک اوباما است. من مارادونا را یک افسانه می دانم. او واقعاً کاریزماتیک بود و من آن را در حین مصاحبه احساس کردم.

اگر بخواهید مارادونا و مسی را از نظر شخصیتی مقایسه کنید ، چگونه آن را توصیف می کنید؟
من افتخار مصاحبه با مسی را داشتم وقتی آخرین توپ طلا را دریافت کرد. من با یک همکار و مدیر فوتبال فرانسه به خانه او رفتم. مسی واقعاً مرد خانواده است و همه اعضای خانواده اش در کنار او هستند. او در کارهای خارق العاده ای که در زمین انجام می دهد مانند مارادونا است. اما از نظر شخصیتی ، او مانند یک شخصیت کاملا متفاوت از مارادونا ، آرام ، آرام و شخصی است که ترجیح می دهد در زمین فوتبال صحبت کند تا خارج از زمین. اما مارادونا هم در داخل و هم در خارج از زمین چهره پر سر و صدایی است. دیگو و مسی رابطه بسیار خوبی دارند زیرا وقتی مارادونا سرمربی تیم ملی آرژانتین بود ، من همیشه تمرینات تیم ملی را دنبال می کردم و می دیدم که آنها رابطه بسیار صمیمانه ای دارند. مارادونا چیزهای زیادی به مسی آموخت ، به او گفت چگونه ضربات آزاد را بزند یا توپ را پا بگذارد ، و این برای مسی بسیار مهم بود. از نظر مسی ، مارادونا مانند یک پدر فوتبال است. به نظر من آنها بهترین بازیکنان تاریخ هستند. من به عنوان یک فرانسوی زیدان را هم خیلی دوست دارم اما معتقدم لئو و دیگو بهترین بازیکنان تاریخ هستند. من افتخار این را دارم که به عنوان غیر آرژانتینی و احتمالاً تنها روزنامه نگار آرژانتینی که با هردوی آنها صحبت کرده است با آنها صحبت کنم. من به این موضوع بسیار افتخار می کنم و از این بابت خوشحالم.

فلورنت توجو (خبرنگار فوتبال فرانسه) و لیونل مسی

آیا از روز مصاحبه جالب با مارادونا خاطره خاصی دارید؟
همانطور که گفتم ، همسر سابق مارادونا من را با او ارتباط برقرار کرد. منتظر بودم تا او در خانه با من تماس بگیرد و به مدت 10 روز هر روز با او صحبت کند. روز دهم تقریباً نیمه شب بود که گفت ظرف دو دقیقه آماده مصاحبه است! من بیدار بودم اما انتظار نداشتم. از روی صندلی پریدم سمت کامپیوتر و رفتم. من س questionsالات خود را از قبل نوشتم و همه آنها را آماده کردم. ورونیکا زنگ زد و سلام کرد ، دیگو چطور با او صحبت می کنی! گرچه 10 روز صبر کردم اما شوکه شدم. من سالهاست که می خواهم با او صحبت کنم و امسال تمام وسایل را برای مصاحبه امتحان کردم ، اما جوابی نگرفتم تا اینکه در 10 روز همسر سابق وی این وضعیت را به طرز باورنکردنی به من داد. دو دقیقه ای که باید برای مصاحبه آماده می شدم بسیار دیوانه بود ، هیجان زده و اندامم را از دست داده بودم و اینها خاطراتی بود که هرگز فراموش نمی کنم.

از فوتبال ایران چه می دانید؟
مخصوصاً به یاد دارم وقتی ایران به جام جهانی 1998 فرانسه رسید. من در آن زمان 14 ساله بودم و اینکه جام جهانی در کشور ما برگزار شد برای ما اتفاق بسیار مهمی بود و شاهد همه تیم ها بودیم. من بازی ایران مقابل ایالات متحده در لیون را به خوبی به یاد دارم. این یک لحظه بسیار مهیج و احساسی است که بازیکنان همه با هم عکس می گیرند و هدف در دست آنها است و من در همان سن بسیار خوشحالم که چگونه فوتبال می تواند کشورها را به هم نزدیک کند و حتی بیشتر از آنچه در کشور من اتفاق می افتد . من عاشق. من بازیکنان زیادی را به خاطر نمی آورم ، اما علی دایی را قطعاً می شناسم زیرا وی مشهورترین بازیکن شما است و هنوز هم بسیاری از مردم دنیا او را به خاطر به ثمر رساندن گلهای ملی خود می شناسند.

مجله فوتبال فرانسه برای تولد دیگو مارادونا

258 41

دکمه بازگشت به بالا