ورزشی

گلایه‌ی یحیی به حق است؛ مجوز حرفه‌ای برای تیم‌های آماتور! 

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان لیگ زمان شروع مسابقات لیگ برتر در فصل جدید را اعلام کرده است. بر این اساس یحیی گل محمدی برنامه ریزی کرده از چهارشنبه ۷ تیر دور تازه تمرینات تیم آغاز شود و به نظر می‌رسد در اولین روز تمرینات همه بازیکنان حاضر نباشند T به خصوص خرید‌های جدید پرسپولیس!

یحیی گل محمدی در این باره می‌گوید: «ما از ۴ روز دیگر تمرینات‌مان را آغاز می‌کنیم و این نگرانی برای ما وجود دارد چرا که هنوز نه بازیکنی گرفته شده و نه قراردادی تمدید شده است، اما شاید امروز و فردا خبر‌های خوبی به گوش برسد. این خیلی بد است که ما تمرینات را آغاز کنیم، اما منتظر بازیکنان بمانیم چرا که بازیکنان باید با هم تمرین کرده و بدنسازی کنند تا به یک اندازه آماده شوند.» 

حق با یحیی گل محمدی و همه‌ی مربیان تیم‌های لیگ برتری است. سال‌های سال است که تمرینات تیم‌های لیگ برتری نصف و نیمه شروع می‌شود و بازیکنان جدید به مرور به تمرینات تیم اضافه می‌شوند و ممکن است خیلی از نفرات جدید زمان زیادی را از آماده سازی از دست دهند و این تلاش را برای مربیان بدنساز و سرمربیان مضاعف می‌کند. مربی بدنساز مجوز است به صورت ویژه با بازیکنان جدید تمرین کند تا آن‌ها را به شروع بازی‌ها برساند و از سویی سرمربی هم مجبور است، در وقت‌های اضافه و تمرینات اختصاصی بازیکن را با ایده‌های جدید خود آماده کند. این به طور حتم به ضرر تیم هاست و تیمی سود می‌برد که در زمان آماده سازی همه نفرات را در اختیار داشته باشد. 

باز جای شکرش باقی است تیم پرسپولیس وضعیت کادرفنی اش مشخص شده است. برخی تیم‌ها هنوز تکلیف سرمربی را مشخص نکرده اند و حتی دیروز هم یکی از تیم‌ها بدون انتخاب سرمربی تمرینش را شروع کرده است! پرسپولیس یکی از تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا است و مجوز حرفه‌ای را هم دریافت کرده، اما هنوز نمی‌داند که بلافاصله بعد از پایان فصل باید کار جذب بازیکنان جدید را آغاز کند و زمانی که تمرینات را شروع می‌کند، همه نفرات باید در تمرین حاضر شوند. البته برنامه ریزی حلقه‌ی گمشده در فوتبال ایران است، به این خاطر که تصمیمات در فوتبال ایران و در اکثر باشگاه‌ها روزانه گرفته می‌شود. 

گلایه و دغدغه‌ای یحیی گل محمدی به حق است، اما چه می‌شود کرد؛ حتی باشگاه‌های بزرگ پرسپولیس و استقلال برنامه ریزی اشان برای اتفاقات روزانه است و دوراندیشی ندارند!

دکمه بازگشت به بالا