ورزشی

گل بزن، ماندگار شو…

به گزارش اخبار ورزشی؛ اگرچه سالها از برگزاری دربی سرخابی در ایران می گذرد ، اما در هر فصل فوتبال حداقل در 2 مسابقه لیگ ، رویدادهای تمام دربی های گذشته مورد بازبینی و بحث قرار گرفت. موضوع گلزنی در این مسابقه یک اتفاق ویژه است که می تواند برای هر بازیکنی که تا به حال در این بازی بازی کرده است یک اتفاق مهم باشد. در شب دربی 94 ، دیدن گلزنان ویژه این بازی هیجان انگیز بود.

اولین گلزن دربی

اولین مورد همیشه در همه چیز فراموش نشدنی است ، حتی بعد از 52 سال. در تاریخ دربی ، اولین بازی دو تیم در سال 1947 با تساوی بدون گل به پایان رسید ، اما در بازی برگشت ، این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این دیدار جابری زاده اولین دربی را برای استقلال به ثمر رساند. در آن سوی زمین حسین که همیشه جوان است برای پرسپولیس گلزنی کرد تا اینکه نام دوم این بازیکن به عنوان اولین گلزن این مسابقه ثبت شود.

آقای گل جدال سرخابی

پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال گلزنان مسابقات دربی هستند و بازیکنان نسل جدید هنوز به این رکورد نرسیده اند. صفر ایرانپاک فقید با 7 گل و حسین کلانی با 6 گل گل پرسپولیس در دربی بودند. در این میان ، خاطره زندگی غلامحسین مظلومی ، با زدن 5 گل به پرسپولیس ، رکورد استقلال در این زمینه محسوب می شود.

گلزن منظم!

در تاریخ مسابقات سرخابی بازیکنان زیادی بوده اند که در این مسابقه برای هر دو تیم بازی کرده اند و تعداد کمی از این افراد با پیراهن های هر دو تیم توانستند در این مسابقه گل بزنند. مهدی هاشمی نسب ، شاهرخ بیانی و غلامرضا فتح آبادی سه گل زن هر دو تیم در این مسابقه هستند. هاشمی نسب 4 گل با پیراهن پرسپولیس و یک گل با پیراهن آبی به ثمر رساند. شاهرخ بیانی دو گل برای پرسپولیس و یک بار به ثمر رساند برای استقلال و سرانجام فتح آبادی در دربی برای هر یک از این تیم ها یک گل به ثمر رسانده است.

دانلود بشا

در تاریخ این دیدار فقط 2 بازیکن دربی موفق به هت تریک شدند که هر دو پرسپولیس بودند. همایون بهزادی در دربی 6 نفره و ایمون زاید مهاجم ایرلندی پرسپولیس در بازی معروف که در سال 2011 با پیروزی 3 بر 2 پرسپولیس به پایان رسید ، مردانی بودند که در دربی سرخابی ها هت تریک کردند.

.اسممشکن

در سال 1996 ، وقتی پرسپولیس 7 سال متوالی موفق به پیروزی مقابل استقلال نشد ، مهاجم سرخ پوشان ارمنستان در آخرین لحظه دربی این مانترا را شکست. گل بزیک در این دیدار باعث شد پرسپولیس به طلسم 7 ساله خود مقابل استقلال خاتمه دهد.

گلزن پاس کرد

آخرین گلزن استقلال در تاریخ دربی اکنون مربی سایپا شده است! در دربی 2004 ، پیروز قربانی ، مدافع استقلال در دربی 3 + 90 دقیقه یک گل مهم برای تیمش به ثمر رساند که نتیجه آن استقلال 3-2 به پیروزی رسید. در سمت دیگر مسابقه ، مازیار زارع در دقیقه 3 + 90 در سال 2008 از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس گلزنی کرد تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد. در همین حال ، جری بنگسون ، مهاجم سیاهپوش پرسپولیس موفق شد در دربی در دقیقه 6 + 90 در سال 1394 گل تساوی را برای پرسپولیس به ثمر برساند.

گلزن اولیه

در تاریخ این مسابقه ، گل های زودهنگامی را برای سرخابی ها دیده ایم. علی سامره در دقیقه 2002 و 2003 برای استقلال در دقایق 1 و 8 گلزنی کرد. امید روانخواه در دقیقه 5 بازی در سال 2008 گلزنی کرد. در آن سوی زمین در تخت جمشید ، حسین کلانی در سال 1349 در دقیقه 2 ، علی پروین در سال 1349 در دقیقه 7 و سروش رفیعی در دقیقه 5 سال 1395 برای پرسپولیس گل اول را به ثمر رساند.

گلزن خارجی!

24

اگرچه بازیکن خارجی استقلال هنوز در دربی گل نزده اما پرسپولیس در این دیدار 4 گلزن خارجی دارد. عیسی ترائوره ​​اولین گلزن خارجی دربی بود در حالی که قرمزها موفق به گلزنی در این مسابقه شدند ، در حالی که پرسپولیس در دیدار مقابل استقلال در سال 2003 با نتیجه 2-1 شکست خورد. ایمون زاید در پیروزی 3-2 مقابل استقلال در سال 2011 هر سه گل پرسپولیس را به ثمر رساند. این در شرایطی است که جری بنگسون یکی دیگر از گلزنان دربی خارجی در سال 2015 بود. بشار رسن ، هافبک سابق پرسپولیس سابقه گلزنی دارد. در 2 بازی دربی ، نام خود را در میان گلزنان پرسپولیس در دربی ثبت کرده است.

رفت و برگشت

تاریخچه مسابقات سرخابی 2 بازیکن را در دربی به این سو و آن سو سفر کرده است. در دربی 64 و 65 ، امید روانخواه برای استقلال و محسن خلیلی برای پرسپولیس موفق شدند در 2 بازی متوالی گلزنی کنند. فرهاد مجیدی همچنین در لیگ نهم و جابر انصاری در لیگ پانزدهم در دو مسابقه رفت و برگشت برای استقلال گلزنی کردند تا از طرفداران تیمشان عنوان معمول “سفر برگشت” را کسب کنند!

جوانترین و پیرترین گلزن دربی

به طور کلی حسن روشن پیشکسوت استقلال جوانترین بازیکنی است که در این مسابقه گلزنی کرده است. حسن روشن 18 ، 11 ماه و 23 روز داشت که در دربی گل زد. در این میان علی علیپور با 19 سال ، 6 ماه و 5 روز در جایگاه دوم و مهدی مهدوی کیا با 19 سال ، 11 ماه و 18 روز در جایگاه دوم قرار گرفتند. این در حالی است که کریم باقری در دربی 68 که بهترین گلزن پرسپولیس بود ، 35 ساله و 348 روزه بود تا رکورد قبلی را که یحیی گل محمدی در اختیار داشت بشکند.

در بازی اول گل بزنید!

16

دو بازیکن پرسپولیس در تاریخ دربی در این بازی موفق شدند در اولین بازی خود در دربی و در ترکیب قرمزها گلزنی کنند. در سال 1996 ، بهنام طاهرزاده ، گلزن گمنام پرسپولیس در این مسابقه معرفی شد. این در حالی است که مهدی عبدی در سال 1396 موفق شد در اولین مسابقه و اولین حضور در دربی گل مهمی را برای قرمزها به ثمر برساند. 5

دکمه بازگشت به بالا