ورزشی

گواردیولا هم جای عنایتی بود نتیجه نمی‌گرفت!

ایمان گودرزی؛ آرش برهانی از آنچه در حین بازی پرسپولیس مقابل گل گهر رخ داد شگفت زده است. اواعتقاد دارد که حتی بانوان حاضر در ورزشگاه آزادی که در طبقه دوم حضور داشتند هم صحنه گل گل گهر را دیده‌اند! برهانی از رضا عنایتی هم تیمی سابق دوران جوانی‌اش هم حمایت کرده است. گفت‌وگو با آرش برهانی حول همین مسائل است…

چند روز پیش صحبت از ساخت یک ورزشگاه ملی شد که ظاهراً پیش از آن مدیرعامل سابق استقلال(مصطفی آجورلو) قصد داشته از این زمین برای احداث ورزشگاهی برای باشگاه استقلال استفاده کند. فکر می‌کنی تکلیف این ماجرا چه شود؟
آن زمان که من گفتم آجورلو قصد دارد ورزشگاهی برای استقلال در جنوب تهران احداث کند کسی باور نکرد. با تغییراتی که در مدیریت باشگاه استقلال شد دیگر پیگیر این موضوع مهم نشدند درحالی که اگر پیگیری می‌شد از این زمین برای ساخت ورزشگاه برای استقلال استفاده می‌کردند که بسیار هم لازم است. آن زمان موضوع جدی گرفته نشد و کمکی هم نشد تا درنهایت این اتفاق رخ دهد. استقلال باشگاه بزرگی است که نیاز به یک ورزشگاه مناسب دارد. امیدوارم در آینده در یک نقطه مناسب چنین ورزشگاهی در اختیار استقلال قرار بگیرد و بودجه کافی تأمین شود تا استقلال از این نعمت بزرگ بهره‌مند شود. داشتن ورزشگاه اختصاصی یک موهبت است که همه تیم‌های حرفه‌ای جهان از آن سود می‌برند و امیدوارم استقلال هم داشته باشد.

درفصل جاری بخش اعظمی از خبرهای حوزه استقلال اختصاص داشت به اختلاف‌های نکونام وخطیر. این دو اما اخیراً آشتی کردند.
خیلی خوشحال شدم که آشتی کردند اما اعتقاد دارم که این آشتی باید واقعی باشد. باید فضای آرام بین مدیریت و سرمربی حفظ شود. نباید بهانه دست دیگران بدهند. خوشبختانه در فصلی که استقلال قهرمان شد، ارتباط خوبی بین مدیریت و کادرفنی بود. الان هم اگر استقلال موفقیت می‌خواهد باید این فضا حاکم باشد.

بعد از بازی با مس رفسنجان دوباره لیگ تعطیل شده است. پیش از آن نیز استقلال یک ماه بازی نداشت. این تعطیلی‌ها چه اثری روی موفقیت یک تیم خواهد گذاشت؟
تحمل کردن چنین شرایطی دشواراست. این وقفه‌های طولانی خوب نیست و مشکل‌ساز خواهد شد. امیدوارم مربیان استقلال بتوانند با سیاستگذاری مناسب از این شرایطی که به وجود آمده به سلامت عبورکنند. اینکه تیمی بیش از ۴۰ روز فقط یک بازی انجام دهد، اتفاق خوشایندی نیست. باقی تیم‌ها در این هفته‌ها بیش و کم درگیر بازی بودند. یا لیگ داخلی و یا لیگ خارجی.

برهانی: داوری‌ها به سود یک تیم خاص است

البته استقلالی‌ها اعتقاد دارند بجز موضوع وقفه‌های طولانی که بسیار کمرشکن و آسیب زننده است مسائل داوری نیز در موفقیت تیم‌ها خیلی تأثیر می‌گذارد. در بازی پرسپولیس و گل گهر اتفاق عجیبی رخ داده که استقلالی‌ها را نسبت به آینده تیم خود سخت بیمناک کرده واین ذهنیت به وجود آمده که شاید داوران دوباره با اشتباهات خود مانع از قهرمانی استقلال شوند.
دربازی پرسپولیس مقابل گل گهر اتفاقی رخ داد که همه را شگفت زده کرد. چه طور می‌شود گلی به این سالمی دیده نشود. حتی بانوانی که در طبقه دوم ورزشگاه حضور داشتند هم گل سالم گل گهر به پرسپولیس را دیدند اما کمک داور گل را ندید! چرا باید چنین اشتباه بزرگی مرتکب شوند؟ اگر آخر فصل همین امتیاز تیم قهرمان را مشخص کند چه کسی جوابگوی تیم‌هایی خواهد بود که از چنین تصمیمی ضرر کرده‌اند؟ متأسفانه داوری‌ها به سمت یک تیم خاص شده است و امیدوارم این وضعیت ادامه پیدا نکند و نحوه قضاوت داوران به شکلی باشد که حق به حقدار برسد.

از این مباحث که دور شویم چند روز پیش هم تیمی سابق تو (رضا عنایتی) نتوانست در قامت سرمربی در بازی‌های آسیایی موفق باشد. عنایتی در صعود با تیم المپیک نیز ناکام بود و دو شکست بزرگ را تجربه کرد.

نه برای آن تیم که قصد حضور در المپیک را داشت و نه برای تیمی که به بازی‌های آسیایی هانگژو فرستادیم برنامه‌ریزی مناسبی انجام نشده بود. چه طور می‌شود وسط مسابقات بازیکنان را از تیم المپیک بگیرند و به راحتی به تیم باشگاهی خود بروند؟! اتفاق عجیبی در حین مسابقات رخ داد. اما به طور کلی آن قدر برنامه‌ریزی برای این تیم بد بود که به جرأت می‌توانم بگویم اگر گواردیولا هم جای عنایتی در تیم المپیک مربیگری می‌کرد نه می‌توانست به المپیک برود و نه در بازی‌های آسیایی نتیجه می‌گرفت.

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱

دکمه بازگشت به بالا