اقتصادی

گوترش: هیچ چیز مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین را توجیه نمی‌کند

دبیرکل سازمان ملل ضمن درخواست اصلاحات جدی در این سازمان بین‌المللی تاکید کرد که فقدان اتحاد شورای امنیت در مورد جنگ اوکراین و تداوم حملات صهیونیست‌ها در غزه، اقتدار این سازمان را به‌طور مرگباری متزلزل کرده است.

به گزارش اخبار ورزشی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: ما «نمی‌توانیم» و «نباید» نسبت به نقض مکرر و وحشتناک حقوق بشر و حقوق بین‌المللی بی‌احساس باشیم. عدم اتحاد شورای امنیت در مورد غزه و اوکراین، اقتدار آن را تضعیف کرده است. شورای امنیت به اصلاحات جدی در ترکیب و بستر کاری خود نیاز دارد.

گوترش که نشست سران کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر را فرصتی برای چنین تعهد مجددی می‌داند، می‌گوید: ما فورا به تعهد جدیدی به همه حقوق بشر نیاز داریم.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: هیچ چیز مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین را توجیه نمی‌کند. قوانین بین‌المللی بشردوستانه در معرض تهدید است و ده ها هزار غیرنظامی در غزه کشته می‌شوند. کمک‌های بشردوستانه به غزه ناکافی است و جلوگیری از توزیع آن بر میلیون‌ها ساکن غزه تأثیر می‌گذارد. نقش آنروا در توزیع کمک در داخل غزه ضروری است.

وی تاکید کرد: حمله همه‌جانبه اسرائیل به رفح، آخرین میخ را بر تابوت برنامه‌های کمک‌رسانی خواهد زد. من خواستار آتش‌بس فوری و آزادی گروگان‌ها هستم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا