ورزشی

گولسیانی: بین دو نیمه به همسرم گفتم دیگر به ورزشگاه نیا!

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی؛ یکی از بهترین خارجی‌هایی که تا حالا به فوتبال ایران آمده ،گیورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس است. مدافع بلندقامتی که گل قهرمانی قرمزها را در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر به ثمر رساند و باعث قهرمانی تیمش شد. گولسیانی که با درخشش در پرسپولیس به تیم ملی گرجستان هم دعوت شده، هم اکنون به همراه تیم ملی کشورش در بازی‌های یورو حضور دارد و باید به عنوان تنها نماینده فوتبال ایران در این رقابت‌ها به میدان برود.

به نقل از خبر ورزشی با گولسیانی در مورد مسائل مختلف گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

از گل قهرمانی که برای پرسپولیس زدی شروع کنیم. بازی برای شما گره خورد ولی در نهایت موفق شدید قهرمان شوید.
بله دقیقا همینطور بود. مس با محرم نویدکیا تیم بسیار خوبی بود و مقاومت خوبی هم مقابل ما داشت. بازی درحال تمام شدن بود. کل تیم استرس داشت و هواداران زیادی هم به ورزشگاه آمده بودند. هرچه داشتیم باید برای تیم می‌گذاشتیم تا قهرمان شویم. من هم وظیفه داشتم بیشتر در حملات شرکت کنم و به تیم کمک کنم. خوشحالم تلاش ما نتیجه داد و توانستیم به گل برسیم. گل من حاصل کار تیمی‌بود و پاس عالی وحید امیری باعث شد تا بتوانم گلزنی کنم. این گل خیلی به من چسبید و برای من لذتبخش بود. خوشحالم دومین قهرمانی ام را با پرسپولیس کسب کردم و به نظرم این فوق العاده بود.

تیم شما در نیم فصل با تغییر کادرفنی مواجه شد. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنی؟
یحیی گل محمدی مربی بزرگی است و خیلی برای ما زحمت کشید. شرایط طوری رقم خورد که او از جمع ما جدا شد و اوسمار به عنوان سرمربی انتخاب شد. هم ما از اوسمار شناخت داشتیم و هم او کاملا ما را می‌شناخت. این موضوع خیلی به تیم کمک کرد. درک خوبی در تیم و بین بازیکنان و کادرفنی وجود داشت و همین موضوع کمک کرد تا قهرمان شویم.

استقلالی‌ها خیلی به گل تو معترض شدند و معتقد بودند گلی که زدی آفساید بود. واقعا در آفساید قرار داشتی؟
من نمی‌دانم گلی که زدم آفساید بود یا نه. تنها چیزی که مشخص است و در تصاویر دیدم این است که کمک داور بدون دخالت وی‌ای آر نمی‌توانست تشخیص درستی دهد. شنیدم کارشناسان داوری هم همین موضوع را گفتند. در همین بازی پنالتی واضح روی من را نگرفتند. دروازه بان حریف با مشت به صورت من ضربه زد و باید پنالتی اعلام می‌شد. چرا کسی در این مورد حرفی نزد. گلر حریف به خاطر لگد زدن به سروش رفیعی خیلی زودتر باید اخراج می‌شد. باز هم به این موضوع زیاد پرداخته نشد. این که بقیه چه می‌گویند اصلا مهم نیست. قهرمانی ما اهمیت دارد که توانستیم با شایستگی کسب کنیم و هوادارانمان را خوشحال کنیم.

استقلالی‌ها معتقد بودند قهرمانی حقشان بود و عوامل بیرونی و اشتباهات داوری باعث شد تا پرسپولیس جام را بالای سر ببرد.
به نظرم این حرف‌ها بیشتر شبیه به طنز است و اصلا اساسی ندارد. پرسپولیس تنها تیمی‌بود که لیاقت قهرمانی را داشت. قهرمانی دست استقلال بود ولی آن‌ها از فرصت‌هایشان خوب استفاده نکردند. پس حالا نمی‌توانند بهانه بیاورند و قهرمانی ما را زیر سوال ببرند. پرسپولیس در طول فصل بهترین نمایش‌ها را داشت و کاملا مستحق قهرمانی بود.خیلی از بازی‌ها بودند که تیم ما از داوری متضرر شد و استقلال هم سود برد. این چیزها تا وقتی وی‌ای آر نباشد در فوتبال پیش می‌آید و طبیعی است.

گل قهرمانی که زدی باعث شد تا بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس شوی. در این خصوص چه صحبتی داری؟
خیلی از این بابت خوشحالم. برایم لذتبخش است که در تاریخ پرسپولیس هستم و نام من در این باشگاه بزرگ ثبت شد. می‌دانم سال‌ها بود که کسی نتوانست این تعداد گل را به ثمر برساند. من خوشحالم که موفق شدم به این رکورد بزرگ دست پیدا کنم و به این موضوع افتخار می‌کنم.

خیلی‌ها معتقدند پرسپولیس بعد از کامبک مقابل استقلال خوزستان قهرمان شد. نظر تو در این رابطه چیست؟
بازی عجیبی بود. کسی فکرش را نمی‌کرد که از حریف ۳ گل عقب بیفیتم. بازی دراماتیکی بود. بین دو نیمه به هم نگاه کردیم و گفتیم باید به خاطر هواداران کاری بکنیم. باید به خودمان بیاییم. این وضعیت فاجعه است و نباید اجازه دهیم به این راحتی قهرمانی از دست برود. نیمه دوم کاملا ورق برگشت و نمایش درخشانی را از پرسپولیس دیدیم. واقعا بازی عجیبی بود ولی به خودمان ایمان داشتیم و می‌دانستیم می‌توانیم بازی را ببریم. اتفاقا در آن بازی همسر و فرزندانم هم در ورزشگاه بودند. بین دو نیمه خیلی عصبانی بودم و به همسرم پیغام دادم که دیگر به ورزشگاه نیا چون ما ۳ گل خوردیم و داریم شکست سنگینی می‌خوریم. او به من آرامش داد و گفت مطمئن هستم که می‌توانید جبران کنید و به بازی برگردید. بعد از بازی اما به او گفتم هر وقت دلش خواست می‌تواند برای دیدن بازی‌های ما به ورزشگاه بیاید.

تو تنها نماینده پرسپولیس و لیگ ایران در یورو هستی. در این خصوص چه صحبتی داری؟
واقعا افتخار بزرگی است. می‌خواهیم برای کشورمان و مردم گرجستان تاریخ سازی کنیم. باید بهترین نمایش‌ها را داشته باشیم و متحد باشیم. حضور در یورو و بازی کردن مقابل بهترین‌های اروپا واقعا لذتبخش است و من به این موضوع افتخار می‌کنم.

در مورد رفتن اوسمار چه صحبتی داری؟
به تصمیمش احترام می‌گذارم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم پرسپولیس در فصل آینده هم شرایط خوبی داشته باشد و اتفاقات خوبی برای تیم رقم بخورد.

در پرسپولیس می‌مانی؟
فعلا همه تمرکزم روی بازی‌های ملی و یورو است. نمی‌دانم در آینده چه پیش خواهد آمد. هیچکس از پرسپولیس برای تمدید قرارداد با من صحبت نکرد و تماسی نگرفت. باید ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد و آیا دوست دارند با من تمدید کنند یا خیر.

257 251

دکمه بازگشت به بالا