ورزشی

گیتی‌پسند قهرمانی جاودانه را از دست داد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری اخبار ورزشی، تیم گیتی پسند امسال توانست با ارائه نمایش‌های موفق و بردهای پیاپی، ۴ هفته زودتر از اتمام بازی‌های لیگ برتر فوتسال، قهرمانی خود در لیگ را قطعی و رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کند اما در ثبت یک رکورد ناکام ماند.

مفهومی در فوتبال وجود دارد که اگر یک تیم بتواند بدون شکست لیگ را به پایان برساند، جام طلایی می‌گیرد چون در هیچ دیداری شکست نخورده. تیم‌های زیادی در دنیا به این افتخار رسیده‌اند و استقلال در لیگ بیست و یکم، توانست اولین تیمی لقب گیرد که در لیگ برتر این قهرمانی را کسب می‌کند. گیتی‌پسند در صورت عدم شکست در دو بازی پیش رو می‌تواند جام طلایی بگیرد. هرچند که دیدار آخر مقابل مس سونگون، برای حریف حکم دیداری حیثیتی را دارد و ممکن است آنها برای خراب کردن رکورد گیتی پسند وارد زمین شوند.

رکورد مهمی که البته گیتی‌ پسند به آن نمی‌رسد «فصل کامل» یا قهرمانی کامل است. این رکورد به تیمی تعلق می‌‌گیرد که تمام دیدارهای خود را با برد پشت سر بگذارد. گیتی‌پسندی‌ها امسال در آستانه کسب این رکورد بودند اما در یک بازی از ۲۴ بازی (تا این لحظه) به تساوی رسیده‌اند و به این ترتیب نمی‌توانند این رکورد را به نام خود ثبت کنند.

این رکورد توسط تیم‌هایی کمی در دنیا ثبت شده. تیم زنان یوونتوس در فصل ۲۱-۲۰۲۰ با ۲۲ برد از ۲۲ بازی و تیم زنان بارسلونا در فصل ۲۲-۲۰۲۱با ۳۰ برد در ۳۰ بازی توانستند این رکورد را به خود اختصاص دهند. در فوتبال مردان اما آخرین بار در سال ۱۹۴۱ در اروگوئه تیم ناسیونال به این افتخار رسیده است. افتخاری که ممکن بود امسال به گیتی‌پسند برسد.

گفتنی است تنها تساوی گیتی‌پسند مقابل تیم آناصنعت به دست آمده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا