اقتصادی

یمن از هدف قرار دادن 2 کشتی رژیم صهیونیستی حامل نفت و مهمات خبر داد

یمن از هدف قرار دادن 2 کشتی رژیم صهیونیستی حامل نفت و مهمات خبر داد

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیروی دریایی ارتش یمن با استعانت از خداوند متعال یک عملیات نظامی کیفی را علیه دو فروند کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی انجام دادند که اولی کشتی «سوان آتلانتیک» مملو از نفت و دیگری کشتی حامل کانتینر‌ها هدف قرار گرفتند.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛  یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در رابطه با عملیات‌های امروز نیرو‌های متبوع خود علیه نظامیان و حامیان رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش یمن با استعانت از خداوند متعال یک عملیات نظامی کیفی را علیه دو فروند کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی انجام دادند که اولی کشتی «سوان آتلانتیک» مملو از نفت و دیگری کشتی «سوان آتلانتیک» بود. کشتی MSC Clara» حامل کانتینر‌ها هدف دو هواپیمای دریایی قرار گرفتند.

وی افزود: روند هدف قرار دادن این دو کشتی پس از آن صورت گرفت که خدمه آن‌ها از پاسخگویی به تماس‌های نیرو‌های دریایی یمن خودداری کردند.

یحیی السریع گفت: نیرو‌های مسلح یمن مجدداً به همه کشتی‌هایی که عازم همه بنادر در سراسر جهان هستند، به جز بنادر اسرائیل، اطمینان می‌دهند که هیچ آسیبی متوجه آن‌ها نخواهد شد و باید دستگاه تاریخ‌یابی را باز نگه دارند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ادامه داد: نیرو‌های مسلح یمن همچنین تاکید می‌کنند که در هدف قرار دادن کشتی‌هایی که آنچه در بیانیه‌های قبلی آن ذکر شده است را نقض نخواهند کرد.

وی در پایان این بیانیه اظهار کرد: نیرو‌های مسلح یمن تأیید می‌کنند که همچنان از تردد کشتی‌هایی که عازم بنادر اسرائیل با هر ملیتی هستند در دریای عرب و سرخ تا زمانی که غذا و داروی مورد نیاز برادران ثابت قدم ما در نوار غزه را بیاورند، باز می‌دارند؛  و خداوند به آنچه می‌گویم شهادت می‌دهد.

 

بیانیه نیروهای مسلح یمن از هدف قراردادن کشتی‌های اسرائیلی حامل نفت و مهمات

دکمه بازگشت به بالا