اقتصادی

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی همزمان با «راهپیمایی پرچم»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، همزمان با برگزاری راهپیمایی جنجالی موسوم به «پرچم» رژیم صهیونیستی، صبح امروز (پنجشنبه، ۱۸ می)، نزدیک به ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست با حمایت نظامیان اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش آوردند.

 

 

به اعلام رسانه‌های فلسطینی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در گروه‌های چند ده نفری از صبح امروز در حال ورود غیرقانونی به صحن‌های مسجدالاقصی هستند و ضمن انجام مراسم تلمودی به گونه‌ای تحریک آمیز در اطراف مسجد پرسه می‌زنند. 

 

یورش اشغالگران به مسجدالاقصی در چارچوب تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تحمیل طرح‌های تقسیم زمانی و مکانی بیت‌المقدس و همزمان با برگزاری راهپیمای پرچم صورت می‌گیرد. 

از صبح امروز نظامیان اشغالگر تمام تلاش خود را صرف بیرون کردن مسلمانان از مسجدالاقصی کرده‌اند و تصاویر زیادی از توسل به زور صهیونیست‌ها در نزدیکی باب‌السلسله منتشر شده است.

 

 

 

با این وجود، شماری از مرابطین با اعتکاف در مسجد الاقصی به قرائت قرآن پرداختند.

 

 امروز، همزمان با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، شماری از مقامات سیاسی این رژیم، از جمله شماری از نمایندگان کنست از حزب لیکود نیز به صورت غیرقانونی وارد صحن‌های این مکان مقدس مسلمانان شدند.

 

 

امروز مصادف است با روز ۲۸ آیار در تقویم عبری. روزی که رژیم صهیونیستی هر ساله در آن، راهپیمایی بزرگی را برگزار می‌کند که از باب العامود و محله‌های قدیمی قدس عبور کرده و به صحن‌های مسجدالاقصی می‌رسد و سپس در آنجا برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» اجرا می‌‌شود و شهرک‌نشینان صهیونیست با این اقدام تحریک‌آمیز، خواستار بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس می‌شوند.

از صبح امروز، نظامیان صهیونیست، با تخلیه بخش شرقی مسجدالاقصی از نمازگزاران و مرابطین، زمینه برای یورش شهرک‌نشینان تسهیل کردند. پیش‌بینی می‌شود که شمار دیگری از اشغالگران پس از برگزاری نماز جماعت ظهر در مسجدالاقصی، به صورت غیرقانونی وارد این مکان مقدس مسلمانان شوند.

به نوشته وبگاه فلسطینی شهاب، سازمان صهیونیستی موسوم به «معبد بیدینو» در تلاش است با استفاده از تحریک مستمر وزرای افراطی در کابینه نتانیاهو، برای هتک حرمت مسجد‌الاقصی، ۵ هزار نفر را برای هتک حرمت به مسجدالاقصی بسیج کند. تا به هتک حرمت مسجد متبرک بپردازد.

 

رژیم صهیونیستی از عصر روز گذشته، شهر قدس را با هدف تامین امنیت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پرچم، به پادگان نظامی تبدیل کرده است و بیش از ۳ هزار نفر از نیروهای خود را در مناطق مختلف این شهر مستقر کرده است.

پس از اعلام موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی در یوم‌النکبه (۱۴ می ۱۹۴۸)،  بخش غربی شهر قدس به تصرف این رژیم و قسمت شرقی تحت کنترل اردن درآمد. اما نهایتاً در پی جنگ شش روزه میان عرب‌ها و رژیم صهیونیستی و پیروزی این رژیم در ژوئن ۱۹۶۷ میلادی، بخش شرقی نیز به بخش غربی قدس الحاق شد که در روز ۲۸ آیار روی داد. تل‌‌آویو این روز را تحت عنوان «روز اورشلیم» (قدس) جشن می‌گیرد. 

حال، بنیامین نتانیاهو که از زمان اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی تا به امروز، هدایت افراطی‌ترین و نژادپرست‌ترین کابینه این رژیم را برعهده گرفته، با وجود هشدارها مستمر گروه‌های مقاومت فلسطین، بر برگزاری راهپیمای جنجالی پرچم در موعد مقرر، بدون هیچ تغییری مانند سالهای گذشته پافشاری کرد.

این پافشاری نتانیاهو در حالی است، رژیم صهیونیستی به تازگی از نبردی پنج‌روزه با نوار غزه خارج شده است و چند سالی است که برگزاری این راهپیمایی به چالشی بزرگ و تهدیدآمیز برای تل‌آویو تبدیل شده است. 

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا