ورزشی

یک اشتباه باعث محرومیت مهاجم استقلال شد

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی؛ جمشید نورشرق درباره وضعیت بدهی فعلی باشگاه ها، بازیکنان و مربیان اظهار کرد: کمیته تعیین وضعیت در سه حوزه اتفاقات و اختلافات بین بازیکنان و باشگاه ها، اختلافات مربوط به نقل و انتقالات تیم و مسائل مربوط به دلالان فعالیت می کند. به همین دلیل موضوعات مختلف در مورد پرونده های مختلف قراردادها و استعلام ها به کمیته وضعیت ارجاع شد و همکارانم سعی کردند در مدت زمان معقول به آنها پاسخ دهند.

وی افزود: هفته گذشته مدیرعامل باشگاه پدیده در مورد اختلاف مالی باشگاه و پرسپولیس مطالبی را بیان کرد که لازم به توضیح است. در این مصاحبه گفته شد که کمیته تعیین وضعیت حدود یک سال و نیم طول کشید تا کمیته استیناف در این مورد تصمیم گیری کند. برای روشن شدن موضوع باید بگویم که اختلاف بین پدیده و پرسپولیس بر سر قرارداد گل محمدی با پرسپولیس در سال 98 در اواسط شهریور 99 به کمیته تعیین وضعیت ارجاع شد و ما نیز در 30 آذر 99 جلسه دادرسی برگزار کردیم و رای هم دادیم. در اواخر ژانویه روند مربوط به این پرونده در کمیته تعیین وضعیت حدود 4 ماه طول کشید.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره اینکه با وجود اینکه پرسپولیس بدهی قطعی به کریستین اوساگونا دارد، اما به دو بازیکن تاجیکستانی کارت بازی داده شده است، توضیح داد: در این صورت سازمان لیگ می تواند با شفافیت بیشتری پاسخ دهد، اما تا جایی که من می دانم. قرارداد بازیکن مزاحم صدور کارت نیست. بازیکنی که کارت بازیش صادر شده باشد می تواند در مسابقات شرکت کند. کارت بازی این دو بازیکن قبلا صادر نشده است. باشگاه پرسپولیس بدهکار است و به همین دلیل از سازمان لیگ این بدهی را از محل مطالبات خود پرداخت کند.

نورشرق درباره ادعای باشگاه پرسپولیس در برگزاری لیگ گفت: از تبلیغات محیطی و مسائل دیگر مطالبه دارد. البته اخیراً باشگاه موافقت کرده که تبلیغات محیطی را برای خود فراهم کند. پرسپولیس برای پرداخت مبلغ درخواستی اوساگونا از سازمان لیگ خواست تا به درخواست او از سازمان جامه عمل بپوشاند. سازمان لیگ نیز وجود این ادعا را تایید کرد و با مشخص شدن محل مدعی تصمیم گرفت پول را به حسابی در قطر واریز کند. دستورالعمل جذب بازیکنان خارجی نیز بیان شده است. تا زمان پرداخت این بدهی نمی توانید بازیکنی را به خدمت بگیرید اما در دستورالعمل زیر آمده است که در صورت وجود قوانین، مرجع تصمیم گیری یعنی هیات مدیره سازمان لیگ می تواند تعیین تکلیف کند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد رسانه های قطری از هافبک سابق استقلال/ عکس

عملکرد فوق العاده آقای نابغه و تیمش در سال 2021 / عکس

بازتاب حمایت فدراسیون فوتبال از مهدوی کیا در رسانه های آلمانی

وی افزود: در این مورد نیز هیات مدیره سازمان لیگ سازوکاری برای پرداخت بدهی های پرسپولیس از مطالبات خود شناسایی کرد. البته واریز پول به حساب باشگاه و واریز آن به حساب بازیکن به دلیل دولت باشگاه زمان بر است و به همین دلیل پول به عنوان اعتبار داده می شود و در صورت بروز چنین شرایطی پرداختی است. سفارش.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره اظهارات فرهاد حمیداوی مبنی بر اینکه باشگاه پدیده در زمان انتقال یحیی گل محمدی به پرسپولیس با دریافت شش میلیارد تومان از سرخپوشان موافقت کرد اما با دریافت یک و نیم میلیارد، دو چک پدیده در زمستان تسویه نشد. . 1377. در زمستان 1400 هنوز پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس به دلیل بدهی بسته نشده بود، گفت: اساس کار حرف درست است. وقتی قرارداد بسته می شود، باید به تعهد، امضا و آنلاین خود احترام بگذاریم. یکی از منابع درآمدی باشگاه، صدور قرارداد برای بازیکنان و مربیان آنهاست. اگر بدهی ها به موقع پرداخت نشود، زنجیره تعهدات مالی باشگاه با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: از زمان امضای قرارداد گل محمدی با پرسپولیس، عدم تایید بازرسی های این باشگاه از پدیده و شکایات باشگاه مشهدی کمتر از یک سال به طول انجامیده است. وقتی پرونده به فدراسیون می رسد کمیته رسیدگی به وضعیت و استیناف آن را بررسی و تصمیم خود را صادر می کند. علت بسته نشدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس در فصل جاری به دلیل این پرونده این است که پس از تصمیم گیری در کمیته استیناف، محرومیت از جذب بازیکن در پنجره بعدی و ضمانت اجرا را اعمال خواهیم کرد. در مورد بازیکنان خارجی هم همینطور.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در خصوص بازیکنان خارجی دو موضوع وجود دارد. این بخشنامه می گوید اگر بدهی خارجی قطعی دارید، حتی اگر فیفا پنجره نقل و انتقالات باشگاه را بسته باشد، تا زمان تعیین تکلیف این بدهی نمی توانید بازیکن خارجی بگیرید. در مورد بدهی های موضوع حکم صادر شده توسط کمیته وضعیت بازیکنان، طبق قوانین فیفا، در صورت صدور رای نهایی در این فصل، در پنجره بعدی درخواست بسته شدن پنجره را خواهیم داد. پنجره نقل و انتقالات از 27 دی ماه آغاز می شود و در این پنجره پرسپولیس را نیز بدهی به پدیده می دانیم. با رای کمیته استیناف در مورد پرونده ای که رای آن دو هفته پیش صادر شده است، تا نیم ربع دیگر ضمانت اجرایی را اعمال خواهیم کرد.

نورشرق درباره تمهیدات کمیته وضعیت برای اجرای دستور مالی در فوتبال گفت: کلمه حکم مالی برای همه است و امیدوارم روزی محقق شود. مدیران و مسئولان شهری و استانی برای حل مشکلات باشگاه وارد عمل شدند و اگرچه به دلیل بدهی، پنجره نقل و انتقالات باشگاه بسته شد، اما به آنها اطمینان و کمک می شد، اما همانطور که دبیرکل فدرال گفت، در نیم فصل اول فوتبال ساحلی و فوتسال اجازه امضای قرارداد را نداشتند. جزئیات تمام بدهی ها به سازمان لیگ اعلام شده است. اگر باشگاهی سند پرداختی داشته باشد باید آن را به فدراسیون فوتبال ارائه کند و اگر نداشت اجازه ثبت قرارداد بازیکن و کادر جدید را نخواهد داشت.

“تا آنجا که من می دانم، این به دلیل یک خطا در موضوع ارتباط است. طبق توافق نامه، نیازی به درخواست ضمانت اجرا نیست، اما برای ابلاغ با دبیرخانه مشکلاتی وجود دارد. البته مسئول کمیته انضباطی می توانست در این مورد بهتر صحبت کند اما از نظر مواردی که داریم مشکلی برای بازی ندارد.

258 41

دکمه بازگشت به بالا