اقتصادی

یک ایرانی‌الاصل در میان قربانیان تیراندازی اخیر آمریکا

خبرگزاری بین المللی فارس گزارش داد که یکی از 9 کشته حادثه تیراندازی اخیر در کالیفرنیا ، سن خوزه ، یک مرد 63 ساله ایرانی-ایرانی است.

این تیراندازی صبح روز چهارشنبه به وقت محلی رخ داد و طی آن یک افسر حمل و نقل کالیفرنیا هشت نفر از همکاران خود را کشت و خود را کشت.

و رسانه های آمریکایی روز جمعه اسامی قربانیان این حادثه را منتشر کردند. در میان قربانیان این حادثه شخصی به نام “عبدالوهاب العقمندان” ایرانی الاصل است.

برخی رسانه ها گزارش دادند که آقای العقمند در دهه 1990 از تهران به ایالات متحده مهاجرت کرده و طی 20 سال گذشته در شبکه حمل و نقل دره سانکوز کار کرده است.

ABC این عکس را از یکی از قربانیان ایرانی تیراندازی آمریکا منتشر کرد.

روز چهارشنبه ، پلیس مهاجم را ساموئل کسیدی 57 ساله معرفی کرد که به عنوان تعمیرکار در یک سازمان تیراندازی کار می کند. انگیزه کسیدی برای تیراندازی هنوز مشخص نشده است.

ماه گذشته ، رسانه ها گزارش دادند که تیراندازی های گسترده در ایالات متحده در 124 روز اول سال 2021 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

آمارها نشان می دهد که در 124 روز اول سال 2021 ، حداقل 180 تیراندازی کور در ایالات متحده رخ داده است.

مقایسه آمار خشونت مسلحانه ایالات متحده با سایر کشورهای جهان نشان می دهد که ایالات متحده از این نظر کشوری فوق العاده بالا است. اگرچه ایالات متحده حدود پنج درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد ، نزدیک به 31 درصد از کسانی که مرتکب کشتار جمعی می شوند مسلح هستند.

آزادی در داشتن اسلحه یکی از دلایل بروز این پدیده است. قدرت لابی تسلیحاتی ایالات متحده به این معنی است که وعده های سیاستمداران آمریکایی مبنی بر محدود کردن حمل اسلحه هرگز محقق نشده است.

لس آنجلس تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که یک دسته اسلحه و مهمات در خانه کسیدی پیدا شده است.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا