ورزشی

یک چوب کبریت هم کف دستمان نگذاشتند

آفتاب‌‌نیوز :

مجمع عمومی شرکت پرسپولیس به‌طور فوق‌العاده که با اعلام تنفس در نشست قبلی به امروز موکول شده بود با حضور نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی و بورس، سهامداران و تعدادی از اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

میثم پیله‌فروش، معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی، محمد آقا گلی، نماینده بورس، حسین شهریاری رئیس هیئت مدیره، رضا درویش، مدیرعامل و حسین خبیری، عضو هیئت مدیره و تعدادی از مدیران و معاونان باشگاه و سهامداران از حاضران در این جلسه بودند.

در جریان این نشست پس از قدردانی نماینده سازمان خصوصی‌سازی و اعضای هیئت مدیره از عملکرد مدیریتی رضا درویش بر ادامه مدیرعاملی وی تاکید شد و با توجه به موافقت و خواست وی برای خروج از ترکیب هیات مدیره؛ پیمان حدادی، عضو جدید، جایگزین وی در ترکیب هیئت مدیره گردید. به این ترتیب همان‌گونه که در پایان آخرین جلسه هیئت مدیره اعلام شده بود، از ترکیب مدیریتی برنده پرسپولیس عضوی خارج نشد.

میثم پیله‌فروش در این ارتباط و در جریان بخشی از صحبت‌های خود، گفت: درویش مانند گذشته مدیرعامل پرسپولیس است و خیال هواداران پرسپولیس از این جهت آسوده باشد. تاثیر عملکرد وی در لیگ دیده شد و باید از طرف وزارت اقتصاد هم به خاطر تلاش‌هایی که داشت تشکر کنم. فقط دکتر حدادی به عنوان عضو جدید به جای درویش به ترکیب هیئت مدیره اضافه می‌شود.

در جریان این نشست، حسین شهریاری رئیس هیئت مدیره پرسپولیس هم اظهار داشت: در یک سال اخیر شاهد عملکرد مدیریتی عالی درویش بودیم. وی باشگاهی یکدست ایجاد کرد که ثمره آن را در جریان قهرمانی‌ها و شادی هواداران شاهد بودیم. عملکرد درویش خیلی خوب بود. ما خواهان ادامه این شرایط بودیم و مورد حمایت کامل هیئت مدیره هستند. امیدواریم هیئت مدیره هم با حضور عضو جدید و برنامه‌های درویش که به تصویب هیئت مدیره می‌رسد، تقویت شود.

در ادامه، حسین خبیری، دیگر عضو هیئت مدیره نیز عنوان کرد: از مسائل مهم برای هواداران ثبات در بخش مدیریتی و فنی بود که این حاصل شده است. در فصلی که گذشت یکی از درخشان‌ترین نتایج به دست آمد. طبیعی است که به دنبال ایجاد ثبات مدیریتی و فنی بودیم و هستیم. ما در پرسپولیس هم مانند سایر باشگاه‌ها و بلکه بیشتر از بعضی از آن‌ها مشکلات داشتیم، ولی در کنارش یکدلی، اتحاد و همفکری هم بود. ادامه فعالیت درویش، خواست وزارت ورزش، سازمان خصوصی‌سازی، اعضای هیئت مدیره، هواداران و اعضای تیم بود. امیدواریم در سال آینده که لیگ قهرمانان را پیش رو داریم، موفقیت‌های بیشتری رقم بخورد.

در این نشست، محمد آقاگلی، نماینده بورس، دو موضوع را مطرح کرد. وی گفت: از سوی وزارت ورزش عنوان شده بود که با سازمان لیگ صحبت شده است تا برای درآمد مسابقات به باشگاه صورت‌حساب داده شود، درآمد باشگاه از محل درآمد مسابقات چه میزان بوده است؟ همچنین سهام‌داران انتظار دارند پرسپولیس از محل پاداش و جوایز قهرمانی‌ها درآمدی داشته باشد. آیا این اتفاق افتاده است؟

درویش، مدیرعامل باشگاه در بخشی از اظهارات خود به این موارد نیز پرداخت و گفت: مشکلات ما و باشگاه‌هایی مثل ما از جمله استقلال که معدن و صنعت نداریم، بسیار زیاد است. بدهی‌ها از ۳۰ سال قبل وجود دارند. هر روز حساب‌ها بسته می‌شود. لازم بود هیئت مدیره در بخش بورس و حسابرسی تقویت شود که با همفکری وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی، آقای حدادی انتخاب شدند.  در مورد مطالبی که مطرح شد باید بگویم. صورت‌حساب اساسا برای سازمان لیگ معنی ندارد. خیلی از حرف‌هایی که در چنین جلساتی زده می‌شود فقط برای زمان جلسه است و با پایان جلسه فراموش می‌شود. مثلا ما در مجمع قبلی خواستیم که بتوانیم ده نفر را به خدمت بگیریم، ولی امکان قانونی آن فراهم نشد. همین حالا حدادی عضو موظف است و می‌خواهیم در بخشی از امور باشگاه، از خدمات وی استفاده کنیم، ولی امکان عقد قرارداد همکاری نداریم. این مشکلات باید از پیش روی باشگاه برداشته شود.

مدیرعامل پرسپولیس خاطرنشان کرد: پول سه دانگ از این ساختمان را پرسپولیس داده است. پول سه دانگ بعدی را هم از درآمد‌های باشگاه برداشتند. الان می‌گوییم سند آن سه دانگی که همان اول پولش را باشگاه داده است به نام پرسپولیس بزنید، ولی فدراسیون فوتبال در کمال ناباوری به ما نامه زده است که هیئت رئیسه فدراسیون موافقت نکرد. این سه‌دانگ برای پرسپولیس است مگر به موافقت یا عدم موافقت آن‌ها است؟ الان این حرف‌ها را می‌زنیم. بعد جلسه همه می‌روند به یک جلسه دیگر تا باز هم فقط گوش بدهند و ما می‌مانیم و مشکلات‌مان.

درویش تصریح کرد: یکی از درآمد‌های ما تبلیغات محیطی است. قرار شد سه هزار ثانیه از هر بازی خانگی برای ما باشد. گاهی کمتر هم این زمان را به ما دادند و حالا قرار است بنشینیم و حساب و کتاب کنیم، ولی از پاداش و جایزه قهرمانی خبری نیست. برخلاف دیگر کشور‌ها در ایران از این خبر‌ها نیست. همه جای دنیا و در همین ایران برای تولید سرگرمی و نشاط در جامعه هزینه می‌شود. ما هزینه کرده‌ایم و این کار را برای جامعه انجام داده‌ایم.

وی افزود: به خاطر حضور پرسپولیس این همه درآمد ایجاد شد، ولی بابت آن پولی به ما نمی‌دهند. در این جا از حق رایت، حق پخش تلویزیونی، جایزه و پاداش قهرمانی و بسیاری درآمد‌های معمول و بدیهی فوتبال در تمام دنیا خبری نیست. همین فینال جام حذفی انجام شد، گفتیم سهم ما از تبلیغات محیطی و بلیت فروشی چه می‌شود گفتند این درآمد برای همه تیم‌های حاضر است. آن‌ها که در این بازی نقشی نداشتند تا از درآمد آن بهره ببرند که ما و استقلال در آن نقش داشتیم. یک چوب کبریت هم کف دست پرسپولیس نگذاشتند و نمی‌گذارند.

دکمه بازگشت به بالا