اقتصادی

۲۰۶ رفت و برگشت! – اخبار ورزشی

افزایش قیمت گوشت قرمز در روزهای گذشته، به محلی برای بحث و چالش تبدیل شده و در شرایطی که برخی از رشد قیمت در این حوزه می‌گویند، دولت اطمینان داده که با عرضه گسترده گوشت با نرخ پایین، بازار را مدیریت خواهد کرد.

به گزارش اخبار ورزشی، با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، تامین نیازهای اساسی مردم و حفظ نظم و کنترل قیمت‌ها در عرصه‌های مختلف، یکی از دستورکارهایی است که از سوی دستگاه‌های مختلف دولتی اجرایی شده و احتمالا در هفته‌های پیش رو نیز شدت خواهد گرفت.

بدهای روز: گران فروشان

با وجود آنکه دستگاه‌های نظارتی اعلام کرده‌اند که با هرگونه افزایش قیمتی خارج از واقعیت‌های بازار مخالف هستند اما بعضا در بازارهای مختلف، نشانه‌هایی از این تغییرات دیده می‌شود، موضوعی که دولت وعده داده از بازار گوشت گرفته تا لوازم خانگی آن را پیگیری کند.

پس از گمانه زنی‌هایی که درباره افزایش قیمت گوشت قرمز صورت گرفته، حالا بناست با عرضه گسترده این محصول، بازار تحت کنترل قرار بگیرد. مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار از عرضه گوشت گرم گوسفند و گوساله با قیمت مصوب از فردا در میادین خبر داد.

از سوی دیگر نظارت بر سایر بازارها نیز شدت خواهد گرفت. معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی بخشنامه‌ای به سازمان‌های صمت استان‌ها، تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی در حوزه خدمات در سراسر کشور را ابلاغ کرد.

در بازار لوازم خانگی نیز همچنان مجوزی برای افزایش قیمت صادر نشده است. سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که افزایش قیمت لوازم خانگی پس از طی فرایند قانونی مورد تایید است و هرگونه اعمال قیمت لوازم خانگی بدون طی فرآیند قانونی مورد پذیرش نبوده و در صورت شکایت از واحد تولیدی در این خصوص فرایند رسیدگی اعمال می‌شود.

رفت و برگشت روز: پژو ۲۰۶

چند روز پس از آنکه اعلام شد که ایران خودرو دیگر پژو ۲۰۶ تولید نخواهد کرد، حالا یکی از مسئولان این شرکت، خبر منتشر شده را به نوعی اصلاح کرده است. قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو ضمن تاکید بر اینکه توقف تولید محصولات خانواده پژو ٢٠۶ به معنای توقف کامل نیست عنوان کرد: این خانواده خودرویی پس از تطبیق کیفی با استانداردهای جدید سازمان استاندارد به سبد محصولات ایران‌خودرو باز خواهد گشت.

در کنار آن، عرضه خودرو در بورس نیز همچنان ادامه دارد. در جدیدترین خبر، بورس کالا شرایط خرید خودرو پژو ۲۰۷ دستی که قرار است سه‌شنبه هفته جاری عرضه شود را ابلاغ کرد و بر این اساس مهلت ثبت سفارش ساعت ۱۶ فردا (دوشنبه) خواهد بود.

همچنین عرضه خودرو در بورس کالا دوباره و پس از پایان کش‌وقوس‌های فراوان بین شورای رقابت و شورای عالی بورس از هفته قبل آغاز شد و بر این اساس رییس سازمان بورس پیش‌بینی کرده است که خودروهای جدید تا پایان سال جاری در بورس کالا عرضه شود.

مجرمان روز: فروشندگان مسکن ملی

پس از آن که برخی گمانه زنی‌ها از گرم شدن بازار خرید و فروش مسکن ملی حکایت می‌کردند، حالا دولت به این موضوع واکنش نشان داده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: به مشاوران املاکی که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن می‌کنند هشدار می‌دهیم که این اقدامی غیرقانونی و مجرمانه است.

در حوزه راه نیز همچنان آمادگی‌ها برای سفرهای نوروزی تکمیل می‌شوند. پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس‌ها برای ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه از فردا، یکم اسفند آغاز می‌شود.

همچنین وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم هم‌افزایی در حوزه دانش و امکانات مرتبط بین ایرلاین‌ها، بر رعایت حقوق مسافر و تکریم مردم و تغییر وضعیت موجود تأکید کرد.

رکورددار روز:  بیت کوین

امروز بازار رمزهای دیجیتال شرایط نسبتا خوبی را تجربه کرد. قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به پنج درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح ۲۴ ساعته ۲۴هزار و ۹۲۴ دلار رسید. در حالی که شاخص‌های کلان و نظرات سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا، قیمت بیت‌کوین را از ۲۵هزار و ۱۳۴ دلاری که پیش از این ثبت کرده بود، کاهش داد، داده‌های جدید دوباره قیمت را افزایش داده است.

بازار بورس نیز امروز سبزپوش بود. شاخص کل بورس امروز با ۸۶۱۰ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱۹۴۱ واحد افزایش یافت و در رقم ۴۷۶ هزار و ۷۲۱ واحد ایستاد.

امروز همچنین رییس سازمان بورس به مهم‌ترین دغدغه این بازار  اشاره کرد. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به منفی بودن روند سرمایه‌گذاری در یک دهه گذشته، گفت: مهمترین دغدغه سازمان بورس حل مشکل روند منفی سرمایه‌گذاری و پیشی گرفتن نرخ استهلاک بر تشکیل سرمایه در کشور است.

رییس اتاق بازرگانی ایران نیز در آخرین سخنرانی خود در نشست هیئت نمایندگان این اتاق، دغدغه‌های بودجه‌ای بخش خصوصی را تشریح کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا