ورزشی

۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز ایران در ۵ وزن نخست کشتی آزاد نظامیان جهان

به گزارش شفاف، در پایان پنج کلاس سنگین وزن نخست کشتی آزاد ارتش های جهان در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران، مرتضی قیاسی و محمدحسین محمدیان در وزن های 65 و 97 کیلوگرم، احمد محمدنژاد جوان و فریبرز بابایی هر کدام به مدال طلا دست یافتند. 57 و 74 کیلوگرم را برد. مدال نقره و هادی وفایی پور در وزن 86 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در وزن 57 کیلوگرم که به طور منظم با حضور 5 کشتی گیر برگزار شد، احمد محمدنژاد جوان در دور اول با نتیجه 4 بر 3 مغلوب عظمت توسکایف کشتی گیر سرشناس روسیه شد. وی در دور بعد 4 بر 3 مقابل مانوئل خانزردزیان از ارمنستان به پیروزی رسید و در دور سوم محمد امیر از پاکستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و در فینال نیز محمدنژاد جوان با نتیجه 11 بر صفر مقابل آمجی کاتورانگا از سریلانکا پیروز شد. و به مدال نقره دست یافت.

برای وزن 65 کیلوگرم که به طور منظم با حضور 5 کشتی گیر برگزار شد، مرتضی قیاسی در دور نخست در پی غیبت کامارای نامدار اهل گینه قهرمان شد.

وی در دور دوم 9 بر 5 آرتور بادتف از روسیه را شکست داد و در دور سوم فرناندو سی دی از سریلانکا را 10 بر صفر شکست داد. مرتضی قیاسی در فینال با نتیجه ۱۱ بر صفر احمد درکی از سوریه را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم فریبرز بابایی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر جلال المردینه از سوریه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 3 بر صفر کامیل ریبسکی از لهستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر از سد خرالدین بن تیلی از تونس گذشت و به فینال راه یافت. بابایی در دیدار فینال مقابل ماگومد قربان علی اف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 86 کیلوگرم هادی وفایی پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل آرتور نایفونف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد. وی در این گروه 9 بر 5 سادویک کریستوف از لهستان را شکست داد و به مرحله مقدماتی صعود کرد. وفایی پور با نتیجه 10 بر صفر نصیره از تونس را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم 7 نفره مسابقات به طور منظم در گروه های سه و چهار تیمی برگزار می شود که محمدحسین محمدیان در گروه B در دور اول مقابل سلیا توماس از گینه با نتیجه 12 بر صفر به برتری رسید در دور بعد با 10: 0 امتیاز، اریک ژیزوف از روسیه را شکست داد و به عنوان نفر اول گروه راهی نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر محمد فرج از الجزایر نفر دوم گروه A را شکست داد و به فینال راه یافت. محمدیان در فینال با نتیجه 10 بر صفر اریک ژیوف از روسیه را که توانست در گروه B مقام اول را از آن خود کند و به فینال راه پیدا کند با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

رده بندی انفرادی پنج وزن نخست این رقابت ها به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: 1- عظمت توسکایف (روسیه) 2- احمد محمدنژاد جوان (ایران) 3- مانوئل خانزردزیان (ارمنستان)
65 کیلوگرم: 1- مرتضی قیاسی (ایران) 2- آرتور بادتف (روسیه) 3- احمد دارکی (سوریه)
74 کیلوگرم: 1- ماگومد قربان علی اف (روسیه) 2- فریبرز بابایی (ایران) 3- منو یاریبکیان (ارمنستان) و کمیل ریبیسکی (لهستان)
86 کیلوگرم: 1- آرتور نایفونوف (روسیه) 2- آنلاین مارکوسیان (ارمنستان) 3- هادی وفایی پور (ایران) و مهدفلالدین آلوستا (سوریه)
97 کیلوگرم: 1- محمدحسین محمدیان (ایران) 2- اریک ژیوف (روسیه) 3- رادوسلاو باران (لهستان)

در پایان پنج رده اول سنگین وزن، تیم روسیه با 115 امتیاز در جایگاه اول و تیم ایران با 105 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفتند.

دکمه بازگشت به بالا